2020-09-02, 01:24
Medlem
Xonk666s avatar
för att insälla mig i kören och bumpa upp tråden lite så är Explorer sådär i jämförelse med en flaska Renat. inget slår den vodkan om man ska snacka i de prisklasserna. Kronvodka är inte fel heller. men riktig fin destillerad rysk vodka är nåt annat, kan man ju dricka rent utan att få kväljningar.
Citera
2020-09-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xonk666
för att insälla mig i kören och bumpa upp tråden lite så är Explorer sådär i jämförelse med en flaska Renat. inget slår den vodkan om man ska snacka i de prisklasserna. Kronvodka är inte fel heller. men riktig fin destillerad rysk vodka är nåt annat, kan man ju dricka rent utan att få kväljningar.

Jag kör också renat! Har du någon rekommendation gällande ryskt?
Citera
2020-11-21, 19:52
Medlem
PingPongZongs avatar
Äntligen hittade jag min försvunna sprit. Röjde runt i källaren. Och hittade... En 75a explorer vodka från 80-talet. AB Vin & Spritcentralen.

Flaskans framsida: https://imgur.com/a/RHsL6AF

Flaskans baksida: https://imgur.com/a/C6NmVeL ( Och lite schweizare )

Men den flaskan få väntas med att drickas till nyårsafton.

Explorer vodka är fina grejer det. Var ju det förr i allafall. Såldes så mycket så dom hade det direkt under disk. En halva kallades halvböj, och ett helrör en helböj. Personalen knäböjde så mycket på systembolaget så det var nästan att jämföras med en Moske. Moske betyder ju plats där man knäböjer. Som på mitt gym. Alla bodybuilders MECCA. Knäböjer och ber i squat racket. Om inte jag curlar där. Vilken risken är jävligt stor att jag gör.

Christer Petterssons favorit. Baileys och explorer.
Citera
2020-11-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Jag tycker Explorer är helt okej dricka! Vill även minnas att Explorer vann ett blindtest som Göteborgs-Posten gjorde för ett tag sedan.
Jag och några kompisar satt och drack vodka förra helgen. (Vi dricker jämt rent, ingen jävla slödryck).
Vi började med en sjuttis Explorer. Den gick hur fint som helst att dricka utan groggvirke. (gott är ju att ljuga, men säg vilken vodka som är gott??).
När den var slut så gick vi över till sjuttis Koskenkorva.. FY FAN!!! Vad vidrig den är i jämförelse mot Explorer!! Smakar fan karlssons-klister, blandat med lacknafta! Smakillnaden var extremt tydlig, eftersom vi gick över till den direkt från Exploren. Koskenkorvan smakade så illa så vi var tvungna att blanda ut skiten. Det enda vi hade till hands var Fun-Lightsaft med tropiska frukter..
Så ställt mot Koskenkorva så är Explorer vekligen finlir. Min personliga favorit är dock Kron-vodka..

Russian standard är en på riktigt god vodka. Testa den och njut. Explorer ger rysningar.
Citera
2020-12-05, 05:51
Medlem
Idioterna har ju bytt alla sina märken till plastflaskor explorer en av dom.

Kommer aldrig mer köpa skiten.

Vodka ska vara i glasflaska.

Plast är dåligt för miljön och små plastpartiklar läcker in i vodkan särskilt då det är starkdryck som vi sen får i oss.

Bytte märke till annan vodka med glasflaskor på systemet.

Bojkott av skiten och deras andra märken i plast så att de byter tillbaks till glas.
Citera
2024-05-17, 14:57
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Jag dricker normalt öl för både berusning och för den goda smaken skull. Jag slängde mitt öga åt hållet där starkspriten står och hittade Explorer Vodka röda bär. Etiketten såg väldigt lockande ut så jag köpte en kvarting.
Mums! Perfekt att ha i ryggsäcken eller jackfickan när man vill smutta på något starkt och gott!
Det ska tilläggas att jag är någon form av fungerande alkoholist.
Citera
2024-05-19, 09:31
Medlem
R.Rs avatar
Explorer håller hög standard. Inte världens bästa vodka men fungerar väl med de flesta drinkar. Eller rent.
Citera
2024-05-19, 10:21
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Explorer är väll inte vad jag skulle kalla finvodka men det är däremot i alla högsta grad en svensk folkhemsvodka som funnits med oss sen 60-talet.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in