2020-08-31, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Ska vi börja random-posta alla rånmord nu eller?
Rånmord i en avlägsen sommarstuga låter udda.
Där brukar inte finnas kassaskåp eller dyra värdesaker.
Åker man t en sommarstuga så konsumerar man normalt inte så mycket.
Det här verkar konstigt
Citera
2020-08-31, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vi har svenskarna som mördade paret i Vallentuna också.
Om ni profilerar GMs på dessa brott

Nåja... En av dem är väl afrikan till hälften.
Citera
2020-08-31, 19:03
Medlem
Mycket inavel där, men tror på blåbärsplockare i det här fallet, som försökt extra knäcka med inbrott vid sidan av. Någon från Baltikum!
Citera
2020-08-31, 19:05
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Men en sån gammal bil kanske tyder på att de inte har pengar

Äldre personer kan mycket väl ha en hel del kapital undanstoppat, även om de har en skrotbil.

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Rånmord i en avlägsen sommarstuga låter udda.
Där brukar inte finnas kassaskåp eller dyra värdesaker.
Åker man t en sommarstuga så konsumerar man normalt inte så mycket.
Det här verkar konstigt

Jag tror tvärtom att det mycket väl kan finnas pengar inblandat i detta, äldre personer gömmer nog gärna på andra ställen än i kassaskåp.
Citera
2020-08-31, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Äldre personer kan mycket väl ha en hel del kapital undanstoppat, även om de har en skrotbil.

Jag tror tvärtom att det mycket väl kan finnas pengar inblandat i detta, äldre personer gömmer nog gärna på andra ställen än i kassaskåp.

Har svårt att tro att man har saker av värde i sommarstugor, när man vet av inbrottsrisken är stor gjorda av importerade sommarjobbare!
Citera
2020-08-31, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson

Inte vanligt att man tar med dyrbarheter till en sommarstuga men allt är möjligt förståss..
har de rykte om att bära ikring med kontanter, då bör ju det vara någon som varit i nära kontakt med paret och som känner till deras avlägset belägna stugan.
Eller en vinddriven luffare som bott i skogen och konflikt uppstod när paret dyker upp..
Citera
2020-08-31, 19:36
Medlem
NormanRosemonts avatar
Med tanke på att de fortfarande är skrivna i södra Sverige och där med nyligen lär ha flyttat känns inte mord+självmord speciellt sannolikt tycker jag. Men allt är möjligt.
Citera
2020-08-31, 19:50
Medlem
Ozgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
Var det inte relativt nyss ett mordförsök i Vansbro? Har för mig jag läst nåt om det.

Jo, två knarkare som gjorde upp.
Killen överlevde. Men ödets nyck gjorde att han nån vecka senare fick lunginflammation och dog av hjärtstillestånd IGÅR!
Citera
2020-08-31, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Med tanke på att de fortfarande är skrivna i södra Sverige och där med nyligen lär ha flyttat känns inte mord+självmord speciellt sannolikt tycker jag. Men allt är möjligt.

Kan ju vara så att de åkt dit långt tidigare pga Corona? Enslig stuga, pensionärer som kan åka som de vill, åkt dit för att inte riskera bli sjuka. Bara en tanke då jag hört fler som flyttat till sina stugor. 🤔
Citera
2020-08-31, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
Vansbro kommun har 6807 innevånare!

Märkligt hur våldet ökar på småorter.

Hur vet du att det är vårdrelaterade. Berätta mer av det du vet.
Citera
2020-08-31, 21:23
Medlem
Tror det är ett rånmord som gick åt pipan.
Tror inte det rör sig om något internt dom döda i mellan.
Citera
2020-08-31, 21:44
Avstängd
Ok om det inte är utvidgat självmord, så är det dubbelmord av rånare eller av nån de känner, och i sista fallet är motivet oftast svartsjuka, för pengar kommer man inte undan med när man känner offren. Så vilket av dessa tre scenario tror vi på?

Ett serie/dubbelmördande psyko är det väl ingen som tror på?

Om det nu inte är en älg eller björn, men det sista ser man lätt om det var..
Senast redigerad av gniknus2 2020-08-31 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in