2020-08-31, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
En kornåker full av strikkepinner? Hørtes tungvindt ut.
Ha en fin kveld

Men tänk själv, Fenvattnet.
Om nu en väninna fått höra något ofördelaktigt om TH ... i sammanhanget med svågern
som verkar ha något otalt med TH -
tänk på hur många människor som TH känner.
Detta är bara en promille. Och de som uttalat sig i övrigt har mest talat om ekonomisk
snålhet.
Vad har det med dråp att göra?
TH:s medarbetare på arbetet har inte gått ut och sagt något negativt, eller slutat att arbeta
där.
Igen .. En människa som TH väcker undran och frågor ..oavsett han är misstänkt eller inte.
Blir han misstänkt så väcker det ännu mer frågor - och fantasier, spekulationer, även avund kommer fram.
Citera
2020-08-31, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Husverten har allerede vært i kontakt med media - tviler på at det er et viktig vitne. Samme med svogeren. Tror det handler mer om oppmerksomhet og hvem som betaler.

Husverten kan jo ikke i media antyde at TH er en morder, det skjønner du også.
Citera
2020-08-31, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men tänk själv, Fenvattnet.
Om nu en väninna fått höra något ofördelaktigt om TH ... i sammanhanget med svågern
som verkar ha något otalt med TH -
tänk på hur många människor som TH känner.
Detta är bara en promille. Och de som uttalat sig i övrigt har mest talat om ekonomisk
snålhet.
Vad har det med dråp att göra?
TH:s medarbetare på arbetet har inte gått ut och sagt något negativt, eller slutat att arbeta
där.
Igen .. En människa som TH väcker undran och frågor ..oavsett han är misstänkt eller inte.
Blir han misstänkt så väcker det ännu mer frågor - och fantasier, spekulationer, även avund kommer fram.

At det virker som at svogeren har noe u-talt med TH, er dine ord.
De eneste som har forklart seg fordelaktig om TH, er de som er i blodsslekt med han.
Og skulle det være andre, så er det p.ga. at de ikke tør noe annet.
Hva vet du om THs medarbeidere? Hvem som har sluttet og ikke, om de hilser på han i gangene, eller om de unngår blikkontakt. Hva vet du om det? Og om de forklarer seg ufordelaktig om han, så mister de jo dessuten jobben, så såklart de holder tett.
Citera
2020-08-31, 18:14
Avslutad
Citat:
Alle ekteskap har vel litt krangling i ny og ne. Men når venninnen og svogeren ikke tror på kidnapping, men at TH har drept henne, og når politiet etter undersøkelser velger å gå til det drastiske skrittet å endre hypotese, oppføre henne i registrene som drept selv uten lik, og seinere pågripe TH, så er det ikke uten grunn tenker nå jeg. Blir spennende å se hva som kommer fram i rettsaken. Den kommer nok til å bli livesendt så man kan se ord for ord hva som blir sagt av vitner, slik som i Jensen-saken, den korrupsjonstiltalte eks-politimannen.
Det ser ikke ut som at politiet har nok til å ta ut tiltale.

Jeg har såpass stor tro på politiets arbeid (særlig i denne saken med så mye oppmerksomhet), og derfor tror jeg at dette er et avtalt spill mellom politiet og familien.
Det vil være en god forklaring på hvordan saken er fremlagt i media.
Jeg håper vi får vite noe snart - hittil er det magert.
Citera
2020-08-31, 18:20
Avslutad
Citat:
Husverten kan jo ikke i media antyde at TH er en morder, det skjønner du også.
Nettopp, så hvis de hadde opplysninger av saklig art, så ville de holdt seg unna media.
I tilfellet ville de heller forholdt seg til politiet, noe annet fremstår mindre troverdig og mer sensasjonelt.
Citera
2020-08-31, 18:33
Bannlyst
Citat:
Nettopp, så hvis de hadde opplysninger av saklig art, så ville de holdt seg unna media.
I tilfellet ville de heller forholdt seg til politiet, noe annet fremstår mindre troverdig og mer sensasjonelt.

At de viser trynet sitt i en avis, betyr ikke at de ikke vet noe om evt turbulent forhold.
Det er jo mange som har vist seg i media i forbindelse med saken. Letvik, Skansen, sønnen til Skansen,
Hva de sier til media, og til politiet er jo to forskjellige ting.
Uansett lite betydning. Bare en rettsak kan vise hva de har av forklaringer.
Citera
2020-08-31, 18:38
Bannlyst
Citat:
Det ser ikke ut som at politiet har nok til å ta ut tiltale.

Jeg har såpass stor tro på politiets arbeid (særlig i denne saken med så mye oppmerksomhet), og derfor tror jeg at dette er et avtalt spill mellom politiet og familien.
Det vil være en god forklaring på hvordan saken er fremlagt i media.
Jeg håper vi får vite noe snart - hittil er det magert.

At TH foran en barnehage har blitt arrestert av væpnet politi, at TH har sittet ti dager i varetekt, fått sitt navn fullstendig voldtatt i media, noe som kan rasere hele hans formue, at det er avtalt spill?
Tenk alle kundene som forlater Elkraft nå? Inntekten til Elkraft er halvert, og verre skal det bli.
Men ja, jeg håper vi får vite mere snart.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-08-31 kl. 19:15.
Citera
2020-08-31, 18:41
Medlem
Citat:
At det virker som at svogeren har noe u-talt med TH, er dine ord.
De eneste som har forklart seg fordelaktig om TH, er de som er i blodsslekt med han.
Og skulle det være andre, så er det p.ga. at de ikke tør noe annet.
Hva vet du om THs medarbeidere? Hvem som har sluttet og ikke, om de hilser på han i gangene, eller om de unngår blikkontakt. Hva vet du om det? Og om de forklarer seg ufordelaktig om han, så mister de jo dessuten jobben, så såklart de holder tett.

Men svåger och väninna vågar ju, de står ännu närmare TH .Varför skulle inte andra våga lika mycket? Hur vet du att de inte vågar?
Om väninnan sagt att hon tror att TH dräpte AEH, borde hon vara mycket rädd nu, oavsett vad TH gjort. Fler kan reagera också.
Det har spekulerats i om svågern har något otalt med TH, men det vet jag ju inte.
Citera
2020-08-31, 18:48
Avslutad
Citat:
At de viser trynet sitt i en avis, betyr ikke at de ikke vet noe om evt turbulent forhold.
Det er jo mange som har vist seg i media i forbindelse med saken. Letvik, Skansen, sønnen til Skansen,
Hva de sier til media, og til politiet er jo to forskjellige ting.
Uansett lite betydning. Bare en rettsak kan vise hva de har av forklaringer.
Disse personene som du sammenligner med husverten, de er naboer av ekteparet Hagen. Tragedien har skjedd i deres nabolag - og de er naboer i nåtid - husverten kjenner ekteparet Hagen fra tiden før paret hadde egen bolig.

1978 eller 1979 er lenge siden, så jeg tror neppe at det kan ha så stor betydning for saken.

Husverten og svogeren har i såfall tatt seg god tid til å melde ifra med sine vitnebeskrivelse om evt AEHs grusomme liv sammen med TH.
Citera
2020-08-31, 18:50
Avslutad
Citat:
At TH foran en barnehage har blitt arrestert av væpnet politi, At TH har sittet ti dager i varetekt, fått sitt navn fullstendig voldtatt i media, noe som kan rasere hele hans formue, at det er avtalt spill?
Tenk alle kundene som forlater Elkraft nå? Inntekten til Elkraft er halvert, og verre skal det bli.
Men ja, jeg håper vi får vite mere snart.
Noen ting er tross alt viktigere enn penger.
Citera
2020-08-31, 19:06
Bannlyst
Citat:
Noen ting er tross alt viktigere enn penger.

At man skulle spille at TH er den mistenkte, for å kanskje få en fisk på kroken, er en altfor høy pris å betale, men du om det da.
Citera
2020-08-31, 19:10
Bannlyst
Citat:
Disse personene som du sammenligner med husverten, de er naboer av ekteparet Hagen. Tragedien har skjedd i deres nabolag - og de er naboer i nåtid - husverten kjenner ekteparet Hagen fra tiden før paret hadde egen bolig.

1978 eller 1979 er lenge siden, så jeg tror neppe at det kan ha så stor betydning for saken.

Husverten og svogeren har i såfall tatt seg god tid til å melde ifra med sine vitnebeskrivelse om evt AEHs grusomme liv sammen med TH.

Mange holder vel tilbake om slike turbulente ekteskap. De har nok med seg og sitt, om ikke de skulle ha en psykotisk TH etter seg også. Men den dagen at hun ble borte, så skjønte de at de måtte si ifra.
Hva Gerd, husverten, har sett og opplevd på den tiden, har jo selvfølgelig betydning for i dag.
Om TH drev å banket Anne i 1979 eller om det er i 2017, spiller vel ingen rolle. Han er jo samma svinet uansett. Psykopater forandrer seg ikke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in