Citat:
Ursprungligen postat av
Wollos
Har du suttit där? Nyligen?
Satt 2010-2011 på Salberga, då var det nyrenoverat, maten kom från något storkök, plastförpackad/vakuumförpackad och värmdes av avdelningens utsedda.
Varje våning har två s.k avdelningar, höger respektive vänster sida, varje sida har eget allrum med eget "kök", dvs en del utav allrumet agerar kök med ugn för att värma käket.
Där fanns inget kök eller kock i den meningen, ej heller någon "restaurang" som diverse andra anstalter, där hela anstalten äter gemensamt.
Jag har verkligen inte avtjänat tid vare sig på Salberga eller nån annanstans. Jag skulle inte heller se det som en merit.
Om du har suttit där så hoppas jag att du fått rätsida på ditt liv.
Anstalten färdigställdes redan 2005-2006 vilket säkert syns på Kriminalvårdens hemsida. Gällande avdelningarna stämmer det du säger. Det kan ha varit så i perioder att maten kommit utifrån av olika anledningar men generellt har kockarna på avdelningarna på anstalt även haft ansvar för beställningarna till den mat de lagat från grunden baserat på antal boende per sida (9-10 pers) beroende på vilket hus och avdelning det gäller med fullt budgetansvar. Alla avdelningar har heller inte tillgång till att gå emellan höger - vänster.
Kan vi återvända till ämnet?