2020-09-02, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanserPoes
Frågan gällde snarare utvisningen än straffets avtjänande. Kan Danmark välja att utvisa dem till Somalia istf Sverige om de har dubbelt medborgarskap?

Rent teoretiskt kan de göra det, men som Somalia kommer bråka och Sverige inte - Så blir det Sverige. Norden vill ha så goda relationer med varandra. Norden har samverkat relativt bra sedan 50-talet. Finns väl än relativt stor möjlighet att de kommer flytta till Sverige långt tidigare.
Citera
2020-09-02, 13:37
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanserPoes
Frågan gällde snarare utvisningen än straffets avtjänande. Kan Danmark välja att utvisa dem till Somalia istf Sverige om de har dubbelt medborgarskap?

Sverige kan väl göra som andra länder gör , helt enkelt vägra ta emot dom !!!
Citera
2020-09-02, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Rent teoretiskt kan de göra det, men som Somalia kommer bråka och Sverige inte - Så blir det Sverige. Norden vill ha så goda relationer med varandra. Norden har samverkat relativt bra sedan 50-talet. Finns väl än relativt stor möjlighet att de kommer flytta till Sverige långt tidigare.
Ja, det är väl så det blir, och jag tänkte inte riktigt klart där: om de stackarna skeppas till Somalia så kommer vi skicka regeringsplanet för att hämta hem dem.
Men vet vi om alla innehar svenskt medborgarskap?
Citera
2020-09-02, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Sverige kan väl göra som andra länder gör , helt enkelt vägra ta emot dom !!!
De får helt enkelt bosätta sig under bron!
Ny version av "De tre bockarna Bruse" - "Djungelpatrullen på nya äventyr".
Citera
2020-09-02, 15:04
Medlem
Clint Ruins avatar
”20 år mannen! Jag förtjänar sju år, ropade 19-åringen”.

Ett indirekt erkännande alltså, hoppas åklagaren tar upp det vid överklagan till nästa instans.
Citera
2020-09-02, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clint Ruin

Ett indirekt erkännande alltså, hoppas åklagaren tar upp det vid överklagan till nästa instans.
Vart kommer detta citat ifrån?
Citera
2020-09-02, 16:35
Medlem
Clint Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Vart kommer detta citat ifrån?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/de-atalade-for-dubbelmordet-i-danska-herlev-doms-skyldiga
Citera
2020-09-02, 17:08
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/de-atalade-for-dubbelmordet-i-danska-herlev-doms-skyldiga
Tack!
Citera
2020-09-02, 18:36
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:

Har åklagaren nämnt något mer om artisten?

Något som vet hur de känner varandra?
Citera
2020-09-02, 19:21
Medlem
Citat:

Behöver det inte vara. Han kan ha menat att OM han nu ska bedömas som skyldig så bör straffet vara lägre.
Citera
2020-09-02, 19:53
Medlem
Clint Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Behöver det inte vara. Han kan ha menat att OM han nu ska bedömas som skyldig så bör straffet vara lägre.

Det är din tolkning. Jag tycker hans uttalande är egendomligt i fall han är oskyldig, borde han inte då yrka på att bli frisläppt direkt?
Citera
2020-09-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Nu tycker jag att straffen de fick var helt rätt av danskarna, visa ingen nåd! Problemet är när man får sitta bakom lås så länge och förlora i princip hela sin ungdom så kommer dessa individer känna att de inte har något mer att förlora, att livet redan runnit ut i sanden då de gått miste om "gyllene åren", så jag misstänker att de kommer ut med ännu mera "fucked for life" mentalitet och kommer skita i allt och alla och gå hardcore.

Ok. Du tycker att de verkar ha brytt sig innan alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in