Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-31, 16:55
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
så klart man rensar då och då och speciellt efter uppdateringar.

låter som du inte testat själv, du kanske bara har googlat?
du tipsar sen vill du inte tipsa mer eller vad? vad menar du egentligen? pratar vi inte om program som skapar systemavbildningar? det var ju du som tog upp det hela från första början och sen vill du inte prata om det längre av någon anledning..
jag vill bara ha ett program som funkar. onödigt att ladda ner, installera och sen upptäcka att det inte går.

Självklart har jag prövat det, det är därför jag vet dess kvalitet men, det är ändock TIPS, som DU måste värdera och ta beslut om. Jag friskriver mig från ansvar m.a.o. Det är upp till dig att göra den GRUNDLIGA efterforskningen samt infokontrollen så att du till fullo vet vad du gör.

Sök på nätet efter - Reviews - om Easus så kommer du hitta att det är ett bra och välansett program.
Jag har en licens och använder det på en av mina datorer.

Du lyder väl ändå inte allt jag säger , eller hur. Så att använda Easus är inte mer LAG än vad DU gör det till.
Senast redigerad av 1FF 2020-08-31 kl. 17:08.
Citera
2020-08-31, 17:29
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Självklart har jag prövat det, det är därför jag vet dess kvalitet men, det är ändock TIPS, som DU måste värdera och ta beslut om. Jag friskriver mig från ansvar m.a.o. Det är upp till dig att göra den GRUNDLIGA efterforskningen samt infokontrollen så att du till fullo vet vad du gör.

Sök på nätet efter - Reviews - om Easus så kommer du hitta att det är ett bra och välansett program.
Jag har en licens och använder det på en av mina datorer.

Du lyder väl ändå inte allt jag säger , eller hur. Så att använda Easus är inte mer LAG än vad DU gör det till.
nej jag lyder dig verkligen inte men jag värdesätter din kunskap och din hjälp.
fast i detta fallet verkar du ha fel för ett program som fördubblar en windows installation är knappast ett bra prog
Citera
2020-08-31, 17:58
Medlem
1FFs avatar
Citat:
nej jag lyder dig verkligen inte men jag värdesätter din kunskap och din hjälp.
fast i detta fallet verkar du ha fel för ett program som fördubblar en windows installation är knappast ett bra prog

Jag antar att du menar M.C.T.
Det fördubblar inget utan det uppgraderar och sedan blir det som blir över, över.

Det är Ms egna program för att göra en full uppdatering, uppgradering, istället för via W.update.
All info om vad som sker vid användande finns på länken jag angav.

Har du gjort något ännu?
Citera
2020-08-31, 18:49
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Jag antar att du menar M.C.T.
Det fördubblar inget utan det uppgraderar och sedan blir det som blir över, över.

Det är Ms egna program för att göra en full uppdatering, uppgradering, istället för via W.update.
All info om vad som sker vid användande finns på länken jag angav.

Har du gjort något ännu?
nej jag pratar om easeus. nu visade det sig att det inte riktigt var så. progget visar hur stor disken är som man har windows på, varför man nu skulle vilja se det. det man är intresserad av är ju hur stor systemavbildningen blir.
gjorde en i alla fall nu och den blev på ca 40gb fast mitt windows är på nästan 60 så komprimerat blev det, vet inte hur bra det är men men.
fast jag tror att den egentligen är större för jag tror jag hade 200gb ledigt på disken jag sparade filen till och när den var klar så var det 140gb ledigt på disken. vilken vore logiskt då mitt windows är just 60 gb stort
Citera
2020-08-31, 19:36
Medlem
1FFs avatar
Citat:
nej jag pratar om easeus. nu visade det sig att det inte riktigt var så. progget visar hur stor disken är som man har windows på, varför man nu skulle vilja se det. det man är intresserad av är ju hur stor systemavbildningen blir.
gjorde en i alla fall nu och den blev på ca 40gb fast mitt windows är på nästan 60 så komprimerat blev det, vet inte hur bra det är men men.
fast jag tror att den egentligen är större för jag tror jag hade 200gb ledigt på disken jag sparade filen till och när den var klar så var det 140gb ledigt på disken. vilken vore logiskt då mitt windows är just 60 gb stort

Ok, intressant.
Då är det bara ett nytt uppdateringsförsök kvar att göra.

Kör du med boot screenen eller usb?
Citera
2020-08-31, 19:42
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ok, intressant.
Då är det bara ett nytt uppdateringsförsök kvar att göra.

Kör du med boot screenen eller usb?

boot screenen eller usb?
vad menar du? jag har bara installerat easeus och skapat en backupimage på mitt windows.
något mer har jag inte gjort
Citera
2020-08-31, 19:49
Medlem
1FFs avatar
Citat:
boot screenen eller usb?
vad menar du? jag har bara installerat easeus och skapat en backupimage på mitt windows.
något mer har jag inte gjort

Ja du gör som du vill men att åtminstone ha ett återställningsusb skapat är god praxis.
Läs mitt inlägg #7775.

Tänker du prova att uppdatera/uppgradera ikväll?
Citera
2020-08-31, 21:00
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ja du gör som du vill men att åtminstone ha ett återställningsusb skapat är god praxis.
Läs mitt inlägg #7775.

mm jag hade tänkt skapa ett men mitt usb-minne krånglar.
jag stoppade i det i datorn och skulle skapa usbmediat med easeus men när jag kom till valet att formatera så avbröt jag, jag minns inte varför men jag hade en anledning och efter det går det inte att formatera.
har provat flera gånger med easeus och windows disk management. volymen står som raw i den sistnämnda.
det går att skapa en ny volym men jag får upp detta meddelande
https://imgur.com/a/CigUtH3
sen kommer detta upp https://imgur.com/a/tDdEb00
och samma meddelande kommer upp när jag väljer att formatera.
har provat olika usb-portar på datorn.
jag provade att formatera minnet i min externa mediaspelare. det tog tid men där funkade det i alla fall. jag valde ext2 filsystem som mediaspelaren använder och det kan ju inte min dator läsa.
ska prova att formatera med fat32 eller ntfs och se om det går.

det blir ingen uppdatering till win 10 2004 ikväll. blir imorgon eller på onsdag
Senast redigerad av NightWalker1 2020-08-31 kl. 21:10.
Citera
2020-08-31, 21:08
Medlem
1FFs avatar
Citat:
mm jag hade tänkt skapa ett men usb-minnet krånglar.
jag stoppade i det och skulle skapa usbmediat med easeus men när jag kom till valet att formatera så avbröt jag, jag minns inte varför men jag hade en anledning och efter det går det inte att formatera.
har provat flera gånger med easeus och windows disk management. volymen står som raw.
har provat olika usb-portar på datorn.
just nu provar jag att formatera minnet i min extrena mediaspelare men det verkar inte heller gå. tiden tickar men den har fastnat på första stapeln.

det blir ingen uppdatering till win 10 2004 ikväll. blir imorgon eller på onsdag

Ok.
Man ska ju ha ett säkert återställningsmedia klart innan något händer. Händer något så kanske man inte kan skapa ett. Du kan säkert se logiken.

Hursom, lycka till.
Citera
2020-08-31, 21:11
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ok.
Man ska ju ha ett säkert återställningsmedia klart innan något händer. Händer något så kanske man inte kan skapa ett. Du kan säkert se logiken.

Hursom, lycka till.
ok tack
Citera
2020-09-01, 13:53
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Läs mitt inlägg #7775.

Gick till slut att formatera usbminnet och skapa emergency-mediat. Fick använda något partionsprog för att tömma, formatera och rensa fram och tillbaka och till slut gick det.
Senare ska jag ge mig på media creationtool för att försöka installera 2004 på datorn
Citera
2020-09-01, 14:38
Medlem
Citat:
Gick till slut att formatera usbminnet och skapa emergency-mediat. Fick använda något partionsprog för att tömma, formatera och rensa fram och tillbaka och till slut gick det.
Senare ska jag ge mig på media creationtool för att försöka installera 2004 på datorn

Innan du försöker installera 2004 stäng av totalt eller avinstallera alla virusprogram. Hade problem med att installera 2004, avbröts vid 70-80% om och om igen. Avinstallerade Avast och installerade utan problem. Nästa steg att återinstallera virusprogram/men naturligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in