2020-08-30, 11:58
Medlem
Lurigfaxs avatar
Skulle inte bli förvånad om vi viker ner oss totalt och Helsingborg vinner på ren vilja nu.
Citera
2020-08-30, 12:00
Medlem
Låga odds på en grinig Mellberg efter dagens match. Mellberg vs Bergstrand kanske kan bli en bra uppvärmning till Alm vs Bergstrand?
Citera
2020-08-30, 12:00
Medlem
cokehyenas avatar
Ursäkta mitt spammande men det är PATETISKT vilka jävla syltryggar och slarvpellar som styr HIF. Klubbläkaren Harald Roos ska ta itus med av IVO om de fortsätter sin jävla kamikaze inställning.

HIF:s ordförande Krister Azelius:
Citat:
- Nu är det inte vi som hittar på något här. Smittskyddsläkare har sagt till oss att vi inte kan bedriva någon fotbollsverksamhet. Vi fick inte träna i går – och vi ska inte spela match i dag.

- Smittskydd har inte kraften, mandatet, att tvinga oss till någonting i detta. Hade myndigheten utfärdat ett förbud för spel, då hade det inte varit något snack, då hade vi inte kunnat göra någonting. Det här strider mot arbetsmiljörätten att genomföra den här matchen, för mig och de jag talat med råder det ingen tvekan om det.

BRYT INTE MOT ARBETSMILJÖRÄTTEN DÅ DIN JÄVLA SOPA. Arbetsmiljön är arbetsgivarens ansvar. Skärp till dig för i helvete.

Varför är det så himla svårt att ta ansvar för uppkommen situation?

HIF:s ordförande Krister Azelius:
Citat:
- Överhuvudtaget tycker jag detta är oerhört illa skött. Jag tycker att hanteringen är bedrövlig och jag tycker det är oerhört märkligt att fatta ett beslut att spela match. Nu har vi två nya fall. Fotbollens verksamhet när det gäller att kunna genomföra match är tydligen större än coronabetydelsen – och det tycker jag inte är acceptabelt.

VEM ÄR DET SOM SKÖTER DET HELA DITT JÄVLA SÄR!?!??! Det är din hantering som är bedrövlig. Det är du som bryter mot arbetsmiljölagen. Det är du som låter fotbollen vara större än Coronan.

Har du ingen makt över dina egna handlingar så ska det skrivas LPT och du ska låsas in på psykiatrisk avdelning. Harald Roos skulle kunna sköta det men hans legitimation ska dras in i samband med detta, så han är ursäktad.

Smuts rakt igenom.

Källa: Fotbollskanalen
Citera
2020-08-30, 12:10
Medlem
Såklart matchen ska spelas. Allt annat vore bedrövligt. Oj vad Mellberg hade stångats för spel om det varit Djurgården som vart drabbade.

Vi har förresten 5 startspelare skadade, får vi också anhålla om uppskjutning?
Citera
2020-08-30, 12:18
Medlem
Det märkliga är att Helsingborg verkar ha ställt in sig på att matchen kommer att ställas in. Samtidigt som DIF hela tiden har utgått att det blir match då inget annat har uttalats. Varför i hela friden då?
Citera
2020-08-30, 12:23
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag tycker personligen att det är oprofessionellt utav Krister Azelius att fortsätta tjafsa om att ställa in efter att TU äntligen har lämnat besked. Det här riskerar att bli en snackis inom spelartruppen som kan påverka uppladdningen. Just nu gäller det bara att gå ut och kriga. Har man inte den mentaliteten kan man hålla sig i någon småklubb, som Örebro eller Elfsborg.
Citera
2020-08-30, 12:29
Avslutad
Så vilka saknas i HIF idag förutom Gigovic?

AIK har petat Tihi helt från truppen. Kuken!!
Citera
2020-08-30, 12:30
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så vilka saknas i HIF idag förutom Gigovic?
Vet ej.
Citera
2020-08-30, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Såklart matchen ska spelas. Allt annat vore bedrövligt. Oj vad Mellberg hade stångats för spel om det varit Djurgården som vart drabbade.

Även om smittskydd skåne har starkt avrådit från all fotbollsverksamhet? Vad skall krävas för att man skall ställa in en match? Att efterblivna djurgårdensupportrar stormat planen eller?

Citat:
Vi har förresten 5 startspelare skadade, får vi också anhålla om uppskjutning?

Har ni någon myndighet som utfärdat en sån rekommendation då?
Citera
2020-08-30, 12:47
Medlem
eternussermos avatar
Vilka spelare var smittade?

Bajen mötte ett coronalag förra veckan, ingen som gnällde då.
Citera
2020-08-30, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Även om smittskydd skåne har starkt avrådit från all fotbollsverksamhet? Vad skall krävas för att man skall ställa in en match? Att efterblivna djurgårdensupportrar stormat planen eller?

Har ni någon myndighet som utfärdat en sån rekommendation då?

Nu är jag ingen djurgårdssupporter (vilket många här kan intyga) men mig veterligen har alla allsvenska klubbar, innan det bestämdes att säsongen skulle spelas, gått med på att matcher inte ska skjutas upp pga corona?

Helsingborg har alltså skrivit under detta protokollet. Pinsamt att gnälla nu när det dras till sin spets då
Citera
2020-08-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vilka spelare var smittade?

Bajen mötte ett coronalag förra veckan, ingen som gnällde då.
Inte offentligt än, borde gå att räkna ut när startelvan släpps om cirka 30 min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in