2020-09-01, 15:51
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Jag ser inte problemet eftersom viruset är ofarligt för dom allra flesta. 200 000-700 000 dör varje år av influensa på jorden.
Varför inte samma åtgärder då? Covid är inte farligare än vanlig influensa och antalet döda ligger på samma nivå. Du har köpt en av dom största bluffarna i världshistorien.

Please ... du kan inte ha läst många inlägg av mig i den här tråden.
Citera
2020-09-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Frågan är dock hur dessa fått fäste med den lilla rörlighet över landsgränserna som vi har haft.
Väsentligt mkt bättre fäste än Corona iaf (på skolor /förskolor) . Killgissar jag.
Citera
2020-09-01, 15:54
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ha ha! Icke så, men Facebook är alltid en källa till intressant information. Tydligen stor ökning av både personal och elever med "förkylningssymtom" nu i denna stund. Det pratas tom om explosion. Ska bli intressant att se vad det handlar om. Förhoppningsvis inte Covid19, men hörde alldeles nyligen talas om i alla fall en skola där man fått det konstaterat.
Nu är detta blott anekdotiskt men i sonens klass är fem elever sjuka, inklusive sonen.

Snuvig, hostig och ont i halsen. Det kan med stor sannolikhet vara en vanlig förkylning i takt med att skolterminen har kommit igång men nog undrar man.
Citera
2020-09-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Jag ser inte problemet eftersom viruset är ofarligt för dom allra flesta. 200 000-700 000 dör varje år av influensa på jorden.
Varför inte samma åtgärder då? Covid är inte farligare än vanlig influensa och antalet döda ligger på samma nivå. Du har köpt en av dom största bluffarna i världshistorien.

Adam Alsing skulle inte dött av en vanlig influensa.
Citera
2020-09-01, 15:55
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ha ha! Icke så, men Facebook är alltid en källa till intressant information. Tydligen stor ökning av både personal och elever med "förkylningssymtom" nu i denna stund. Det pratas tom om explosion. Ska bli intressant att se vad det handlar om. Förhoppningsvis inte Covid19, men hörde alldeles nyligen talas om i alla fall en skola där man fått det konstaterat.
Om det är konstaterat så kommer det med i den officiella statistiken och där går fallen ganska brant ner.
Du kan inte se information som intressant bara för att det understödjer din tes.
Citera
2020-09-01, 15:56
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Adam Alsing skulle inte dött av en vanlig influensa.

Kanske inte. Men hur vet du det?
Citera
2020-09-01, 15:58
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ganska ointressant att titta på siffrorna för vårterminen nu när internationella rapporter talar för en smittspridning hos unga över sommaren och även så i Sverige.

Vi har helt enkelt en annan situation inför höstterminen. I våras var nog risken liten men den är nog betydligt större nu för utbrott på skolorna.

Skämtar du?
Smittspridningen nu är ju tiondelar av vad den var i våras. Varför skulle risken för utbrott i skolor vara större nu än då?
Citera
2020-09-01, 15:59
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Kanske inte. Men hur vet du det?
Exakt, jag har en bekant som åkte in med influensa till sjukhuset.
När han kom ut var det utan ben, utan armar, utan näsa och öron.
Han dog visserligen inte men det var minst sagt nära, frisk man i 45 års åldern.
Citera
2020-09-01, 16:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, visst är det konstigt att FHM annonserar en rad vettiga åtgärder nu, som om de skulle vara en självklarhet - som var HELT omöjliga i vintras och våras..?

Nåja, bättre sent än aldrig.
En spontan killgissning föll över mig när jag läste rubriken i AB:
Man har insett att det inte är nån större idé att försöka hålla ekonomin igång. Bättre att vara tydliga och ta över ansvaret. Antar då att staten också betalar ut ”smittpenning” för de som hamnar i karantän.

Annars kan det ju också vara frågan om sedvanligt spel för galleriet: Man har gjort tvärtom tillräckligt länge.
Citera
2020-09-01, 16:04
Medlem
Citat:

Hört talas om djungeltelegrafen? Man känner någon, som känner någon osv. Det är dessutom många som jobbar inom utbildningssvängen. Både bland lärare och inom olika förvaltningar. Rykten brukar spridas, även om somliga krafter gör sitt ytterst för att det inte ska spridas så brukar saker och ting spridas ändå. Speciellt om det sker ett större utbrott av Covid19 på en Stockholmsskola. Har inget med grandios självbild att göra (men det var ändå kul).

Förstår dock att det hela skapar en hel del frustration här bland flera skribenter på Flashback som skriker "Källa" så fort någon hävdar eller antyder något. (ofta bland personer som tror sig kunna idka källkritik, utan att de knappt ens kan stava till ordet). Det är faktiskt underhållning.

Underhållningen står du själv för med din räddhågsna världsbild. Alla ser ju att du inte har några djupa sakkunskaper och att du inte förstår någonting av det du pratar om, men att du så gärna vill sätta ord på det du känner. Och därför sätter du dig vid datorn flera gånger om dagen och sprider dina icke-analyser och icke-prognoser. Ditt ryktesbaserade känslobajs.

OnT: Man undrar ju när den stora smittoexplosionen kommer. Den som alarmisterna har varnat för i flera månader nu.
Citera
2020-09-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Väsentligt mkt bättre fäste än Corona iaf (på skolor /förskolor) . Killgissar jag.

I våras hade min frus skola fler fall av Covid än av några andra virus (och det var inte så många Covid fall då). Efter att restriktionerna infördes så försvann alla sjukdomar och strax innan så hade de ett jätteutbrott av influensan med närmare hälften av eleverna på mellanstadiet sjuka. Men efter att restriktionerna infördes så hade man I princip ingen frånvaro i skolan.

Samtidigt så hade vi många sjuka i Covid-19 på högstadieskolorna. Men även där så fanns det i princip inga andra virus.

De hade liknande effekter på förskolorna också, där har jag dock bara tredjehandskällor. Det är därför jag frågar.
Citera
2020-09-01, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Intressant, är nog typ detta det handlar om

https://www.expressen.se/kvallsposten/forskolor-haller-coronasmitta-hos-personal-hemlig-sekretess/

Japp.
Det måste såklart handla om nyheten från 20 mars!

Ni är verkligen välunderrättade.. jävla pajasar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in