2020-08-31, 22:58
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Lite naivt att tro att Hammarby är det enda laget som missgynnats av publikfrånvaron. Min känsla är snarare att det är ett lag fyllt till bredden med humörspelare, när det går bra så flyger det men det är inte en trupp man vill ha i motgång. Det var likadant våren 2019 och sensommaren 2018. T.ex. Tankovic, har han varit en spelare av allsvensk toppklass mer än ca 20 omgångar totalt (våren 2018, hösten 2019)? Däremellan håller han stundtals riktigt låg nivå, samma med Bojanic.
Jag tror att det lag som absolut mest har missgynnats av att inte ha publik är IFK Göteborg. Det är inte normalt att spela så många kryss som de har gjort och jag kan inte tolka det på annat sätt än att spelarna i laget "nöjer sig" i större utsträckning med ett kryss när ingen publik är där och manar på dem.
Citera
2020-08-31, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
De har 3-1-0 på fyra matcher i ligan samt 10-2 i målskillnad?

haha, det är ju dåligt med deras mått mätt nej men det är tydligen lite kaotiskt i klubben.
Citera
2020-08-31, 23:18
Medlem
AreYouBacks avatar
Garvade högt när Dif förlorade efter allt Corona snack.
Citera
2020-09-01, 00:38
Medlem
Läste någonstans på sportbladet att någon pekingspelare hävdade att allsvenskan blivit bättre, men att domarstandarden står stilla. På vilket sätt har allsvenskan blivit bättre? Såg Örebro-Peking i söndags och på fullaste allvar har jag sett division 3 matcher av samma kvalitet. Norrköpings försvarsspel var nog det sämsta som någonsin funnits i allsvenskans historia. Vad man gör på 2-2 och 4-3 målet är precis lika oklart som vem som var Jack The Ripper.
Citera
2020-09-01, 06:25
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Från Balkanders krönika:

Inför säsongen tippade en drös journalister i GP årets allsvenska. Av dessa hade EN journalist Häcken före blåvitt. Jag minns att Balkander förväntade att IFK skulle hamna på tredje plats.
Kan det inte vara slutsnackat med att GP skriver ner blåvitt?

Det var ju ändå inga konstiga tips.
Ifjol skiljde det en pinne och det var ju inte orimligt att tro att vi skulle kunna hamna före er inför säsongen, att vi sedan tokfloppat och ni går bra nu är ju en annan femma.

Balkander har ju aldrig gillat oss, det har aldrig någon på gp gjort, det är en gåta att folk fortfarande läser skiten men att det är just nån med häcken-sympatier som gör det förvånar ingen.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tänkte du skulle gå igång på sådant med tanke på relationen mellan dig och k-nisse.

Vår relation bygger på vaniljsex och inget annat!

Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Landslagsuppehåll är fan värre än för små snapsglas.

Det är helt vidrigt, oavsett vilken position man har i tabellen, ligger man i toppen vill man bara att det ska rulla på, ligger man där vi ligger vill man bara att skiten ska ta slut så man vet hur det gått till slut.
Landslaget är ju helt meningslöst, det kan vara gött att se nån match en fin sommar i ett mästerskap men annars är det ju ungefär lika tråkigt som att se avgångstavlan ändra sig från att det är en minut kvar tills bussen skall gå till att det är 35 för att turen man ska åka med är inställd...
Citera
2020-09-01, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Lite naivt att tro att Hammarby är det enda laget som missgynnats av publikfrånvaron. Min känsla är snarare att det är ett lag fyllt till bredden med humörspelare, när det går bra så flyger det men det är inte en trupp man vill ha i motgång. Det var likadant våren 2019 och sensommaren 2018. T.ex. Tankovic, har han varit en spelare av allsvensk toppklass mer än ca 20 omgångar totalt (våren 2018, hösten 2019)? Däremellan håller han stundtals riktigt låg nivå, samma med Bojanic.
Det ena behöver inte utesluta det andra. Jag har själv tidigare varit inne på att vår trupp har många humörspelare men avsaknad av publik är just en sån sak som kan påverka humörspelare negativt.
Citera
2020-09-01, 14:13
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Läste någonstans på sportbladet att någon pekingspelare hävdade att allsvenskan blivit bättre, men att domarstandarden står stilla. På vilket sätt har allsvenskan blivit bättre? Såg Örebro-Peking i söndags och på fullaste allvar har jag sett division 3 matcher av samma kvalitet. Norrköpings försvarsspel var nog det sämsta som någonsin funnits i allsvenskans historia. Vad man gör på 2-2 och 4-3 målet är precis lika oklart som vem som var Jack The Ripper.
tack vare plasten så ser det ut som att spelet är mkt bättre...men även att spelarnas individuella passningsteknik är bättre idag pga uppväxt på bättre planer o mer fokus på bollbehandling.

sen vad som är bra kan man fundera på...men visst var ex Bajen spelmässigt klart bättre hösten 2019 än guldåret 2001. även om alla lag behöver en oxtokig Crille Fursth, bara att de inte förstår det

poängen är att 2001 tog de guld, så bra spel är ju subjektivt.

personligen känner jag inte att vi (DIF) spelade bättre 2019 än senaste guldåren (02, 03, 05).
Senast redigerad av Pancev 2020-09-01 kl. 15:05.
Citera
2020-09-01, 15:40
Avslutad
Då är det iallafall klart att Djurgården kommer ha ett stort hål i sitt spelschema framöver. Dom går säkerligen vidare till tredjerundan (för inte kan dom väl förlora mot ett lag från Gibraltar?) men där blir Cluj en nästintill omöjlig uppgift.
Citera
2020-09-01, 15:59
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Då är det iallafall klart att Djurgården kommer ha ett stort hål i sitt spelschema framöver. Dom går säkerligen vidare till tredjerundan (för inte kan dom väl förlora mot ett lag från Gibraltar?) men där blir Cluj en nästintill omöjlig uppgift.
Lugnt...corona fixar biffen mot Cluj

16 spelare i karantän för de.
Citera
2020-09-01, 16:03
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Lugnt...corona fixar biffen mot Cluj

16 spelare i karantän för de.
Hur lång tid är det till matchen?
Citera
2020-09-01, 16:07
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Hur lång tid är det till matchen?
var på skoj bara...menade att de skulle få 16 i karantän.

om de har ngn nu har jag noll koll på.
Citera
2020-09-01, 16:27
Medlem
Under all väntan så kan spelarna öva på den här gamla godingen:
https://youtu.be/pcEWkPbo-i4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem