2020-09-01, 01:55
Medlem
Varför är svenskar så kåta i USA?
Det är riktigt pinsamt, överallt man läser ser man "USA" där och "USA" där!
Man kan knappt prata med personer utan att dem börjar prata om USA.

Varför vill svenskar vara som amerikaner???
Snälla förklara för mig....
Citera
2020-09-01, 01:58
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilfHunter737

Har tänkt på detta "fenomen" också,, dom suger jänkardolme 24/7. Pinsamt är det.
Citera
2020-09-01, 02:07
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:

Det beror på judarna som är i kontroll av våran media till stor del. Det är samma sekt som kontrollerar media i USA, vänsterjudarna alltså. Via media styr de våra åsikter. Hollywood, Disney, Netflix, CNN, CBS, MSNBC osv ägs alltihop av judarna, liksom Expressen, DN, Bonnier och det mesta här.
Citera
2020-09-01, 02:13
Avslutad
Dom vann ww2 och så snackar dom engelska. Kärnvapen, dollar, film och militär.
Men håller med, det är skämmigt. Vad är alternativet..? Man kan väl inte bara vara svensk. Ärligt talat finns det ingenting att vara stolt över i Sverige. Allt är bara en skam. Man kan inte ens säga att man kommer därifrån.

Man skäms när man växlar in svenska kronor. Man skäms redan i kassan.
Senast redigerad av Uddevallamannen 2020-09-01 kl. 02:16.
Citera
2020-09-01, 02:26
Medlem
Xemnass avatar
Citat:

Finns väl mycket! Vi svenskar kollar mycket på film så vi påverkas av det. Många tror att det är som på filmerna i USA, men det är lätt att tjäna sina egna stålar här i Sverige för att sen åka dit på semester och bo hos sin släkting i princip gratis och sen bara äta snabbmat som är 100 gånger billigare än här i Sverige. Städerna är ju vackra också. Dem festar mycket och de mesta är lagligt, t. ex vapen, gräs och de har en mer liberal syn på alkohol t. ex får du köra stupfull i vissa stater, vilket många här säkert uppskattar.

Amerikaner har ju också sitt motto ''The American Dream'' om att allt handlar om att ha flashiga handväskor, skor, flott hus, 100's i sedlar, köra flotta bilar etc. Sanningen är ju att om du är stenrik så är det säkert underbart att leva i USA. Hyfsat billiga skatter, drivmedel, mat, kläder osv med tanke på att allt är typ producerat där. Som tidigare nämnt så är snabbmat, kaféer och annat SÅ mycket billigare och därför är många extremt överviktiga i USA. Problemet med hemlösa, svältande barn och stora klasskillnader är dock enorm i USA så jag förstår inte riktigt denna glorifiering av landet? Om du inte har råd med en sjukhusförsäkring kan man inte ens få vård och staten skiter fullständigt i dig om du är döende av cancer men inte har ekonomin till det. Sjukt också att många säkert stannar hemma när det är sjuka för att de förmodligen har ett lågbetalt jobb på något företag.

jag personligen ogillar USA och åker hellre till mina släktingar i Kanada.
Citera
2020-09-01, 06:45
Medlem
neiges avatar
Citat:

Läser och/eller pratar? Jag läser inte massmedia, dock amerikansk media, och vanligtvis är det jag som pratar usa då inte många andra gör det. Usa är intressant då de är ledande och centralpunkten på jorden för det mesta som är innovativt, politiskt och kulturellt.
Det låter lite typiskt svenskt att vara intresserad av usa men även att klaga på att Sverige skulle vara fixerade av usa.
Om man pratar om det betyder inte heller att man vill vara amerikan eller bo i amerika, allt där är större dock och utan de hade det varit torftigt.
Citera
2020-09-01, 06:58
Medlem
X-fronts avatar
USA är ett U-land. Ett jävla pissland med pissfolk. Vad är det att se upp till?
Citera
2020-09-01, 07:07
Medlem
Callebiltes avatar
För att vi innerst inne gillar moral.
USA har dubbel moral vilket är dubbelt så bra.

Detta beteende har anammats även i sverige av vänstern och de styrande. De fullkomligt skriker ut hur goda de är när de importerar charterplan efter charterplan fulla med ekonomiska migranter men själva bor de i helvita kvarter på Lidingö och skulle en nysvensk förvirra sig dit tar piketen eller säpo genast hand om problemet...
Citera
2020-09-01, 07:11
Medlem
Dubbla masspsykos.

Buy American,
Fear Russian/China

Skrev nytt ämne nyss hur denna psykos skapas genom bla Aftonbladet som i morse kör båda topprubrikerna som dessutom är motsägelsefulla mot varandra.

Det skylls inga medel att hänga ut barn som håller på att dö eller skydda våldtäktsmän som flyr polisen.

USA ska till varje pris profileras som den utopiska vägen till St Pers port och alla som har att göra med konkurrenterna ska indoktrineras att de är förrädare som hamnar i helvete.

Att Kina sneglt upp som nya Ryssland har inget med militära hot att göra. Det är ett sätt att påverka DIN och omvärldens handelsbalans att köpa amerikanska produkter.

Genom att byta ut den Svenska popkulturen från 60-80-talet till Amerikansk popkultur har denna USA-fixerade syn skapats. 1990-2020 påbörjades den negativa dubbla hjärntvätten då Ryssland isolerades från omvärlden om färre förstår Ryska språk och nyheter och Rysk kultur
Citera
2020-09-01, 07:32
Medlem
Jag som trodde det skulle handla om översexuella hollywoodfruar eller liknande.

Men jag gillar USA, även om jag inte skulle kalla det kåt på landet. Det är ett stort, vackert land med otroligt fina landskap. Men det finns många andra fina länder!
Citera
2020-09-01, 07:33
Medlem
holmiums avatar
Ja det är märkligt !

Under den belånade tunna och i grälla färger glttrande fasaden så ligger evigt växande högar av skit och stinker.
Citera
2020-09-01, 08:08
Medlem
maxorrs avatar
Citat:

Vilka umgås du med som tycker så ? Alldrig hört nån som är mer intresserad av usa förutom ev mode och underhållning, samt dess politik som i vissa fall är bättre än sverige

Nä jag vill defintivt inte vara mer som amerikaner iaf..långt ifrån
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in