2020-09-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Ockuperad. Sverige var perfekt för ca 60 år sedan med noll muslimer.

Nej en ytterst liten del är genuina flyktingar. Den största delen är bidragsparasiter.

Svenskarna som kom till USA var tvungna att försörja sig själva från dag 1. Om det inte fanns arbete var det svält. En äcklig arab från MENA får bidrag och lägenhet dag 1 medans det finns gott om svenskar som inte får bostad. Men det är vad man kan förvänta sig av nuvarande regim.

Det är så Sveriges lag går till. Vart fick du det ifrån att svenskar inte ha lägenhet? Och vem är det som hantera såna? Det är svenskar som erbjuder dem lägenhet och bidrag. Så varför skyller du på araber.
Du är som deras regeringen som bara bry sig om makt och pengar. Skaffa ett jobb och sen skaffa lägenhet. Sluta latar dig hemma
Citera
2020-09-01, 21:56
Medlem
Paddington75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rj1992
Jag håller med dig om detta.
Jag förstår att det är olagligt att bränna böcker eller symbol men ska vi inte förstå att det är helig bok för dem och man kan framföra sina åsikter om islam på annat sätt?

Yttrandefrihet handlar inte om dig eller din rätt att inte bli kränkt. Det handlar om den persons rätt, som i det här fallet blir så provocerad av innehållet i koranen, att det enda som känns rimligt är att elda upp den.

Du behöver inte hålla med, men du behöver acceptera det.

I ett fungerande samhälle är det såklart onödigt, därav ser du inga brända biblar. Det är fascinerande hur ni envisas med att tjurhålla om er gamla instruktionsbok. Alla stora religioner är gamla försök - till 100% påhittade av människor - att försöka förklara världen och styra upp ett samhälle. De gjorde sitt bästa. Plocka ut de russin ni hittar och lämna de gamla förlegade doktrinerna bakom er.

Börja med att googla på 'Contradictions within Islam' och 'Stories from ex-muslims' så hittar ni vägen fram. Välkommen till Sverige.
Citera
2020-09-01, 21:59
Medlem
Citat:
Jag håller med dig om detta.
Jag förstår att det är olagligt att bränna böcker eller symbol men ska vi inte förstå att det är helig bok för dem och man kan framföra sina åsikter om islam på annat sätt?
Ja det är det som är frågan. Jag vacklar i min åsikt. Det viktigaste är yttrandefriheten, den får man inte inskränka på. Det är ju uppenbart att bokbränningen var för att provocera det kan man ju konstatera. Att man som muslim blir besviken och tycker att det är fel förstår jag, att falla dit och bli så arg på handlingen så att man går loss på gemensamma byggnader och bränner ner dem och hotar med mord är ju helt sjukt. Då har man inte i ett sekulariserat, demokratiskt samhälle att göra.
Citera
2020-09-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington75
Yttrandefrihet handlar inte om dig eller din rätt att inte bli kränkt. Det handlar om den persons rätt, som i det här fallet blir så provocerad av innehållet i koranen, att det enda som känns rimligt är att elda upp den.

Du behöver inte hålla med, men du behöver acceptera det.

I ett fungerande samhälle är det såklart onödigt, därav ser du inga brända biblar. Det är fascinerande hur ni envisas med att tjurhålla om er gamla instruktionsbok. Alla stora religioner är gamla försök - till 100% påhittade av människor - att försöka förklara världen och styra upp ett samhälle. De gjorde sitt bästa. Plocka ut de russin ni hittar och lämna de gamla förlegade doktrinerna bakom er.

Börja med att googla på 'Contradictions within Islam' och 'Stories from ex-muslims' så hittar ni vägen fram. Välkommen till Sverige.

Jag har inte sagt att det handla om mig, jag snackar om människor som allmänhet. Visst det är inte olagligt att bränna deras böcker men är det inte något som vi bör förändra? Om dem känner kränkta att man bränna koranen, kan man inte lösa det på något annat sätt? Det finns miljoner lösningar men så långt behöver man inte att gå att bränna böcker eller flaggor.
Varför ska jag googla såna? Enligt dig är det påhitt men inte för dem. Varför ska dem tro som du tro?
Citera
2020-09-01, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ja det är det som är frågan. Jag vacklar i min åsikt. Det viktigaste är yttrandefriheten, den får man inte inskränka på. Det är ju uppenbart att bokbränningen var för att provocera det kan man ju konstatera. Att man som muslim blir besviken och tycker att det är fel förstår jag, att falla dit och bli så arg på handlingen så att man går loss på gemensamma byggnader och bränner ner dem och hotar med mord är ju helt sjukt. Då har man inte i ett sekulariserat, demokratiskt samhälle att göra.

Hoppas iallafall få de hårda straffar för sånt.
Citera
2020-09-01, 22:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, det var därför dem gjorde fel. Varför uppför sig män så. Man kan kommunicera och framföra sina åsikter på annat sätt. Då skulle det inte ha gått så långt....
Varför är det påhitt?
Självklart det är olagligt med hot eller våld, som jag tycker att dem ska straffas hårt. Men säkert blir det inget hård straff för de. Sveriges lag är ett skämt.

Klart att man kan, dock är det var och ens ensak att inom ramverket(lagboken) bestämma hur man vill yttra en åsikt, det är liksom själva poängen med yttrandefrihet.

Paludan har valt sitt sätt, vad du och Polisen anser vara ett bättre sätt är ointressant.
Citera
2020-09-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Klart att man kan, dock är det var och ens ensak att inom ramverket(lagboken) bestämma hur man vill yttra en åsikt, det är liksom själva poängen med yttrandefrihet.

Paludan har valt sitt sätt, vad du och Polisen anser vara ett bättre sätt är ointressant.
Varför är det ointressant? Är våld och hot du vill? Många oskyldiga människor blev påverkad av det och det sånt vi ska bry oss för att göra saken bättre till nästa gång.
Citera
2020-09-01, 22:34
Medlem
Paddington75s avatar
Citat:
Om dem känner kränkta

Nej, lagstiftning utifrån att någon känner sig kränkt är vansinne och ett påhitt som världen i stort brottas med just nu på bred front.
Citera
2020-09-01, 22:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Varför är det ointressant? Är våld och hot du vill? Många oskyldiga människor blev påverkad av det och det sånt vi ska bry oss för att göra saken bättre till nästa gång.

Du sysslar med gishgalopp, ovidkommande stickspår.

Vad jag vill är ointressant, tråden handlar om Paludan och Parks koranbränning.

Det är Polisen som har att garantera säkerhet och ordning när folk yttrar sig, kan Polisen inte det är yttrandefriheten inskränkt, Paludan har på ett enkelt och provocerande sätt visat att yttrandefriheten inte är garanterad i Sverige på grund av islamtrogna våldsverkare.
Citera
2020-09-01, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington75
Nej, lagstiftning utifrån att någon känner sig kränkt är vansinne och ett påhitt som världen i stort brottas med just nu på bred front.
Varför är det påhitt? Det är bara enligt dig.
Citera
2020-09-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du sysslar med gishgalopp, ovidkommande stickspår.

Vad jag vill är ointressant, tråden handlar om Paludan och Parks koranbränning.

Det är Polisen som har att garantera säkerhet och ordning när folk yttrar sig, kan Polisen inte det är yttrandefriheten inskränkt, Paludan har på ett enkelt och provocerande sätt visat att yttrandefriheten inte är garanterad i Sverige på grund av islamtrogna våldsverkare.

Du är hela ointressant.
Du drog in alla muslimer men detta grunda sig inte inom islam.
Det enda han har bevisat för mig att Sverige inom några kommer ser ut som USA. Vi kränker ett folk grupp vilket komma att leda till våld, hot osv
Han kunde göra det i sitt eget land och sluta blanda in Sverige.
Citera
2020-09-01, 23:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Vi kränker ett folk grupp vilket komma att leda till våld, hot osv. Han kunde göra det i sitt eget land och sluta blanda in Sverige.

Det var en väckarklocka. Han visade oss vilka faror som väntar ifall muslimerna blir för många och för starka i Sverige.

Frågan är dock om vi kan dra de rätta slutsatserna av det som hände. Eller ska vi vänta tills det är försent?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in