2020-08-31, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Japp, ni är svårslagna. Och har seriens absolut mest rutinerade lag. Wernbloom är klass. En poäng ner till kval, ingen fara på taket. Ekonomin är inte särskilt bra så några mellanår bör man acceptabelt. Poya spelar rolig fotboll.

Eller så är vi bara bra på att spela oavgjort och undvika förluster.

Ja nu har vi nog faktiskt ett av de mest rutinerade lagen, sedan brukar det oftast krävas lite tid innan spelare, alldeles oavsett rutinen dom besitter, att komma in i ligan och i ett nytt lag. Wernbloom som spelare har jag varit lite tveksam till, men jag är redo att ge honom lite tid även om det var en spelare jag varit tveksam till. Nu har han varit en del av truppen i 10 dagar. Personligheten och människan är kanon dock.

Med tanke på cupvinsten så tycker jag inte detta året varit helt bortkastat. Det är titlar som räknas i slutänden så på den punkten får ju året godkänt.
Citera
2020-08-31, 04:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Fan vad Karlström är en ointelligent spelare i vissa stunder. Han har alla fysiska attribut och en bra paddningsfot som man behöver men i beslutsfattningen så brister det något enormt. Springer huvudlöst fram och tillbaka. Tappar boll och skjuter fjorton meter över i ivern att bli hjälte. Tråkigt att säga det men så är det verkligen.

Inte bara som spelare va? Han känns korkad överhuvudtaget. Dummast i allsvenskan?
Citera
2020-08-31, 06:13
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vilka journalister hypar honom? I stockholm eller? Har inte sett någon här som hyllar PW.
Läst Kamratposten det senaste?

Det är ju fan Wernbloom-bilagor med samlarbilder?
Idag är det en jävla Balkander-krönika om han.
Citera
2020-08-31, 06:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Räckte oavgjort idag för att rädda Poya? Kan väl inte vara möjligt med ytterligare ett kryss?

Jag har sagt att jag tror att han sitter över ödesveckan som kommer efter detta sketna uppehåll.
Den dryga veckan har vi Bajen hemma 10/9, Falken borta 13/9, EL-kval 17/9 samt Kalmar hemma 20/9. Det kan tyckas sent att vänta in det men jag tror att man ger honom den tiden, att man inte ser en torsk mot Bajen som en katastrof men skulle vi sedan få säg en pinne mot Falken, åka i EL och få max en pinne mot Kalmar då tar Stiller och Hjalle över säsongen ut och vi tar sedan in något annat till nästa år alt kör vidare med dessa herrar.

Tack för segern igår förresten, det gör att vi är fler i botten.

Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus

Kamratposten? Jävla skittidning är vad det är, vem tusan läser den?
Balkander kan ju inte direkt sägas gilla oss...

I övrigt från gårdagen var det givetvis surt att Sebban gick gå ut så fort, man skulle matchat in honom mer långsamt.
Sedan får Sana sluta ta sån j-a tid på sig hela tiden, nu resulterade det i ett eget missat friläge samt många missade chanser till bra passningar som i sin tur kunde lett till bättre saker.
Straffmiss är tungt men sker ju ibland dock, frågan är ju vem som ska ta nästa? Aiesh har bränt, Sana har bränt, Giorgi har bränt (om han nu är tillbaka då), stiger Wernbloom fram?
Citera
2020-08-31, 07:05
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag har sagt att jag tror att han sitter över ödesveckan som kommer efter detta sketna uppehåll.
Den dryga veckan har vi Bajen hemma 10/9, Falken borta 13/9, EL-kval 17/9 samt Kalmar hemma 20/9. Det kan tyckas sent att vänta in det men jag tror att man ger honom den tiden, att man inte ser en torsk mot Bajen som en katastrof men skulle vi sedan få säg en pinne mot Falken, åka i EL och få max en pinne mot Kalmar då tar Stiller och Hjalle över säsongen ut och vi tar sedan in något annat till nästa år alt kör vidare med dessa herrar.

Tack för segern igår förresten, det gör att vi är fler i botten.

Kamratposten? Jävla skittidning är vad det är, vem tusan läser den?
Balkander kan ju inte direkt sägas gilla oss...

I övrigt från gårdagen var det givetvis surt att Sebban gick gå ut så fort, man skulle matchat in honom mer långsamt.
Sedan får Sana sluta ta sån j-a tid på sig hela tiden, nu resulterade det i ett eget missat friläge samt många missade chanser till bra passningar som i sin tur kunde lett till bättre saker.
Straffmiss är tungt men sker ju ibland dock, frågan är ju vem som ska ta nästa? Aiesh har bränt, Sana har bränt, Giorgi har bränt (om han nu är tillbaka då), stiger Wernbloom fram?

Från Balkanders krönika:
Citat:
Pontus Wernbloom så. Det var på söndagen 4 110 dagar sedan Kungälvssonen senast startade en allsvensk match för IFK Göteborg. Mot Mjällby stod han för precis de saker IFK Göteborg tidigare saknat och han själv förväntas bidra med.

Det är möjligt att han inte rörde bollen mer än tio gånger, men oj vad han bidrog i övrigt.

Jag noterade öppnande överhopp (som vid 1–0-målet), perfekta skarvar i felvänd position, fixade frisparkar på mittplan, fixade frisparkar i offensivt läge – och odiskutabla direktiv till medspelare. Orden ”in med den” kan framstå som en obetydlig och återkommande mening till lagkamrater, men är i själva verket en kärnfull sammanfattning av denna omstart.

I stället för sidrull på mittplan lyftes passningar i djupled mot Wernbloom och August Erlingmark, antingen för nickdueller eller andrabollsspel. Det ledde samtidigt till att de defensiva omställningarna blev färre.

Från och med nu är det Pontus Wernbloom som leder det här laget. 34-åringens ord är i praktiken redan lag. ”Ska du ned där och pilla får du fan inte tappa den!”

Inför säsongen tippade en drös journalister i GP årets allsvenska. Av dessa hade EN journalist Häcken före blåvitt. Jag minns att Balkander förväntade att IFK skulle hamna på tredje plats.
Kan det inte vara slutsnackat med att GP skriver ner blåvitt?
Citera
2020-08-31, 07:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Han hypas i stockholm mao, och stockholmare har sällan rätt. Wernblom och Bråtveit möttes för övrigt inte i dag.

Kul att du har fokus på Blåvitt, har Bosse ändrat sig?

Han är en jävel på att filma dock

https://www.dailymotion.com/video/x6ioalg

I Studio Allsvenskan fick Ifk betyg 6 - på en femgradig skala - för sin silly av Marcus Birro, bl a för Wernbloom. Jag har också haussen av den värvningen. Utanför Stockholm.
Citera
2020-08-31, 08:06
Medlem
Bajen är alltså både det lag som gjort minst mål sista tio men också det lag som släppt in mest mål sista 10.

Sirius är nästsämst med 5-8. Vi har 2-9...

Herregud vad uselt. Nu är vi ett meningslöst mittenlag, absurt att vi hade legat tvåa om matcherna varade i 80 min.

Edit: glömde Örebro som också är svaga, 2-8 har dem.
Citera
2020-08-31, 08:30
Avslutad
Vad i helvete! Nu går Irandust ut och ger Yasin oförtjänt beröm!

"Jag ser Yasin och går i djupled, det är en perfekt passning, det är inte många som kan slå en sådan boll".

Det var Tuominen!! Det var Tuominen som passade din jävla rövhjärna! Yasin stod visserligen några meter ifrån och tittade på men inte skall han ha beröm för det? För övrigt så kan inte Yasin göra något som inte någon annan klarar av så redan där faller Irandust ord på sin egen orimlighet. Folk måste sluta ge Yasin beröm utan att han gör något!

Helvete!!!
Citera
2020-08-31, 09:40
Moderator
vfs avatar
Citat:

Jag läser inte Häckens medlemstidning så det har jag missat.
Citera
2020-08-31, 09:47
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Jag läser inte Häckens medlemstidning så det har jag missat.
Haha! Snyggt försök

GP har en blåvitt-bias som är enorm
Citera
2020-08-31, 10:03
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Bajen är alltså både det lag som gjort minst mål sista tio men också det lag som släppt in mest mål sista 10.

Sirius är nästsämst med 5-8. Vi har 2-9...

Herregud vad uselt. Nu är vi ett meningslöst mittenlag, absurt att vi hade legat tvåa om matcherna varade i 80 min.

Edit: glömde Örebro som också är svaga, 2-8 har dem.

Vi har alltså fem(!) matcher där vi haft ledningen med mindre än tio minuter kvar men som vi istället antingen tappat till oavgjort eller förluster. Femton poäng som har blivit till tre istället. Det är så ofantligt dåligt att det saknar motstycke.

I årets säsong, som måste anses som den sämsta någonsin där topplagen levererar obegripliga pinsamma poängtapp på löpande band, så hade vi varit med i guldracet om vi bara hade behållit fokus i slutet av matcherna. Vi hade till och med varit med i toppstriden om vi så hade undvikit bara hälften av nämnda poängtapp. Detta utan att ens ha levererat särskilt bra fotboll under säsongen. Tidernas jävla möjlighet där vi inte ens behöver vara särskilt bra, men det slutar alltså bokstavligen med INGENTING. För motståndet vi haft har ju knappast utklassat oss taktiskt.

Det är en fullständigt oförlåtlig säsong från samtliga i klubben. Fan, jag hade hellre föredragit att vara i den sitsen råttorna är i, eftersom de kommer få jubla över att de klarar kontraktet.
Citera
2020-08-31, 10:11
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Haha! Snyggt försök

GP har en blåvitt-bias som är enorm

Förståeligt ändå. Svårt att gilla ett lag som BK Skamfläcken när man frontas av offerkoftan Alm och Sonny Karlsson spottar landslaget rakt i ansiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in