2020-08-30, 13:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Denna sjuka person (SD) sitter folk och försvarar i tråden, gång på gång. Det säger rätt mycket om de som försvarar honom. Och än är det den ena som är skyldig, än den andra... Bara inte SD.

Det är fullständig panik i SD-sekten numera. De vet att snaran dras åt. Och vad kallar man människor som försvarar mordplaner/mord på bäbisar, barn och vuxna? Jag har många namn för dem, men håller dem för mig själv.

Nötis: Mail med bilder igen Det blir mail dagligen nu, så det är lika bra du vänjer dig vid att logga in!

#TeamÅsaHiding

Det är mycket märkligt att det finns personer här i tråden som lägger all skuld på Lena och benämner de hot som SD gjort som "flugskit". Då i förhållande till att N*a skulle säkert ha sagt mycket värre saker. Det låter ju inte klokt att säga något sådant, utan att ha belägg för det.

Det är konstigt att inget av det som SD har gjort är något av betydelse för vissa skribenter. Allt kan bortförklaras verkar det som, eller läggas på Lena.

Det verkar helt ok att kontrollera andras mail, att stalka, att radera på polishuset och att "skriva" över så mycket det bara går i sin mobil inför stundande förhör. Vara otrogen i sex långa år verkar också vara helt i sin ordning, liksom att vara på dykklubben och flörta (kanske t om ha ett förhållande?) när barnet har kolik och frun mår psykiskt dåligt.

Jag kan inte förstå det.

Värst är väl att någon försöker förvränga NFCs rapporter eller på annat sätt vinklar och framställer saker så att det ska se ut som att det kan vara barnen som är de skyldiga.

Jag tycker att alla som försvarar mgm får tänka till om att det kan mycket väl vara så att man försvarar en mördare.
Citera
2020-08-30, 14:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du misstar dig nog. Det var SD givet sin insikt om Lenas alla älskare i affekt kallade Lena kinesluder.

---------------
Aktbilaga 147 förhör SD (2) sid 51 -53 Förhörsledare är Peter Springare 2018-05-29 11 :28 14:40

PS: Har du nån gång berättat för till exempel henne att du, du skulle kunna berätta för hennes
barn om erat förhållande till exempel, ert sexuella förhållande eller nått?
MT: Nej det kan jag inte tänka mej,
PS: Nej jag tänkte bara om du ...
MT:Nej ...
PS; Kommer. ..
MT: Nej det, det är så främmande så.
PS: Det skulle aldrig du kunna tänka ...
MT:Nej ...
PS: Dig?
MT: Äh, nej jag kan inte tänka mej det,jag,jag kan ha,jag kan ha sagt till henne, du ditt jävla
kinesluder
, det är ett uttryck från filmen Jägarna, jag tycker inte att hon är ett kines luder, men
jag kan ha sagt något dumt. ..
PS:Mm.

--------------------
Fö, undrades om Lenas ekonomi som då hon levde långt över sina tillgångar som ensamstående lågavlönad deltidsarbetande/långtidssjukskriven trebarnsmamma. Förutom dyra presenter av SD så fick hon även en handräckning på 50 000sek från sina föräldrar l2017 om jag inte minns fel.)

Förutom den dyrbara och stora utrustningen hade Lena (ett flertal dyrbara cyklar etc), egen bil, kostade på sig frekventa och kostsamma catchingresor vilket verkligen inte är någonting man normalt förknippar med långtidssjukskrivna ensamstående trebarnsmammor.

Därför framfördes väl motiverade frågor i förhören om hur hon hade råd med det med hennes mått mätt, utsvävande livet.

Vad vi vet är att Lena hade ett ENORMT kontaktnät vilka var uppdelade i grupper utan nämnvärd inbördes kunskap om varandra.

Frågan är intressant såtillvida det breddar vilka som haft motivet till mordet betänkligt.

Alla älskare??
Var har du fått det ifrån?

Hennes ekonomi var helt i balans, det har flera gånger påpekats i tråden. Hon hade t om överskott som UW kunde betala räkningar med.

Nu får du ta mej sjutton sluta att fara med felaktiga uppgifter!!!!
Du verkar helt ha tappat dig i din egen affekt.
Citera
2020-08-30, 14:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Isdrottningen har loggat Softis första T5a.

Så var det äntligen dags att ta sig an denna T5a. Jag vet inte hur många gånger jag har tittat på T5orna som finns vid Kilsbergen utan att komma till skott men nu var det så dags. Snart var repet på plats och jag kunde smidigt ta mig upp och så var denna loggad. TFTC

Kyligt skrivet, ingen som helst sorg eller empati, inte heller nämner hon att mördaren själv var med och hjälpte henne.
Det är en enda stor parodi på rättvisa att dessa två får vara ute.
Att mördaren hjälper sin fru som han bedragit och ljugit för att logga sitt mordoffers cache, det är surrealistiskt. De kan inte leva i vår verklighet, de kan inte vara mänskliga.

Jamen, herregud.

Jag undrar om detta är en av de cacher som Lena raderade HD från?
Har HD tagit någon av dom i efterhand?

Nu minns jag också att HD gick på Lenas "Lyssna till Livet" eller vad den hette. När HD skrev något som ; tänk hur annorlunda livet kunde ha tett sig. Det var väl ganska nära inpå mordet?
Citera
2020-08-30, 14:25
Medlem
Ny här o har lyssnat på ärendet på youtube, läst lite i tråden mä! Undrar hur SD med sitt "handikapp" kronisk värk är en sån fena på alla dessa aktiviteter i skog o mark, cykla o renovera för att inte tala om dom sk akrobatiska sex träffarna i flera år ? Iof sa han ju i förhör att han använder d narkotika klassade Oxy men nämnde även en eller två substanser men kom inte i håg vilka ? I vilket tillstånd var han vid det aktuella mordet på LW ?
Citera
2020-08-30, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen, herregud.

Jag undrar om detta är en av de cacher som Lena raderade HD från?
Har HD tagit någon av dom i efterhand?

Nu minns jag också att HD gick på Lenas "Lyssna till Livet" eller vad den hette. När HD skrev något som ; tänk hur annorlunda livet kunde ha tett sig. Det var väl ganska nära inpå mordet?

En vecka knappt före mordet, låter som en ondskefull profetia.
Solen skiner ute och jag vill ut. Tar en cykeltur hit och tar mig runt. Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar. TFTC

Och ja, en vecka EFTER mordet loggade HD sina fuskloggar på alla de cacher LW hade raderat hennes logg.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2020-08-30 kl. 14:45.
Citera
2020-08-30, 14:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
En vecka knappt före mordet, låter som en ondskefull profetia.
Solen skiner ute och jag vill ut. Tar en cykeltur hit och tar mig runt. Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar. TFTC

Och ja, en vecka EFTER mordet loggade HD sina fuskloggar på alla de cacher LW hade raderat hennes logg.

Ja, men hade hon eller har hon varit personligen på dom?

Den här historien är så konstig så den slår nästan allt.
Citera
2020-08-30, 15:07
Medlem
Citat:
Ja, men hade hon eller har hon varit personligen på dom?

Den här historien är så konstig så den slår nästan allt.

Nej HD har aldrig hittat och loggat dessa i verkligheten. Hon överförde alla loggar från sitt och SDs gemensamma konto.
Det är tusentals cacher hon har fuskloggat men mest intressant är ju att LW raderade hennes fuskloggar. Och en vecka efter mordet loggade HD dessa igen.
Vet att även andra co raderade HDs fusk, men vet också att några inte vågade...
Citera
2020-08-30, 16:07
Medlem
notknapparens avatar
Bara två dagar innan mordet skriver H*anna till S*illen att
"Sitter och tänker på att jag vill vara naken med dig.".

Samtidigt går alltså SD och deklarerar att hon och han ska återförenas.

Det ser inte bra ut.

I rätten säger SD att han inte velat ha en återförening. Det har vi ju bevis på att han har sagt till flera att han vill.
Allt medan HD är med S*llen och verkar inte alls ha sina tankar på SD i första hand.

Det blir så konstigt att hon nu åter är med SD...
Citera
2020-08-30, 16:24
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har du missat att SD vid rättegången tog tillbaka allt om det blodiga sexet.
Det var bara HD som upprepade hans lögner om det men hon säger bara det SD har sagt åt henne att säga.
SD hade ingen möjlighet att korrigera hennes "vittnesmål" eftersom han satt i häkte.

Hej hopp hej hopp😁

Japp, då är man på banan igen efter några års paus från FB.

Har nyligen stegvis grottat ner mig i FUP och blir självklart mer o mer fascinerad av detta fallet, också att det har mycket likheter med Eva Fallet, Örebro, välordnade radhus/villafamiljer, triangeldrama, älskarinnan blir ett problem, till och med Stefan heter de båda hp,SB och SD.

Läst de flesta messen, mailen och chattarna, HD förhör, SD förhör och nu Vittnesförhören.

Fastnade mycket för sakkunnigutlåtandet från forskaren från Gbg ang våld i nära relationer, helt klockren analys skulle jag vilja säga av detta relationsdrama, där laddningarna mellan de tre komponenterna SD, HD, LW samt bihangen i form av JS, och andra nyckelpersoner som eldar på är svårt att inte bli "förtrollad" av som utomstående minst sagt.
Särskilt intressant med HD:s roll, trots att jag hört henne prata i rätten ( kort utdrag bara) ,och hon låter stark o redig, men i. förhören framkommer en vilsenhet och många tecken på lögn och förträngningar av sanningen om hennes verkliga tankar känslor och mående, så är det inte svårt att föreställa sig hur hennes mångåriga utsatthet i relationen med SD sett ut, där så att säga detta mönster av psykisk nedbrytning,kränkningar, kontroll, rädsla och dessemellan trevligheter och värme med stor sannolikhet varit utifrån ett likartat mönster som mellan SD och LW, bara inte med lika intensiva förtecken som dem emellan. Frånvaron av den sexuella samvaron tror jag spelat stor roll för att hon ser ut att ha gått in i ett förnekande av sona egna behov och inte haft styrka att lämna.
Tror HD Är EXTREMT rädd helt enkelt för Stefan.

Ja, lite spekulationer o funderingar bara under läsningen.

Undrar var länk finns till lyssning från rättegången, vill absolut gärna höra SD ta tillbaka detta om blodet. ☺️

Undrar också varför Springare o co lämnade spaningsledningen i denna utredning?
Det såg ju inte ut som kemin funkade särskilt bra mellan Springare o Stefan, verkade prata i mun på varann hela tiden, och Springare i affekt titt som tätt med långa egna utläggningar?

Verkade då gått bättre (?)relativt med kvinnliga FL.

Överklagandet ser dock MYCKET lovande ut.

Ingen aning 😴

PhD
Citera
2020-08-30, 16:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Alla älskare??
Var har du fått det ifrån?

Hennes ekonomi var helt i balans, det har flera gånger påpekats i tråden. Hon hade t om överskott som UW kunde betala räkningar med.

Nu får du ta mej sjutton sluta att fara med felaktiga uppgifter!!!!
Du verkar helt ha tappat dig i din egen affekt.

Så du menar att hon betalat tillbaka de 50K
hon lånat av föräldrarna?

Sista gången hon var hos sin bror i Stockholm
fick hon låna pengar till biljetten för att kunna
ta sig hem till sina barn.
Citera
2020-08-30, 16:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Hej hopp hej hopp😁

Japp, då är man på banan igen efter några års paus från FB.

Har nyligen stegvis grottat ner mig i FUP och blir självklart mer o mer fascinerad av detta fallet, också att det har mycket likheter med Eva Fallet, Örebro, välordnade radhus/villafamiljer, triangeldrama, älskarinnan blir ett problem, till och med Stefan heter de båda hp,SB och SD.

Läst de flesta messen, mailen och chattarna, HD förhör, SD förhör och nu Vittnesförhören.

Fastnade mycket för sakkunnigutlåtandet från forskaren från Gbg ang våld i nära relationer, helt klockren analys skulle jag vilja säga av detta relationsdrama, där laddningarna mellan de tre komponenterna SD, HD, LW samt bihangen i form av JS, och andra nyckelpersoner som eldar på är svårt att inte bli "förtrollad" av som utomstående minst sagt.
Särskilt intressant med HD:s roll, trots att jag hört henne prata i rätten ( kort utdrag bara) ,och hon låter stark o redig, men i. förhören framkommer en vilsenhet och många tecken på lögn och förträngningar av sanningen om hennes verkliga tankar känslor och mående, så är det inte svårt att föreställa sig hur hennes mångåriga utsatthet i relationen med SD sett ut, där så att säga detta mönster av psykisk nedbrytning,kränkningar, kontroll, rädsla och dessemellan trevligheter och värme med stor sannolikhet varit utifrån ett likartat mönster som mellan SD och LW, bara inte med lika intensiva förtecken som dem emellan. Frånvaron av den sexuella samvaron tror jag spelat stor roll för att hon ser ut att ha gått in i ett förnekande av sona egna behov och inte haft styrka att lämna.
Tror HD Är EXTREMT rädd helt enkelt för Stefan.

Ja, lite spekulationer o funderingar bara under läsningen.

Undrar var länk finns till lyssning från rättegången, vill absolut gärna höra SD ta tillbaka detta om blodet. ☺️

Undrar också varför Springare o co lämnade spaningsledningen i denna utredning?
Det såg ju inte ut som kemin funkade särskilt bra mellan Springare o Stefan, verkade prata i mun på varann hela tiden, och Springare i affekt titt som tätt med långa egna utläggningar?

Verkade då gått bättre (?)relativt med kvinnliga FL.

Överklagandet ser dock MYCKET lovande ut.

Ingen aning 😴

PhD

Här finns länk för att lyssna.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-08-30, 16:48
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Nej HD har aldrig hittat och loggat dessa i verkligheten. Hon överförde alla loggar från sitt och SDs gemensamma konto.
Det är tusentals cacher hon har fuskloggat men mest intressant är ju att LW raderade hennes fuskloggar. Och en vecka efter mordet loggade HD dessa igen.
Vet att även andra co raderade HDs fusk, men vet också att några inte vågade...

Hennes 17 (SJUTTON) fuskloggningar. Och vi vet vem som fick huvudet krossat av 17 (SJUTTON) slag.

Jag vet att jag var ganska ensam om att ifrågasätta HD´s roll som "oskyldig" i början av detta fall. Men till och med Polisen gjorde det och häktade henne. Idag tror nog få att hon är helt oskyldig...?

"Där HD pekar, gräver SD..."

"Nej, hon får leva..."

"Hoppas hon är död.."

Vore det lite j*vla ryggrad hos de ansvariga inom GeoCaching, så tar de bort de 17 (SJUTTON) fuskloggarna för att hedra LW´s minne och vilja. Tycker det är pinsamt att det inte gjordes direkt.

Och jag har också sett att de nu tar LW´s cacher. Pinkar in reviret en gång till. De leker med elden. Och med rättsväsendet. Och med den brutalt mördade mammans tre barn. Äcklande.

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-08-30 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in