Citat:
Ursprungligen postat av
flashenbacken1
Fan vad sjukt. För 4 dagar sedan så tangerade SD facebooksida 320.000 likes. Nyss såg jag att det ligger på 320.911.
Ser jag verkligen rätt? Har folk tröttnat ordentligt senaste veckan?
Citat:
Ursprungligen postat av
UrgleGru
Det är i alla fall en liten trevlig indikation på att vi nog är på väg åt rätt håll nu. Kriminaliteten har seglat upp mycket påtagligt i massmedia de senaste veckorna med flera speltakulära händelser. Tortyrvåldtäkt på barn på kyrkogård, kidnappning av skolpersonal, klankriminella vägspärrar i bostadsområde, våldsamt upplopp i Malmö m.m. Corona finns fortfarande med, men får inte alls lika mycket utrymme längre.
Tanken på att den hjärntvättade svensken plötsligt skulle ”vakna upp” på bred front kan vi glömma. Men att S fortsätter sjunka samtidigt som både M och SD ökar känns realistiskt. Ska bli spännande att se vad det blir för utdelning i mätningarna i september. Demoskop fre 4 sep och Sifo fre 11 borde stå näst på tur.
Vet inte om man ska dra för stora växlar på just likes. Har sett SD göra annonser på FB om just detta. Jag har inte velat likea men jag går ändå in dagligen och kollar på deras sida.
Oavsett är det väldigt smart att SD bygger på sin FB sida. Detta innebär att man lätt kan nå ut till sin bas utan att vara i händerna på gammelmedia.
Sociala medier är framtiden för politisk inflytande, där spelar SD i högsta ligan och det kommer gynna partiet i framtiden.
Dock är jag nog säker på att SD kommer gynnas i framtida undersökningar. Man kan säkerligen få tillbaka många fackliga kvinnliga arbetare som man förlorade under pandemin. Jag minns det som igår när det kom ut undersökningar på att SD rusade bland kvinnor i TCO osv.
Det här kan vara en nyckelgrupp för SD att locka till sig just nu. VÅRDEN. Man hör dagligen om hur sjuksköterskor är utarbetade och gnäller, detta missnöje bör SD plocka upp. Misstänker att det också kan vara därför man tagit den linjen man tagit under Corona.
V är också säkert där och försöker fånga upp dessa men tror många svenska medelålderskvinnor kommer lämna partiet nu när Sjöstedt lämnar och någon radikal jävel kommer in.