Citat:
Ursprungligen postat av
AttCza
Du kastar sten i glashus. Är du på riktigt? Förstår du inte att vi inte vet på vilket sätt och hur länge våra kroppar blir skadade av viruset? Vi vet inte mycket om covids långsiktiga konsekvenser på hälsan.
Dessutom kan högstadieelever, gymnasieelever och universitetsstudenter studera hemma på distans utan föräldrarnas närvaro. En sådan reform behöver inte påverka ekonomin negativt. Du kallar mig för lågbegåvad, men jag är säker på att du kastar sten i glashus. Att du inte förstår konsekvenstänkande är ett tecken på lågt iq.
Intressant att du pratar om konsekvenstänkande men ändå förespråkar nedstängningar och inskränkningar i människors liv, jag kan garantera dig att det kommer få långtgående och väldigt negativa konsekvenser.
Du har rätt i att vi inte vet vilka långsiktiga effekter Covid-19 har men i valet mellan att fullständigt haverera ekonomin och människors försörjningsmöjligheter kontra något som kanske, eventuellt kan vara farligt i framtiden är mina ögon valet enkelt.
Jag är glad att samhället så smått börjar komma till sans igen efter denna soppa.