2020-09-01, 14:17
Medlem
Brorsan avbröt ju sin samhällstjänst med typ 20 h kvar. Jag har en känsla av att syrran kommer att avbryta ännu tidigare och jaga sjukintyg för att slippa undan.
Citera
2020-09-01, 14:20
Medlem
sverjevenns avatar
Så mycket upprättelse för den stackars gamla tanten
Hon håller kanske inte med Såssesteffe om att "Sverige har aldrig varit tryggare..)
Jävla idiotland!
Citera
2020-09-01, 14:22
Medlem
Huvudsaken var att fläskfian dömdes !
Citera
2020-09-01, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Om det hade blivit fängelse, hade det blivit 1 månad då?
Nej, sex månader vad jag förstod av domen som jag fick nu :-)
Citera
2020-09-01, 14:29
Medlem
Jag hoppas hon missköter sin villkorliga dom. Det vore troligen det bästa för henne själv att på riktigt behöva ta ansvar för sina handlingar och se att mamma inte kan hjälpa henne lirka sig ur det. Sannolikt bästa chansen för att hon ska bli laglydig framöver vilket också i längden är en besparing för samhället. Jag är ingen fängelsevurmare över lag, tror tyvärr det kan föda mer brott då den intagne träffar framtida möjliga kumpaner, men i detta fallet tror jag det vore bäst för både henne och samhället.
Citera
2020-09-01, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheladagen
Brorsan avbröt ju sin samhällstjänst med typ 20 h kvar. Jag har en känsla av att syrran kommer att avbryta ännu tidigare och jaga sjukintyg för att slippa undan.

Kan man verkligen göra så och komma undan, trodde var man dömd till straff så ska det verkställas
Citera
2020-09-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Kan man verkligen göra så och komma undan, trodde var man dömd till straff så ska det verkställas
Inte utan särskilda skäl.
Citera
2020-09-01, 14:41
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hon dömdes till villkorlig dom med samhällstjänst 160 timmar.
Fy fan, bara en månads motsvarande arbete. Sen är det väl så att det är sällan det blir 160 timmar i slutänden, hon kommer säkert komma sent och gå tidigt, hoppas utföraren är petig.
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans.brott
V.B. har beställt domen, kanske hinner någon före och publicerar den, fallet är av allmänintresse då åtalad, enligt sig själv i alla fall, är en offentlig person.
Ja, det är av allmänintresse när en "TV personlighet" som Aftonhoran skulle benämna henne. Men hon kommer slika undan på något sätt gissar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jaha, då kommer hon bara fortsätta sin brottsliga bana.
Exakt, Frivården har väl nästan aldrig lett till något vettigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Oj, hur skall hon klara att arbeta en hel månad!? Stor risk att den villkorliga domen omvandlas till fängelse när hon misslyckas med att uppfylla samhällstjänst?
Hon kommer säkert som snoppojken trixa sig ur detta med att "hon mår dåligt" och "känner sig iakttagen" på sin samhällstjänst då hon är "offentlig person". Självklart kommer batikhäxorna svälja allt med hull och hår!
Citat:
Tyvärr kommer hon nog komma undan. Hon kommer dessutom göra det extra lätt, då hon är kvinna och babbe.
Citera
2020-09-01, 14:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Nej, sex månader vad jag förstod av domen som jag fick nu :-)

Är det verkligen möjligt? Är samhällstjänsten bara en månad för att täcka upp för 6 månaders fängelse?

Citat:

De kanske ser mellan fingrarna om de tycker du har det värre hemma än på samhällstjänsten?
Citera
2020-09-01, 14:51
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Fy fan, bara en månads motsvarande arbete. Sen är det väl så att det är sällan det blir 160 timmar i slutänden, hon kommer säkert komma sent och gå tidigt, hoppas utföraren är petig.

Ja, det är av allmänintresse när en "TV personlighet" som Aftonhoran skulle benämna henne. Men hon kommer slika undan på något sätt gissar jag.

Exakt, Frivården har väl nästan aldrig lett till något vettigt.

Hon kommer säkert som snoppojken trixa sig ur detta med att "hon mår dåligt" och "känner sig iakttagen" på sin samhällstjänst då hon är "offentlig person". Självklart kommer batikhäxorna svälja allt med hull och hår!

Tyvärr kommer hon nog komma undan. Hon kommer dessutom göra det extra lätt, då hon är kvinna och babbe.
Jag tror att samhällstjänsten i hennes fall kommer att bli lindrig och ta hänsyn till hennes intressesfär. Det kan t ex bli att hjälpa till med att sortera kläder i en ideell andrahandsaffär. Hennes tillvaro kommer knappast att beröras utan hon kan bo kvar hemma i Märsta och lata sig. Utmanande för den allmänna rättskänslan, efter hennes motbjudande brott. Att hon skulle ha ett jobb på gång, ha slutat med droger och ha ett fint förhållande med sin pappa var ju bara ljug. Nåja, hoppas att man slipper se/höra henne mer i media i a f!
Citera
2020-09-01, 14:55
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Helt otroligt, jag orkar inte med det här landet längre. Blir det inte fängelse för den här typen av brott så ger jag upp.
Citera
2020-09-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Helt otroligt, jag orkar inte med det här landet längre. Blir det inte fängelse för den här typen av brott så ger jag upp.

”Hon är ju också ett offer” osv... säkert så de tänker.
Vidrigt brott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in