2020-09-01, 14:12
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
I vilket sammanhang sade han det? Har ej lyssnat på konferensen

Handlade om lokala utbrott, konstigt han nämnde signalvärde. Han har ju tidigare sagt att masker gör folk mindre försiktiga.
Citera
2020-09-01, 14:12
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Skåne minskar!
Ja, men det skrev jag inget om. De har fortfarande mer fall en Västra Götaland och Stockholm tillsammans. Men det är bra att du påminner ifall någon har dåligt minne!
Citera
2020-09-01, 14:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vad fan snackar du om? Vi har den lägsta smittspridningen sedan pandemins start.
Vad är orsaken till att risken för utbrott är större nu menar du?
Du såg att jag talade om de unga. Inte ens en kontroversiell uppgift som även FHM nämner.
Citera
2020-09-01, 14:14
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Sörmland som tidigt var hårt drabbat har 0 fall idag (= flockimmunitet)
Citera
2020-09-01, 14:20
Medlem
Merwinnas avatar
Nu känns det väldigt mycket bättre, när FHM faktiskt verkar ta tag i situationen till hösten! Jag var rädd att det skulle bli samma flum som i vintras, samtidigt som dödstalen skulle stiga till fler än hundra per dag igen. Men de verkar ju faktiskt ha things in hand nu. Otroligt! Då kan man kanske lämna det här till dem nu, och börja tänka på andra saker...

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Handlade om lokala utbrott, konstigt han nämnde signalvärde. Han har ju tidigare sagt att masker gör folk mindre försiktiga.

Det där är lustigt med FHM: varje dag är en tabula rasa. De behöver inte bry sig om vad de har sagt tidigare - det är bara att låtsas som att det inte har hänt! Nåja, huvudsaken är att de har öppnat för munskydden nu. (Samt tvångskarantän, ordentlig smittspårning, karantän av geografiska områden.)
Citera
2020-09-01, 14:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Sörmland som tidigt var hårt drabbat har 0 fall idag (= flockimmunitet)

Ja, den kickar antagligen in nu. Blandade känslor, för många fick betala ett högt pris för den flockimmuniteten. Men vi som är friska och starka tjänar ju på det - nu kan vi snart börja leva normalt igen.
Citera
2020-09-01, 14:24
Medlem
Skåne mest +fall idag
Skåne +68 fall
Stockholm +21 fall
Östergötland +18
Halland +15
Citera
2020-09-01, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du såg att jag talade om de unga. Inte ens en kontroversiell uppgift som även FHM nämner.

Ja, eftersom du aldrig brytt dig om vad FHM säger, så bortse från det.
Berätta gärna varför DU menar att risken är större nu än i våras.
Citera
2020-09-01, 14:25
Medlem
Otroligs avatar
Underbetyg att journalister på Sveriges största tidning inte själv klarar av att titta närmre på siffrorna. Finns ju många statistiksidor om man är lat dessutom.
Citera
2020-09-01, 14:26
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Underbetyg att journalister på Sveriges största tidning inte själv klarar av att titta närmre på siffrorna. Finns ju många statistiksidor om man är lat dessutom.
Eller hur. Känns som ett oerhört slöseri med tid att sitta och bena ut bruttodödssiffror på ett specifikt datum under pressträffen.
Citera
2020-09-01, 14:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja, eftersom du aldrig brytt dig om vad FHM säger, så bortse från det.
Berätta gärna varför DU menar att risken är större nu än i våras.
Det är troligtvis större smittspridning rent allmänt bland skolungdomar och studenter på våra skolor och universitet i höst än det var i våras.

Det värsta är att vi bara kan gissa då vi inte har en susning om hur läget var i våras. Först nu kommer man testa skolungdomar med början i Uppsala:

https://via.tt.se/pressmeddelande/region-uppsala-borjar-testa-barn-for-covid-19-infektion?publisherId=3235664&releaseId=3281112
Senast redigerad av arbetet 2020-09-01 kl. 14:33.
Citera
2020-09-01, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
5 nya döda, men jag har inte följt detta. Igår hade vi en Lazarus-effekt med -13 avlidna. Vi har ett lågt antal nya smittade ser jag i vart fall.

Låt oss avvakta.
Gapet har nu blivit +27 döda även fast Platz tog bort -13 igår,
och ett gap på +224 fall också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in