2020-08-31, 21:51
Medlem
Det kan likväl vara en tragisk olycka där de blivit koloxidförgiftade. Ganska vanligt att man stänger spjället till öppna spisen på kvällen så att inte myggen skall komma komma in via skostenen.
Något som man absolut gör i myggtäta områden. Kanske var det för mycket ved kvar när man somnade ...?
Citera
2020-08-31, 21:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Litorina
Det kan likväl vara en tragisk olycka där de blivit koloxidförgiftade. Ganska vanligt att man stänger spjället till öppna spisen på kvällen så att inte myggen skall komma komma in via skostenen.
Något som man absolut gör i myggtäta områden. Kanske var det för mycket ved kvar när man somnade ...?
Inte mycket mygg denna tid på året.
Citera
2020-08-31, 21:55
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Rånmord i en avlägsen sommarstuga låter udda.
Där brukar inte finnas kassaskåp eller dyra värdesaker.
Åker man t en sommarstuga så konsumerar man normalt inte så mycket.
Det här verkar konstigt

Ja mycket mysko. Jag hoppas paret hade bil och att mördaren åkte därifrån i den. Då har dom nåt att gå på.

Undrar när brottet begicks. Enligt bängen har dom legat döda i flera dagar. Om det inte är anhöriga som gjort det kan det bli svårlöst.
Citera
2020-08-31, 22:00
Medlem
Dubbelmord står det i expressen nu.
Citera
2020-08-31, 22:02
Medlem
Det kan vara:
- Pengar
- Hämnd/oförrätt
- Psykiskt sjuk

Ser jag som de mest troliga. Fyll gärna på
Citera
2020-08-31, 22:07
Medlem
Om jag skulle killgissa så tror jag det är östfolk som dom anlitat tidigare och på så sätt har dom fått vetskap om det finns pengar att hämta och blivit mördade på kuppen
Citera
2020-08-31, 22:11
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litorina

Om bängen säger dubbelmord så har dom redan uteslutet olycka. Teknikerna har redan varit där.
Huset ligger ensligt med endast en granne på gångavstånd. Jag killgissar att det nog var hen som slog larm till polsen i går vid 16-tiden.
Citera
2020-08-31, 22:20
Medlem
Sätter mina pengar på ett "familjedrama". Med tanke på hur långt ned detta ligger på Dalarnas Tidningars sajt, så känns det som om de vet mer än vad som kommit ut...
Citera
2020-08-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrsson
Sätter mina pengar på ett "familjedrama". Med tanke på hur långt ned detta ligger på Dalarnas Tidningars sajt, så känns det som om de vet mer än vad som kommit ut...
hade paret två barn?
eller bara en?
Citera
2020-08-31, 22:55
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Jag undrar om det kan finnas något samband med den våg av inbrott som skett i Västerbottens och Norbottens inland under augusti

Citat:
Det har varit ett fyrtiotal inbrott i Norrbotten och Västerbotten sedan mitten av augusti. Polisen i de båda länen gör nu en gemensam offensiv insats för att få stopp på inbrotten.

Det är främst orter i inlandet som drabbats och det är oftast guld och kontanter som stulits.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/polisinsats-efter-flera-villainbrott-i-norrbotten-och-vasterbotten

Väg 26 och sen E45 är en bättre väg norrut/söderut än E4:an om man har skumrask för sig.

Polisen gick ut med sitt pressmeddelande där de varnar den 20:e eller 21:a. Säg att tjyvarna efter det drog söderut och efter en lång dag i bil sökte nattlogi i detta ensliga hus, halvvägs till färjorna i Karlskrona eller Ystad? Skulle stämma med att offren kan ha legat någon vecka.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2020-08-31 kl. 23:11.
Citera
2020-08-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
hade paret två barn?
eller bara en?

Verkar som att J*m H*rald (om det nu är han som är död), hade två barn med en tidigare hustru, en son född 1967, bor troligen i Kalmar idag, och en dotter född 1971, hon bor i Ljungbyholm, denna första hustru avled 2005, så efter det har han i så fall träffat och gift om sig med May*or, hon verkar ha en dotter född 1965, denna dotter bor idag i Bro.
Citera
2020-08-31, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turboman
Verkar som att J*m H*rald (om det nu är han som är död), hade två barn med en tidigare hustru, en son född 1967, bor troligen i Kalmar idag, och en dotter född 1971, hon bor i Ljungbyholm, denna första hustru avled 2005, så efter det har han i så fall träffat och gift om sig med May*or, hon verkar ha en dotter född 1965, denna dotter bor idag i Bro.

Var hittar du denna info?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in