2020-09-01, 15:13
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Poenget mitt var jo selvsagt at du skulle misforstå budskapet.

Sagt på en annen måte: Jo flere «hvis» desto svakere hypotese.

Du og andre TT’ere har lagt inn minst ett hvis under hvert eneste punkt for å få det til å passe med deres teori, og hvis i n’te svekker den tilsvarende.

Hvis andre slettet anropene, hvis TH glemte at han tok av skoa, hvis TH åpnet konvolutten med hansker, hvis han tok av hanskene og leste tre sider og hvis han tok på hansker da han leste to sider...

Den teorien med færrest hvis, er den trolige løsningen.
Hvilken hypotese har du mest troen på nå? Hvordan går det med TH/alle barna - hypotese?
Citera
2020-09-01, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Notatbøkene kan si noe om mange andre ting... de kan f eks indikere hvor TH har beveget seg de siste to årene. Hvem han har vært i kontakt med og når osv.

Selvfølgelig, men vi vet jo ikke hvilke notatbøker som mangler. Vet vi konkret at det mangler notatbøker fra fx de siste 3 årene? Er det enkeltbøker, eller det en hel årgang?
Citera
2020-09-01, 15:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvilken hypotese har du mest troen på nå? Hvordan går det med TH/alle barna - hypotese?
Den lever i beste velgående inntil noen greier å knekke den.

Alle opplysninger vi har fått siden klageskrivet ble publisert i juni har tvert i mot styrket hypotesen.
Citera
2020-09-01, 15:52
Medlem
Citat:
Du leste kanskje ikke at jeg tok forbehold om at papirene først ble funnet etter 18 mnd?

Hvis man etter å ha saumfart boligen i 6 uker høsten 2018 ikke finner disse før man nærmest river vegger og gulv våren 2020, er de utvilsomt godt gjemt.

Noe annet hadde vært om TH hadde lagt papirene frem på kjøkkenbordet, men han hadde angivelig ikke kjennskap til disse.

Grunnen til at det tok tid før man fant papirene, kan nettopp være at de kan ha ligget i en bod i kjelleren. Politiet starter selvsagt ikke etterforskningen med å gå gjennom bortstuede esker med papirer. I starten av etterforskningen er det selfølgelig andre ting som har førsteprioritet. Man kan også tenke seg at papirene ble funnet på et tidligere tidspunkt, men at man da ikke la så stor vekt på dette funnet. Denne vurderingen kan ha endret seg underveis i etterforskningen.
Citera
2020-09-01, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Är vi säkra på att AEH tittade i bostadsannonser bara för sin egen del?
Om både hon och TH känt sig oroliga resp övervakade en tid, kan det ha givit upphov till
tankar på att flytta till Gjövik igen?
Kanske försökte hon få med sig TH i tankegångarna?
Kanske hitta en bostad och be honom följa med och se om det kunde vara något.
Hur många rum ville hon ha?
När man blir äldre kan det bli svårt med många rum och trädgård. Många söker sig mindre,
enklare bostäder för att underlätta städning osv.
Ofta vistas man bara i ett rum, fast man har tre.
Enig med deg. Holden uttalte tidlig at AEHs aktiviteter på den angivelige facebooksiden var helt uvesentlig for saken.
Citera
2020-09-01, 15:59
Medlem
Citat:
Poenget mitt var jo selvsagt at du skulle misforstå budskapet.

Sagt på en annen måte: Jo flere «hvis» desto svakere hypotese.

Du og andre TT’ere har lagt inn minst ett hvis under hvert eneste punkt for å få det til å passe med deres teori, og hvis i n’te svekker den tilsvarende.

Hvis andre slettet anropene, hvis TH glemte at han tok av skoa, hvis TH åpnet konvolutten med hansker, hvis han tok av hanskene og leste tre sider og hvis han tok på hansker da han leste to sider...

Den teorien med færrest hvis, er den trolige løsningen.

Det er da flere «hvis» på at TH er skyldig. Og store «hvis». Det har blitt spekulert i de mest utrolige «hvis».

Hvis kontordamen løy. Hvis sønnen løy. Hvis datteren løy. Hvis datteren ryddet opp etter drapet. Hvis han betalte noen for skuespill. Hvis han betalte noen gor krypto. Hvis han gikk rundt med forkledning. Hvis han brukte plankebiten til å lirke ut fasttelefonen. Hvis han ikke gikk inn i huset. Hvis han ringte fra garage. Hvis han betalte kriminelle. Hvis han installerte kamera på forretningsbygget for å skaffe seg alibi.

Her er vel temmelig mange «hvis» på å få det til at han har gjort dette. Det er jo nettopp de utrolige «hvis» på denne siden, dom gjør at jeg heller mot at han er skyldig. Rett og slett alt for mange «hvis».
Citera
2020-09-01, 16:06
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Den lever i beste velgående inntil noen greier å knekke den.

Alle opplysninger vi har fått siden klageskrivet ble publisert i juni har tvert i mot styrket hypotesen.
Opplysninger styrker at TH/barna ikke ønsker å oppklare saken. Det er jeg enig i. Kan tyde på at TH pga. tynt bevisgrunnlag kun går for frifinnelse.

Kan det være andre grunner til at TH/barna ikke ønsker å "gå i dybden". At de skjuler noe i familien? AEH's posisjon i familien? Kallenavn?

Jeg tenker at AEH kunne blitt et lett offer for en manipulerende GM.
Citera
2020-09-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Jeg er veldig enig i det du skriver: "Hver for seg kan de kanskje ha noen usannsynlige, men ikke umulige forklaringer, men samlet blir forklaringene mer usannsynlige."
Så jeg synes det er rart at noen fremdeles mener at TH sannsynligvis IKKE er involvert i ugjerningen. Men jeg mener allikevel at det som foreligger av (offentliggjorte) indisier er for tynt til å dømme TH. Tvilen skal komme tiltalte til gode, som det heter. Men kan hende det kommer opp noen nye momenter i en eventuell rettssak.

Her er vi helt på linje, Bjoddska! Det er en god del som peker mot TH, men jeg har mine tvil om det blir reist tiltale. Brøske uttalte en målsetning/forhåpning om at saken skulle bli oppklart i løpet av 2019. Uttalelsen falt i midten av oktober 2019, hvis jeg ikke husker feil. Politiet har jobbet kontinuerlig etter denne uttalelsen, det har snart gått et år , og det er fortsatt ikke reist tiltale. Det viser med all tydelighet, at saken langtfra er så enkel som noen skal ha det til.
Citera
2020-09-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det kan jo være detaljer som han har skrevet ned før han kom på tanken om å drepe henne.
Samlivsproblemer, skilsmisse, detaljer om seg selv som tegner et bilde av hans personlighet, som igjen kan underbygge at han står bak. At han f.eks evt har problemer med å fungere i sosial sammenheng.
Dysosial.
Det er vel ingen som har sagt at TH har skrevet ned i en bok at i morgen skal han kvele Anne, og derfor måtte han fjerne denne notatboken. Det som er så rart, er at man fant flere slike notatbøker, men for perioden da AE ble borte, så manglet det plutselig bøker. Hvorfor skulle han ellers kaste bøkene hvis det ikke var for å skjule noe? Han er kjent for å vil ha stålkontroll på hver minste detalj, og da er det rart å skulle kaste slike bøker.

Kan bare være tilfeldigheter at akkurat disse er borte. Hva hvis atte det ikke er TH som har rota dem bort...

Har en hypotese vedrørende bøkene:

Kan det ha vært de utkledde fiskevaskekidnapperne i BMW X3’en? De som vasket, tok med vaskeutstyret, liket, gikk utenfor Futurum og over bankplassen som ved en feiltagelse fikk med seg bøkene som hang på samme knagg i garasjen som husnøkkelen. Fort gjort hvis det er sånne spiralhefter som hang på utsiden av nøkkelen. Rett og slett en forglemmelse. Ikke en enkel koordineringsjobb når de var så mange. Jeg har talt opp mulige GM og er nå oppe i nærmere 20. De tok bøkene ved en feiltagelse. Ikke utenkelig i forhold til alle kjente fakta i saken.
Citera
2020-09-01, 16:34
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Kan bare være tilfeldigheter at akkurat disse er borte. Hva hvis atte det ikke er TH som har rota dem bort...

Kan det ha vært de utkledde fiskevaskekidnapperne i BMW X3’en? De som vasket, tok med vaskeutstyret, liket, gikk utenfor Futurum og over bankplassen som ved en feiltagelse fikk med seg bøkene som hang på samme knagg i garasjen som husnøkkelen. Fort gjort hvis det er sånne spiralhefter som hang på utsiden av nøkkelen. Rett og slett en forglemmelse. Ikke en enkel koordineringsjobb når de var så mange. Jeg har talt opp mulige GM og er nå oppe i nærmere 20. De tok bøkene ved en feiltagelse. Ikke utenkelig i forhold til alle kjente fakta i saken.
Hvis du nå forsøker å tegne et dårlig bilde av fiskere så er det opp til deg

At vaskebøtta er borte styrker din hypotese
De trengte ekstra bøtte til all fisken
Citera
2020-09-01, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax

Du forutsetter at Fenvatnets opplysninger er riktige. Kan dette dokumenteres? Jeg kan ikke se at politiet har gitt opplysninger om hvilke notatbøker som mangler, og hvilket tidsrom som er loggført i de angivelig bortkomne notatbøkene. Hvis dette kan dokumenteres, ønsker jeg en link til politiets uttalelse.
Citera
2020-09-01, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvis du nå forsøker å tegne et dårlig bilde av fiskere så er det opp til deg

At vaskebøtta er borte styrker din hypotese
De trengte ekstra bøtte til all fisken

Ja, du kan ha rett😜
Jeg tenker som det gamle ordtaket sier at det er bedre med 12 fisk i bøtta enn 1 fisk i hånda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in