Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Svårt att ge några siffor eller gissningar ett specifikt datum som ligger flera månader bort. Det jag tror kommer att hända är att vi får en andra våg under hösten med kraftig ökning av såväl smittade som döda. Om den peaken nås 1 okt, 1 nov eller 1 dec är svårare att gissa. Jag tror bara att den kommer och jag skulle bli ärligt talat förvånad över om dödstalen "bara" är 5 stycken om dagen resten av året i snitt. Jag tror inte på det. Jag tror snarare att vi får en repris av våren under hösten. Jag utesluter inte heller att det kan bli värre, eller tom mycket värre än det vi upplevde i våras. Är det svaret bra nog? Visar det sig att jag har fel skulle jag bara bli glad. Ingen prestige från min sida.
Jag tycker dock att man ska tillämpa försiktighetsprincipen vad gäller smittskydd och det finns massor av verktyg att ta till.
Ett väldigt diplomatiskt svar.
Vi kan i alla fall vara överens om att vi ser saker olika, jag är fast i min övertygelse om att Covid-19 är någon av det mest förstorade händelser som inträffat de sista 40 åren.
Här finns två saker jag är orolig för, att man tar i för hårt med att bromsa detta och på så sätt dödar ekonomin varvid detta leder till oroligheter runt om i världen.
Den andra saken är att när det väl kommer ett farligt virus så kommer folk ihåg hur det var denna gång och tar inte det på allvar, det kan bli riktigt jobbigt...
Covid-19 är så upphaussat!!
Aja, time will tell men jag är i alla fall glad att saker och ting så sakeliga börjar bli normalt igen.