2020-09-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
För att man överhuvudtaget skall kunna förstå en annan människas situation så måste man själv [individuellt] ha upplevt något liknande som den andra personen genomlidit och, eller genomlider.

Den eller de som inte varit och är i SD:s situation kan ej heller förstå den, tro inget annat gott folk än att SD lider, varför ? därför att hen är en vanlig enkel mänsklig varelse av kött och blod precis som alla vi andra och därför har SD också känslor även om hen inte uppvisar dem i kontakt med andra människor.

Jag kan garantera, att när SD stängt sin ytterdörr för natten och dragit ner alla sina persienner och då hen är helt allena, då ingen ser eller kan iakttaga hen, då lider även SD, ingen mänsklig varelse klarar av att sätta lock på sina känslor och låtsas som att allting är bra och att ingenting har hänt.

Det är fruktansvärt att få vara oskyldigt utpekad för något man inte gjort, speciellt för ett så pass allvarligt brott som ett mord.

SD:s hjärna gör sig nog påmind när nattens mörker och tystnad svept in och hen är ensam inom sitt hus, SD lider nog mer än vad många tror, själv skulle jag aldrig, jag säger aldrig vilja byta situation med SD.

Vilken tur då att dom flesta som åtalas för mord idag är faktiskt skyldiga. Sista gången det hände att en häktad person för mord var oskyldig var väl han som blev först misstänkt för mordet på Anna Lindh.
Citera
2020-09-01, 17:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då är vi (minst) två som tror det. Och jag vet att det finns fler som antingen tror att det är medhjälparen som faktiskt slog ihjäl LW, och att det var SD som lurade ut LW ur bostaden. Hade man dammsugit medhjälparens bostad i anslutning till mordet så hade man nog hittat lite smått och gott. Det gick för lång tid. Det hanns städas, tvättas och fixas under mordnatten och nästa dag.

Nästa dag var både HD och SD på sina arbeten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hennes mamma och pappa var hos henne på
lördagen innan As fest.
Det stämmer. Har hittat det. Hon planterade jordgubbsplantor, när Lena inte var hemma då de kom. Däremot står det inget om diskning i samband med Gun överhuvudtaget. Inte som jag kan se. När Lena kom hem så gjorde de en tårta och drog sen till födelsedagskalaset. Därifrån åkte de till Norrköping direkt.

Jag begriper i och för sig inte vad detta har med mordet att göra. Men om vi återgår till ringarna så säger du att någon sagt att hon tog av sig ringarna när hon duschade och diskade. Då verkar det märkligt att Stefans DNA från fredagen skulle finnas kvar på den ring hon faktiskt hade på sig vid mordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vilka syftar du på med "och så vidare"?

I princip har du räknat upp dem som försvarar SD.

Till exempel medlemmen @Carinah78.

Fråga: Vad är det som får dig att tro att SD skulle göra HD illa på något sätt ? eller att HD skulle kunna bli SD:s nästa offer ?

SD och HD trivs alldeles utmärkt med varandra och har väldigt trevligt tillsammans när dom bland annat geocachar och sedan har dom ju två barn tillsammans
Citera
2020-09-01, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det fanns kanske någon annan som snabbt började misshandeln och sedan fanns inget annat att göra, för HD eller SD eller båda två, än att fortsätta slå tills LW var död.

"Hoppas hon är död" som HD sa nästa morgon.
Ja, de kanske inte stannade tillräckligt länge för att vara säkra på att hon faktiskt var död under mordnatten, därav uttalandet nästa morgon när hon omöjligt kunde veta att hon vare sig var försvunnen, skadad eller på annat borta.
Citera
2020-09-01, 17:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det stämmer. Har hittat det. Hon planterade jordgubbsplantor, när Lena inte var hemma då de kom. Däremot står det inget om diskning i samband med Gun överhuvudtaget. Inte som jag kan se. När Lena kom hem så gjorde de en tårta och drog sen till födelsedagskalaset. Därifrån åkte de till Norrköping direkt.

Jag begriper i och för sig inte vad detta har med mordet att göra. Men om vi återgår till ringarna så säger du att någon sagt att hon tog av sig ringarna när hon duschade och diskade. Då verkar det märkligt att Stefans DNA från fredagen skulle finnas kvar på den ring hon faktiskt hade på sig vid mordet.

Tror du att hon skulle skriva att mamman
diskade? "Duktiga" Lena som klarade allt själv.
Ensamstående trebarnsmamma som hann
baka, pyssla, geocacha m.m. m.m.
Det var den bild hon ville visa upp på sociala
media. Inte en enda gång har jag sett henne ge
sina föräldrar credit för allt de gjorde för henne.
Aldrig har hon skrivit att mamman tvättat,
städat, passat barnen. Varför skulle hon ha
skrivit det just den gången?
Citera
2020-09-01, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tror du att hon skulle skriva att mamman
diskade? "Duktiga" Lena som klarade allt själv.
Ensamstående trebarnsmamma som hann
baka, pyssla, geocacha m.m. m.m.
Det var den bild hon ville visa upp på sociala
media. Inte en enda gång har jag sett henne ge
sina föräldrar credit för allt de gjorde för henne.
Aldrig har hon skrivit att mamman tvättat,
städat, passat barnen. Varför skulle hon ha
skrivit det just den gången?
Men nu får du sluta. I G*Ns förhör berättar hon för POLISEN vad hon brukar göra. Hon berättar exakt vad hon gjorde i Lenas hem den där lördagen. Hon pysslade i trädgården, planterade ett par jordgubbsplantor, gjorde en tårta. Därefter åkte de till kalaset.

Ursäkta, men vad håller du PÅ med? Jag förstår faktiskt inte din agenda. Det är varken G*n eller LW som står anklagad för mord.
Senast redigerad av Picasso2 2020-09-01 kl. 17:37.
Citera
2020-09-01, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Vilken tur då att dom flesta som åtalas för mord idag är faktiskt skyldiga. Sista gången det hände att en häktad person för mord var oskyldig var väl han som blev först misstänkt för mordet på Anna Lindh.
Det finns rätt många exempel på att folk har varit häktade för mord och sedan frikänts det finns även exempel på folk som anhållits misstänkta för mord ofta på anhöriga eller vänner och sedan när obduktionen är klar blivit släppta eftersom att det visat sig vara naturliga dödsfall. Kan man tänka sig nått värre att bli inlåst för att man är misstänkt för att ha mördat en närstående i stället för att få sörja och sedan visar det sig att inget brott ligger bakom.
Citera
2020-09-01, 17:42
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
För att man överhuvudtaget skall kunna förstå en annan människas situation så måste man själv [individuellt] ha upplevt något liknande som den andra personen genomlidit och, eller genomlider.

Den eller de som inte varit och är i SD:s situation kan ej heller förstå den, tro inget annat gott folk än att SD lider, varför ? därför att hen är en vanlig enkel mänsklig varelse av kött och blod precis som alla vi andra och därför har SD också känslor även om hen inte uppvisar dem i kontakt med andra människor.

Jag kan garantera, att när SD stängt sin ytterdörr för natten och dragit ner alla sina persienner och då hen är helt allena, då ingen ser eller kan iakttaga hen, då lider även SD, ingen mänsklig varelse klarar av att sätta lock på sina känslor och låtsas som att allting är bra och att ingenting har hänt.

Det är fruktansvärt att få vara oskyldigt utpekad för något man inte gjort, speciellt för ett så pass allvarligt brott som ett mord.

SD:s hjärna gör sig nog påmind när nattens mörker och tystnad svept in och hen är ensam inom sitt hus, SD lider nog mer än vad många tror, själv skulle jag aldrig, jag säger aldrig vilja byta situation med SD.
Du lägger ner mycket energi för att få uppmärksamhet!
Vad jag i minns så är du inne på MGM nr 3 eller 4 nu. Först var det väl SD tillsammans med HD? Sen N*a? Sen huvamannen och kanske har jag glömt Mållgan?
Om SD hade varit oskyldig så hade han skrikit, svurit, gråtit och inte yppat: "De har ingenting på mig, polisen kommer aldrig lösa de här mordet."
Har du någonsin hört eller läst att SD sagt så?
Jag tycker lite synd om dig...
Senast redigerad av Skibladner 2020-09-01 kl. 17:45.
Citera
2020-09-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Du lägger ner mycket energi för att få uppmärksamhet!
Vad jag i minns så är du inne på MGM nr 3 eller 4 nu. Först var det väl SD tillsammans med HD? Sen N*a? Sen huvamannen och kanske har jag glömt Mållgan?
Om SD hade varit oskyldig så hade han skrikit, svurit, gråtit och inte yppat: "De har ingenting på mig, polisen kommer aldrig lösa de här mordet."
Har du någonsin hört eller läst att SD sagt så?
Jag tycker lite synd om dig...

Du vet nog ingenting i själva verket om hur SD egentligen mår psykiskt efter all press som hen haft på sig under en nu mycket lång tidsperiod och som fortfarande för SD inte är över än.

Men det är helt i sin ordning att du inte förstår det, varför ? därför att du inte har befunnit dig och även befinner dig i en sådan situation som SD gör, SD har det absolut inte så lätt, hen står sedan länge anklagad för ett mord som hen inte har begått och detta trots att SD har ett alibi som styrker att hen omöjligt kan vara GM.

Stackars SD, men som jag tidigare sagt, SD tycks vara väldigt tålig beträffande psyket och en vacker dag kommer hen att bli belönad rikligt för det, och för sitt tålamod.
Citera
2020-09-01, 18:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Om jag inte missminner mig så var det brodern som TRODDE att hon var bipolär. Men han är väl inte psykolog/psykiatriker? Eller har jag missat någon adekvat information - lägg gärna ut den i så fall. Det blir annars en trådsanning och vi kan väl försöka hålla såna nere?

Att hon krisade om hon blev avvisad kan bero på mycket annat än att man är bipolär. Så - aktbilaga och sida tack där en i yrket kunnig person har diagnostiserat LW vore fint.

Läser du öht det som motsäger din bild av BO? Det är lite trist att fakta måste upprepas till alla förstår. Du har rätt att också hennes bror Ola bekräftade hennes bipolaritet. Då tar vi det igen:

Ett bättre och mer närstående vittne än HW kan du nog inte utan att begära diagnos vilka om den ställts proffessionellt finns i sekresessade aktbilaga.

Förhör med W*elin, Hanna; 2018-06-14 11 :43
Aktbilaga 150 vittnesförhör (10) sid (pdf) 649.

Hanna beskriver sin relation med Lena som att Lena var Hannas storasyster. Hanna beskriver det som att frekvensen på deras kontakten gick upp och ner. Ibland träffades de inte på någon vecka men när de träffades och hade kontakter så var det alltid innerligt med djupa samtal. Efter hand som Hanna blev vuxen så blev det så att Hanna och Lena anförtrodde varandra mera saker på ett djupare plan.

Lena har fungerat som ett storasyster stöd för Hanna. Inte minst i samband med att Hanna blev gravid. Eftersom hon själv är adopterad så kunde hon inte fråga sin mamma om saker som gällde graviditet, hon vände sig då ofta till Lena.

Hannas uppfattning är att det alltid har varit lite kaos i Lenas liv. Lena har haft hypomani, Hanna beskrivet det som att Lena alltid gick "all in" i det hon gjorde och gärna många järn i elden samtidigt.

Hanna uppger att efter det att Lena och Ulf separerade var det som att det draget hos Lena blev mycket starkare, särskilt de sista åren. Lena har alltid haft ett stort bekräftelsebehov och det tog uttryck i att hon hade ett enormt stort kontaktnät.

Såsom Lena var de senaste åren var hon inte när hon levde med Ulf. Det var som att hon blev hämningslös och att de spärrar som hon tidigare haft i livet har inte varit lika viktiga. Det samma gäller hennes etik och moral. Hanna beskriver det som att Lenas umgänge fanns i olika grupper såsom kyrkan, geocachingen, cyklingen, skidåkningen osv.

Hanna uppger att hon under flera år har varit orolig för Lena, det baserar hon på att Lena förändrades. Inte minst i alla konflikter med barnen. Hanna har tidigare kunnat fungera som ett filter mellan barnen och Lena. De sista åren blev det svårt för Hanna att prata med Lena om detta med Lena, hon ville inte bli ifrågasatt.

Det som Lena var rädd för, att barnen skulle välja att bo hos Ulf, skedde med Noa och Ester. Det var enbart Aron som bodde hos Lena på slutet. Lena ville inte vara ensam.

Hanna uppger att många saker som Lena gjort med män förvånar henne mycket. Till exempel att ta hem två killar samtidigt och ha en i soffan samtidigt som hon hade en annan i samma säng i Esters rum. Hanna säger att så gjorde inte "min" Lena

De sista tre åren har Lenas bekräftelsebehov eskalerat genom att hennes kontaktnät ökat markant. Hanna uppger att hon inte har en aning om vilka som Lena umgick med eftersom det var så många, och det var många män.

Lena förändrades även så tillvida att hon kunde bli väldigt arg och ledsen över saker på ett helt annat sätt än vad hon hade visat tidigare. Hanna berättar om ett tillfälle då Lena var hysteriskt ledsen över att en kille hade valt att lämna henne. Hanna uppger efter att ha tittat i sin telefon som stöd för minnet att det var 2013. Hon kommer inte ihåg vad mannen hette som gjorde slut med henne.

Lena var då så ledsen att Hanna fick sova över hemma hos henne och barnen eftersom hon inte klarade att ta hand om barnen själv just då. Hanna tror att Lena, efter att ha blivit lämnad som liten och adopterad burit med sig en känsla av att inte vilja bli lämnad som vuxen.

--------------------------------------------

Mani/Hypomai
Mani är den ena ytterligheten vid bipolär sjukdom. Under den maniska fasen känner man sig starkt upprymd, får massor av energi och blir uppfylld av idéer som måste genomföras, till vilket pris som helst. Livet rusar på och för omgivningen blir det svårt att hänga med i alla svängar. Det har beskrivits som att ”hjärnan blir som en rak och bilfri motorväg, inga hinder, det är bara att köra på”. Rastlöshet, dåligt omdöme och minskat sömnbehov är vanligt förekommande vid mani.

Tankarna flyger iväg åt olika håll och personen ger sig in på lustbetonade aktiviteter som kan ge obehagliga konsekvenser (t ex köpgalenskap och sexuella felsteg). Ibland förekommer också irritation och aggressivitet. Manin är så uttalad att vanliga sociala aktiviteter och relationer till andra människor inte fungerar. Ibland förekommer också rent psykotiska symtom, som hallucinationer och vanföreställningar.

Hypomani varar under kortare tid men minst 4 dagar och är tydligt märkbar för omgivningen. Känslan av att känna sig starkare och friskare än vanligt dominerar. Man blir aktiv och driftig och det är inte helt ovanligt att hypomana personer är framgångsrika inom sitt område och blir även beundrade av omgivningen.

https://www.sjalvhjalppavagen.se/ungdom/bipolar-sjukdom/vad-ar-bipolar-sjukdom/ryggsack-bipolar-sjukdom/manihypomani/
------------------------------------------------
En mer exakt beskriving av dom problem vilka provocerade mördaren att ta henne av daga finns inte. Som citat:
"Hanna uppger att hon inte har en aning om vilka som Lena umgick med eftersom det var så många, och det var många män."

Man får rysningar av hur exakt Hypomani/bipolaritet stämmer på Lena. Här är förklaringen till dom tokiga och ofta onda handlingar vilket gjorde att hon hade problem i sina relationer. Det må vara med barnen, kollegorna, älskarna etc

Lena gick ner sig dom senaste åren och gjorde någon av dom många männen illa vilken med säkerhet är mördaren.
HW säger att LWs utförsbacke accelererade vid skiljmässan från UW. Påstår att anledingen till skiljsmässan var bipolaritet.

Lena tog inte emot den myckna hjälp hon erbjöds eftersom hon omgav sig med såriga kvinnor (med liknande problem) vilka underhöll sjukdomen genom att skylla hennes elände på omgivningen (exakt likadant som i tråden) till hennes saga var all.
Den tragiska sanningen är att Lena stred ända in i det sista för att finna någon ansvarig för det som var hennes sjukdom.
Det går inte att förstå varför Lena mördades om man inte har detta klart för sig. Visst, ingen hade rätten att mörda henne får att hon hade psykiska problem men det står inte i motsats till att anledningen var det..
Citera
2020-09-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Läser du öht det som motsäger din bild av BO?
..
Jag läser inte dina långa textväggar bara om det sticker i ögonen direkt. Och jag märker att jag fortfarande inte kan få ett kort svar och kanske en hänvisning, så nu blir det överscrollning framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in