2020-08-30, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Om inte Bärkroth kliver ut och förklarar sin pappaledighet så är det direkt pinsamt. OK, om något har skett som man har förståelse för - men om han bara (som det ser ut nu) har tagit ledigt utan någon direkt anledning... Ja, då borde han inte få avla barn över huvud taget.

Pinsamt. Förklara dig.
Klart han ska vara hemma och ta hand om guld-bebisen!

Vad som helst kan ha skett som de inte är sugna på att prata om öppet. Du kan nog vara lugn med att han knappast stannar hemma och chillar bara för att.
Citera
2020-08-30, 08:14
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Östersund har nu 6 6 6 så det är djävulens lag för den som har tvivlat.
Lika många vinster som oavgjorda och förlorade.
Ja det måste vara ett tecken
Citera
2020-08-30, 08:42
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Friskt vågat att vilja spela match trots corona hos motståndarna.

Jag hade nog helst sett att matchen blev uppskjuten om det var vi som skulle spela mot HIF imorgon, man vill ju inte åka på det och sedan riskera att behöva ställa över spelare i flera matcher framöver. Det hade säkert gått att få in matchen senare, nu är det ju inte lika tight med matcher i AS och under den tighta perioden trycktes ju även slutspelet i cupen in.

Oväntat att du skulle ställa dig på smutsfuskarnas sida.

Om Helsingborgs IF inte kan garantera att de har smittfri tillvaro ska de inte bedriva fotbollsverksamhet. De spelare i truppen som inte uppvisat negativt C19-test ska stanna hemma.

Puskas Academy spelade EL mot loserbajen med u-laget. Varför Helsingborgs IF ska ha specialbehandling har jag svårt att förstå.

Hade helt ärligt varit okej att skjuta upp matchen om det inte var för den lilla detaljen att vi spelar EL.
Citera
2020-08-30, 09:11
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jo, men problemet som uppstod är att Allsvenskan lade sitt detaljerade schema sist av alla, men högst troligt gick ut med ett preliminärt besked till alla andra att de spelar 2 matcher lördag, 4 söndag och 2 måndag. Det är så man kört hittills. Men så dök landskamperna upp, som man kanske någonstans trodde skulle bli inställda. Eller så glömde man helt enkelt bort att meddela att man denna helgen ville dela upp det på 4 lördag och 4 söndag, när man informerade övriga fotbolls-Sverige om sitt schema. Och som jag tidigare skrev: Glöm inte bettingbolagen och att de vill sprida ut spelobjekten på både lördag och söndag. Om alla skall spela lördag så finns där ju inga spelobjekt på söndagen = minskad omsättning (och i förlängningen minskade intäkter till klubbarna)

Klart det inte är perfekt, men finns ju en förklaring.

Grejen var ju att man inte spridit ut det ens på lör-sön...

Rena matchsspel t.ex. hade ju garanterat ökat igår om man kunnat se både ÖFK-FFF samt Varberg-Sirius och inte tvingats välja för att det krockade.
Hade man startat typ 13 och 15:30 hade det funkat bra tv-mässigt och man hade kunnat se bägge och fler hade garanterat spelat på båda med.

Om vi bortser från bettingbolagen finns det givetvis ingen anledning att hålla på att anpassa allsvenskan efter hur lägre serier ligger.
Det är knappast mer än en handfull som tycker det är synd att typ Akropolis-Ljungskile idag spelas när det samtidigt är Hammarby-Kalmar...

Nåja, idag väntar alltså Mjällby borta. En match vi sedan den klubben gick upp till allsvenskan igen 2010 har en enda seger i... Inte det lättaste nu heller såklart och man får väl typ vara glad om vi når oavgjort som vi brukar spela.
Wernersson gör sin sista match innan han drar vissa verkar tycka vi skall ställa över honom idag och det kan man ju absolut tycka men vi hade självklart aldrig haft med honom i truppen om tanken inte varit att han ska spela även om både Sebban och Kaley är med i truppen.

Det känns halvknepigt att gissa startelvan för första gången på länge, visst att varken Wernbloom eller Sebban spelat/spelat mycket på ett tag men Poya har ju startat med spelare utan speciellt mycket tid innanför västen innan så det i sig behöver inte betyda nåt.
Vi slipper förhoppningsvis Da Graca och Sargon i elvan iaf.
Citera
2020-08-30, 09:37
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Ska bli intressant att se vad Tävlingsutskottet kommer fram till idag. Under normala omständigheter hade jag tyckt att matchen borde spelas oavsett smittoläge, för covid-19 är trots allt inte så dödligt som många gärna vill tro, men nu är läget för HIF så pass desperat så vi måste kämpa för varenda halmstrå utav hopp. Jag är helt öppen och ärlig med att jag bryr mig faktiskt inte så mycket om själva sjukdomen så som jag bryr mig om Helsingborgs IF.
Citera
2020-08-30, 09:47
Medlem
Under fem timmar till match och fortfarande inget besked från förbundet. Låga odds på att de skulle sköta det här långsamt...
Citera
2020-08-30, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Oväntat att du skulle ställa dig på smutsfuskarnas sida.

Om Helsingborgs IF inte kan garantera att de har smittfri tillvaro ska de inte bedriva fotbollsverksamhet. De spelare i truppen som inte uppvisat negativt C19-test ska stanna hemma.

Puskas Academy spelade EL mot loserbajen med u-laget. Varför Helsingborgs IF ska ha specialbehandling har jag svårt att förstå.

Hade helt ärligt varit okej att skjuta upp matchen om det inte var för den lilla detaljen att vi spelar EL.

Huh?

Skiter i HIF, tänker mest på risken för i det här fallet DIF. I andra ligor har det både varit WO, uppskjutna matcher osv. Vet inte om det finns exempel där man trots coronafall genomfört ligamatcher, men det finns det säkert.

Edit: Just det, var väl en match i Ryssland där U-laget spelade. Slutade typ 10-0, kanske var därför det även varit en del uppskjutna matcher och WO efter det.

Edit #2: Jag menar ju att det borde gå att hitta ett speldatum trots EL-spel. Vi har ett lugnare spelschema nu än vad vi hade under cupspelet, gick det att kombinera går det säkerligen att hitta speldatum även för matcher som skjuts upp pga corona. Men men, jag bryr mig inte så mycket, inte vårt lag som riskerar något i detta fallet.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-08-30 kl. 09:55.
Citera
2020-08-30, 09:49
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Han vill bygga en nära relation till sitt barn i tidig ålder så att det inte riskerar att sluta som en sorglig, bitter, nazistisk, alkoholiserad flashbackanvändare?

Nu ska du inte vara sån. Din far gjorde säkert så gott han kunde.
Citera
2020-08-30, 09:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Ska bli intressant att se vad Tävlingsutskottet kommer fram till idag. Under normala omständigheter hade jag tyckt att matchen borde spelas oavsett smittoläge, för covid-19 är trots allt inte så dödligt som många gärna vill tro, men nu är läget för HIF så pass desperat så vi måste kämpa för varenda halmstrå utav hopp. Jag är helt öppen och ärlig med att jag bryr mig faktiskt inte så mycket om själva sjukdomen så som jag bryr mig om Helsingborgs IF.

Du får hoppas att era korkade spelare kan sköta sig i fortsättningen.
Citera
2020-08-30, 09:53
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
HIF kanske borde byta namn till HIV
Citera
2020-08-30, 10:04
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Edit #2: Jag menar ju att det borde gå att hitta ett speldatum trots EL-spel. Vi har ett lugnare spelschema nu än vad vi hade under cupspelet, gick det att kombinera går det säkerligen att hitta speldatum även för matcher som skjuts upp pga corona. Men men, jag bryr mig inte så mycket, inte vårt lag som riskerar något i detta fallet.

Borde ja, men om vi nu går vidare i El så gör det inte det. Bara kolla vårt spelschema.
Det är förjävligt, men tyvärr något alla klubbar var med på från start. Förövrigt jävligt typiskt om heif smittar oss med corona..
Citera
2020-08-30, 10:19
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Tycker att det är för jävla dåligt att inget beslut kommit ut än. När skulle de ha sitt sammanträde? 08.00?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in