2020-08-30, 19:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgdirekt1994
Nej rättsmedicinalverket bedömer endast återfallsrisken för alla livstidsdömda och så länge sexualdriften finns så kommer de att bedöma återfallsrisken som medel till hög och då kommer han inte ut. Han har chans att komma ut när sexualdriften hos en man börjar dala och det sker vid 65-75 nånstans

Tony Olsson t ex fick sitt straff omvandlat för att återfallsrisken bedömdes som låg-det finns ju inga banker att råna längre

Ja, Eklund får anses som farlig. Kommer kanske ut som en gammal gubbe. Kanske.
Citera
2020-08-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wollos
Har du suttit där? Nyligen?
Satt 2010-2011 på Salberga, då var det nyrenoverat, maten kom från något storkök, plastförpackad/vakuumförpackad och värmdes av avdelningens utsedda.
Varje våning har två s.k avdelningar, höger respektive vänster sida, varje sida har eget allrum med eget "kök", dvs en del utav allrumet agerar kök med ugn för att värma käket.

Där fanns inget kök eller kock i den meningen, ej heller någon "restaurang" som diverse andra anstalter, där hela anstalten äter gemensamt.

Jag har verkligen inte avtjänat tid vare sig på Salberga eller nån annanstans. Jag skulle inte heller se det som en merit.
Om du har suttit där så hoppas jag att du fått rätsida på ditt liv.

Anstalten färdigställdes redan 2005-2006 vilket säkert syns på Kriminalvårdens hemsida. Gällande avdelningarna stämmer det du säger. Det kan ha varit så i perioder att maten kommit utifrån av olika anledningar men generellt har kockarna på avdelningarna på anstalt även haft ansvar för beställningarna till den mat de lagat från grunden baserat på antal boende per sida (9-10 pers) beroende på vilket hus och avdelning det gäller med fullt budgetansvar. Alla avdelningar har heller inte tillgång till att gå emellan höger - vänster.

Kan vi återvända till ämnet?
Citera
2020-08-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
"blodig och misshandlad"
"Näsan är deformerad, svullen och blå"
"blöder från näsan"
"stor bula"
"Flera blåmärken"
"små sår"
"blödande sår på halsen”

Ljuv musik.

Om det är "ljuv musik" vet jag inte. Men med sådan skador så kan han säkert få skadestånd igen och då kanske kronofogden kan hjälpa honom att betala av på sina skadestånd. (Englas mamma bevakade detta hos Brottsofferfonden och AE blev sur för att dom tog hans pengar. Det klingar skönare i mina öron.)
Citera
2020-08-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Skulle tro att det blir när dom släppte bobbys mördare, dom jagade Eddie över halva västra götaland

Han låg under isen på en sjö så vart lite svårt att hitta.

Eklund var sämre på att gömma. Tror inte man kan dra några paralleller till Bobby mordet.
Citera
2020-08-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgdirekt1994
Nej rättsmedicinalverket bedömer endast återfallsrisken för alla livstidsdömda och så länge sexualdriften finns så kommer de att bedöma återfallsrisken som medel till hög och då kommer han inte ut. Han har chans att komma ut när sexualdriften hos en man börjar dala och det sker vid 65-75 nånstans

Tony Olsson t ex fick sitt straff omvandlat för att återfallsrisken bedömdes som låg-det finns ju inga banker att råna längre

Han kan ju få medicin för sin sexualdrift. Han kan komma ut även han har den. Niklas som våldtog i Örebro hörde jag vart snart på väg ut.
Citera
2020-08-30, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, Eklund får anses som farlig. Kommer kanske ut som en gammal gubbe. Kanske.

Klart han kommer ut, vi har inte platser i finkan så det räcker. Han verkar dock få mycket stryk på kåken och det är nåt jag gillar skarpt.
Citera
2020-08-30, 20:12
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Han låg under isen på en sjö så vart lite svårt att hitta.

Eklund var sämre på att gömma. Tror inte man kan dra några paralleller till Bobby mordet.
Det jag tänkte på att blir anders utsläppt kommer folk jaga han som dom gjorde med eddy
Citera
2020-08-30, 20:14
Medlem
SecretQs avatar
Jag blir så glad ibland, som Jocke med kniven sa i Pippi på de sju haven. Den där jävla Eklund ska ha stryk på stryk, inte dödas, bara plågas och alltid vara rädd. Precis som Pernilla och lilla Engla. De som spöar honom sitter väl redan på livstid och skiter i om de får påbackning på några månader. Ju mer han misshandlas, tjallar och får skadestånd - ju mer pengar går till de anhöriga. Även om inte pengar kan ersätta deras barn.
Citera
2020-08-30, 20:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Han kan ju få medicin för sin sexualdrift. Han kan komma ut även han har den. Niklas som våldtog i Örebro hörde jag vart snart på väg ut.

Niklas var berusad när han våldtog så det räcker med att han avstår från alkohol.
Eklund var nykter och drogfri när han våldtog och mördade.
Eklund är lågbegåvad och kommer inte att förstå varför han skulle ta någon medicin.
Citera
2020-08-30, 20:33
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Jag blir så glad ibland, som Jocke med kniven sa i Pippi på de sju haven. Den där jävla Eklund ska ha stryk på stryk, inte dödas, bara plågas och alltid vara rädd. Precis som Pernilla och lilla Engla. De som spöar honom sitter väl redan på livstid och skiter i om de får påbackning på några månader. Ju mer han misshandlas, tjallar och får skadestånd - ju mer pengar går till de anhöriga. Även om inte pengar kan ersätta deras barn.

Han får väl gråta ut hos anstaltens terapeut!

Är han fortfarande ett fetto och hur mycket tvål eller industrifett tror ni man skulle kunna producera av fanskapet?
Citera
2020-08-30, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
du påstår att Eklund fått stryk flera gånger, vilka är dessa gångerna? eller har du fått "inside information" om dessa, till flertalet tillfällen från dina kåkfararpolare?
Googla, idiot.
Senast redigerad av Kalamity 2020-08-30 kl. 20:46.
Citera
2020-08-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det jag tänkte på att blir anders utsläppt kommer folk jaga han som dom gjorde med eddy

Ja han kommer nog bli jagad. Särskilt brott mot barn brukar krydda på jagandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in