Citat:
Ursprungligen postat av
MilfHunter737
Varför är svenskar så kåta i USA?
Det är riktigt pinsamt, överallt man läser ser man "USA" där och "USA" där!
Man kan knappt prata med personer utan att dem börjar prata om USA.
Varför vill svenskar vara som amerikaner???
Snälla förklara för mig....
Finns väl mycket! Vi svenskar kollar mycket på film så vi påverkas av det. Många tror att det är som på filmerna i USA, men det är lätt att tjäna sina egna stålar här i Sverige för att sen åka dit på semester och bo hos sin släkting i princip gratis och sen bara äta snabbmat som är 100 gånger billigare än här i Sverige. Städerna är ju vackra också. Dem festar mycket och de mesta är lagligt, t. ex vapen, gräs och de har en mer liberal syn på alkohol t. ex får du köra stupfull i vissa stater, vilket många här säkert uppskattar.
Amerikaner har ju också sitt motto ''The American Dream'' om att allt handlar om att ha flashiga handväskor, skor, flott hus, 100's i sedlar, köra flotta bilar etc. Sanningen är ju att om du är stenrik så är det säkert underbart att leva i USA. Hyfsat billiga skatter, drivmedel, mat, kläder osv med tanke på att allt är typ producerat där. Som tidigare nämnt så är snabbmat, kaféer och annat SÅ mycket billigare och därför är många extremt överviktiga i USA. Problemet med hemlösa, svältande barn och stora klasskillnader är dock enorm i USA så jag förstår inte riktigt denna glorifiering av landet? Om du inte har råd med en sjukhusförsäkring kan man inte ens få vård och staten skiter fullständigt i dig om du är döende av cancer men inte har ekonomin till det. Sjukt också att många säkert stannar hemma när det är sjuka för att de förmodligen har ett lågbetalt jobb på något företag.
jag personligen ogillar USA och åker hellre till mina släktingar i Kanada.