2020-04-17, 12:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Herregud vad tråkig han är o lyssna på, i stort sett varannan så nämner han hur farligt det är med "stängda" gränser. Fattar inte hur det kan finnas företag som kan betala för att lyssna på honom.
De betalningarna är nog mest att anse som retroaktiva mutor.
Citera
2020-04-17, 12:37
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Herregud vad tråkig han är o lyssna på, i stort sett varannan så nämner han hur farligt det är med "stängda" gränser. Fattar inte hur det kan finnas företag som kan betala för att lyssna på honom.

Ja, men du kan ju i alla fall glädja dig åt att du slapp höra honom orera om hur han eldade upp 7 000 000 skyddsmasker.

https://www.svd.se/gasmasker-for-folket-skrotas
Citera
2020-08-13, 15:19
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Reinfeldt om Trumps coronahantering: "Narcissism, självupptagenhet"
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/reinfeldt-om-trumps-coronahantering-narcissism-sjalvupptagenhet/
Den här intervjun spelades in 16 april och enligt en intervju i GP låg Reinfeldt själv sjuk i coronan under tolv dagar i april...
Man undrar ju när gubben reste in i USA. Hyfsat omdömeslöst att flyga omkring mitt under pandemin.
Citat:
Ursprungligen postat av GP.se
Tolv dagar i april låg Fredrik Reinfeldt febersjuk i covid-19 och tappade lukt och smak. Men han slapp andningssvårigheter och sjukhusvård.
...
Fredrik Reinfeldt hade nyligen kommit hem från USA med den äldste sonen Gustaf när han insjuknade. Den treåriga dottern var först lite krasslig, sedan blev sambon dålig och sedan han själv rejält sjuk.
– De övriga i familjen blev snabbare friska, men för mig hängde den höga febern i. Det kändes som att det aldrig skulle ta slut. Det försvagade mig och först i början av juni var jag bra och kunde börja träna igen.

https://www.gp.se/nyheter/fredrik-reinfeldt-om-sin-bok-%C3%B6desvalet-och-varf%C3%B6r-han-anser-trump-vara-ett-hot-mot-demokra tin-1.32302886
Citera
2020-08-13, 21:07
Medlem
apanola IIs avatar
Har inte Kineserna köpt in sig i Reinfeldts lilla företag? Hörde nått om att "de" dvs Kinesiska staten ska vara storägare. Vår äggskallade fd stadsförrädare är nu Kinesisk inflytelseagent. måtte aset brinna i helvetet
Citera
2020-08-13, 21:10
Medlem
Citat:

jag har inte hört någon av dessa pajasar som argumenterar för öppna gränser, att de ska ta in någon och ekonomiskt garantera för någon fast de har massor med engar som dessutom kommer från skattebetalarna.

kevin
Citera
2020-08-29, 15:14
Medlem
nickomyras avatar
Han är ju otäck
https://www.facebook.com/591566134283366/posts/2975878025852153/
Citera
2020-08-31, 10:03
Medlem
Fredrik Reinfeldt: USA riskerar bli en diktatur
Tidigare statsminister Fredrik Reinfeldt riktar hård kritik mot Donald Trump samtidigt som han uttrycker en stor oro för USA:s framtid. Enligt den förre moderatledaren är risken för korruption stor i landet samtidigt som världsordningen är i gungning.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/fredrik-reinfeldt-usa-riskerar-bli-diktatur
Citera
2020-08-31, 10:51
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Fredrik Reinfeldt: USA riskerar bli en diktatur
Tidigare statsminister Fredrik Reinfeldt riktar hård kritik mot Donald Trump samtidigt som han uttrycker en stor oro för USA:s framtid. Enligt den förre moderatledaren är risken för korruption stor i landet samtidigt som världsordningen är i gungning.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/fredrik-reinfeldt-usa-riskerar-bli-diktatur

Ja, korruptionen i USA har han ju personlig erfarenhet av... (Mutorna han fått och får, men stod ju att hans mutor minskat numera, kanske Trump har stoppat djupa statens mutor?)
Citera
2020-08-31, 15:26
Medlem
arbetets avatar
Inte för att jag ofta ger tummen upp för ETC men deras slakt av Fredrik Reinfeldts nya alster är riktigt läsvärd:

Reinfeldts nya USA-bok – en infantil pinsamhet

I dagarna publiceras ”3 november 2020 ödesvalet” av Fredrik Reinfeldt. Den påstås handla om de stora problem som USA står inför och en demokrati i upplösning. Rasmus Landström finner istället den minst informativa boken om Amerikas kris som han har läst.

/.../Reinfeldt däremot tycks anse att USA:s största problem är att dess ledare är så o-presidentlik. Sida upp och sida ner fyller han boken med skvaller, som att vice president Mike Pence spelat golf på Trumps anläggningar (vem bryr sig) eller att den ansvarstagande Joe Biden besökt Irak åtta gånger under kriget (vilket, förstår man implicit, ansvarsbefriar honom från att han propagerade för det). Vi får också veta saker som att Reinfeldt tidigt var ett fan av Obama eftersom han införde... hold it... skattesänkningar för låg- och medelinkomsttagare, dvs jobbskatteavdraget. Att Obamas skattereform saknade det svenska jobbskatteavdragets regressiva karaktär nämner han givetvis inte. Boken fullkomligt kryllar av sådana imbecilla karakteristiker

/.../När jag slår igen boken känns det som om jag har läst den minst informativa boken om amerikansk politik någonsin. Här finns ingenting om opioidkrisen, ingenting om Big Techs strypgrepp på ekonomin, om massfängslandet av svarta medborgare, om de skenande sjukvårdskostnaderna för vanligt folk etc. Vem är den tilltänkta läsaren egentligen, frågar jag mig flera gånger under läsningen? Jag har ingen aning. MUF:arna i Täby kan ju redan det här. Gymnasieelever kommer somna av den. Möjligen är det någon slags arbetsansökan som ”senior rådgivare” åt en storbank. Men frågan är då varför Bonniers ska ge ut eländet?
https://www.etc.se/kultur-noje/reinfeldts-nya-usa-bok-en-infantil-pinsamhet

Det är sant! Dessa nyliberaler och Demokrater i USA kommer aldrig att förstå varför Trump vann presidentvalet 2016 eller här i Sverige varför SD växer för den delen. Fredrik Reinfeldt exemplifierar i Sverige verkligen den politiker som är så vanlig på vänsterkanten i USA som totalt tappat kontakt med verkligheten.
Citera
2020-08-31, 16:21
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ja, korruptionen i USA har han ju personlig erfarenhet av... (Mutorna han fått och får, men stod ju att hans mutor minskat numera, kanske Trump har stoppat djupa statens mutor?)

Hmm ja jag måste fråga: Vilka mutor är det du pratar om?
Citera
2020-08-31, 18:33
Medlem
brianmolkos avatar
Jasså kör han med lätta vikter, de var ju annars någon som påstod han sett honom köra med tunga vikter, så mycket han fick ta i jättemycket, för impa på några 20+ tjejer
Citera
2020-08-31, 19:31
Medlem
Vedklyvens avatar
Nu sitter han i TV-sofforna och flinar och predikar och tillrättavisar igen. Fan också. Jag trodde vi skulle slippa honom. Räcker det inte med att Annie Lööf har kommit tillbaka och gullas med i vart och vartannat program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in