2020-08-29, 21:12
Medlem
gullfias avatar
Välj det alternativ som stämmer bäst och motivera ditt val, för trådens läsare

1. Naivitet och Inkomptens hos politikerna, främst (vilka?).
2. En konspiration med syfte att förstöra västvärlden/det europeiska folket (förklara!)
3. Sjuk ideologi, nämligen (vilken?)
4. Den store Satan i Väst som vill göra hela världen till sin multikulturella, kulturlösa avbild.
5. Olof Palme, som lanserade idén om det multikulturella Sverige.
6. Sverige är utvalt som experimentverkstad för "The New World Order" (förklara).
7. Kristendomens minskande inflytande: Svenskar har vänt sig bort från Gud.
8. Annat, nämligen (förklara!)

För att göra tråden lätt att följa, starta ditt inlägg med att ge det alternativ som du tycker stämmer bäst.
Eller förrklara om du tycker att något annat alternativ stämmer bättre.

Hjälp oss som är förtvivlade och har svårt att förstå vad som ligger bakom galenskaperna som pågår i Sverige! Hur vårt land kunnat bli så självdestruktivt att man med flit förvandlar en internationell förebild, till ett laglöst dårhus...
Senast redigerad av gullfia 2020-08-29 kl. 22:12.
Citera
2020-08-29, 21:24
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Judisk indoktrinering om hur vita människor är hemska och att blattar är bäst. Sen 1969
Citera
2020-08-29, 21:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia

2. En konspiration med syfte att förstöra västvärlden/det europeiska folket (förklara!)
4. Den store Satan i Väst som vill göra hela världen till sin multikulturella, kulturlösa avbild.
6. Sverige är utvalt som experimentverkstad för "The New World Order" (förklara).
7. Annat, nämligen (förklara!)

För att göra tråden lätt att följa, starta ditt inlägg med att ge det alternativ som du tycker stämmer bäst.

Hjälp oss som är förtvivlade och har svårt att förstå vad som ligger bakom galenskaperna som pågår i Sverige! Hur vårt land kunnat bli så självdestruktivt att man med flit förvandlar en internationell förebild, till ett laglöst dårhus...

7. Att svensken har vänt sig bort från Gud. Allt förfall i landet är en konsekvens av det.
Citera
2020-08-29, 22:11
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
7. Att svensken har vänt sig bort från Gud. Allt förfall i landet är en konsekvens av det.
Du den borde jag verkligen haft med! Jag trodde att det knappast finns någon i Sverige som tror så, och att det inte vore någon mening med att ha med det alternativet av den anledningen. Men enligt min åsikt så är det definitivt ett helt realistiskt alternativ, som skulle kunna förklara väldigt mycket av det som pågår. Jag lägger till detta alternativ om inlägget fortfarande går att redigera.

Edit: Ja det gick bra att uppdatera.
Citera
2020-08-29, 22:16
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Judisk indoktrinering om hur vita människor är hemska och att blattar är bäst. Sen 1969
Jag är medveten om vad judekonsiprationerna går ut på och jag kan absolut förstå varför man tror på det viset. Skrapar man i de mest motbjudande rörelserna i både Sverige och USA (samt flera andra platser), så kan man snabbt identifiera judar i ledande positioner. I fullständigt oproportionerliga antal.

Men samtidgt har jag själv judar i min släkt. De är inte mer PK än en genomsnittlig svensk moderat och drar sig inte för att kritisera de värsta knasigheterna i Sverige. Problemet med judekonsiprationer är att man måste göra som Hitler och dra alla över en kam, för att så att säga komma åt problmet. Och då börjar det gå emot min egen etik och moral.

Men jag vet vad du säger och jag respekterar det. Låt oss dock inte gå in på detaljerna om judekonsipirationer här utan bara konstatera att enligt din åsikt så är det den viktigaste faktorn.
Citera
2020-08-29, 22:22
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Herregud. Galenskapernas galenskap har talat.

Jag röstar alt 1.
Citera
2020-08-29, 22:25
Avslutad
7 och 8.
Där 8 är islam och buddhas obefintliga inflytande inom näringsliv och irl-politik.
Inte förrän Sverige får bukt med sina kvinnor kommer landet blomstra.
Vi kan inte ha kvinnor och skrämda slapptaskar som styr samtidigt som vi tror att problem ska lösa sig självt.
Frågan är dock om vi vill leva i kloster under stränga religiösa regler och ha det som i Saudiarabien bara för att få bukt med våldtäkter, korta kjolar, skjutningar och gängkriminalitet.
Man kanske borde införa brottsprovokation, där poliser förklädda till kostymnissar knackar dörr på gifta kvinnors hus och ser om dom förbereder äktenskapsförbrytelse.
Citera
2020-08-29, 22:35
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevallamannen
7 och 8.
Där 8 är islam och buddhas obefintliga inflytande inom näringsliv och irl-politik.
Inte förrän Sverige får bukt med sina kvinnor kommer landet blomstra.
Vi kan inte ha kvinnor och skrämda slapptaskar som styr samtidigt som vi tror att problem ska lösa sig självt.
Frågan är dock om vi vill leva i kloster under stränga religiösa regler och ha det som i Saudiarabien bara för att få bukt med våldtäkter, korta kjolar, skjutningar och gängkriminalitet.
Man kanske borde införa brottsprovokation, där poliser förklädda till kostymnissar knackar dörr på gifta kvinnors hus och ser om dom förbereder äktenskapsförbrytelse.

Här på Flashback vimlar det verkligen av män som är väldigt trötta på allt vad feminister och kvinnligt ledarskap heter.... Trots att jag är kvinna så kan jag hålla med om att kvinnor oftast inte blir lika starka effektiva ledare som män, inom verkligt viktiga områden som t.ex. att styra ett helt land. Ibland behövs det en hårdhet som kvinnor ofta saknar.

Din sista mening var bara skum - verkar som du haft att göra med en kvinna som bara råkade ha en usel personlighet. Det finns precis lika många kvinnor som måste hantera män som inte kan hålla sin sexualitet i schack, som de män i den situationen. Tror nog kvinnor lider mer av otrogna och porrberoende män än vice versa! Tråkigt att du råkat ut för en dålig kvinna, men detta är inte roten till Sveriges problem.,
Citera
2020-08-29, 23:33
Avslutad
Menar du corona, miljön, svenska kronan, bnp, statsskulden, hells angels och gryningspyromanens härjningar, metoo, övervakning, fetmaepidemin, stefan reinfeldt flinta skinnhuvud, att åklagare och politiker spelar tennis på arbetstid osv. Vad menar du med allmänt förfall?
Citera
2020-08-29, 23:53
Medlem
Att den urbaniserade människan över lag tappat kontakten med naturen.

Allt färre rör sig i skog och mark. Därmed nekar man alla sinnen komplex stimulans.

Nyfikenheten är kvävd av förslavande teknik och en flockmentalitet som ersatt det teknikintresse och frisinne som drivit den högre mänskligheten frammåt i årtusenden.

Nästan ingen strävar efter någon form av högre medvetande eller personlig utveckling. Folk över lag anser att ett liv i lättja är frihet, men frihet kostar.

Den som vill vara fri måste anstränga sig och den enda som utvecklas är den som vågar utsätta sig för prövningar.

Ansträngningar och utmaningar måste upplevas.

Allt annat skapar degenererade veklingar.
Citera
2020-08-30, 00:03
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

Jag är inte religiös men tror faktiskt du har en poäng.

Det finns för och nackdelar med ett religiöst och ett icke religiöst samhälle.

Fördelar:

- Högt barnafödande (hade inte behövts invandring)
- Starka familjer (otroligt viktigt för ett välfungerande samhälle)
- Människan får något att tro på, idag tror vi på hjärndöd konsumtion och underhållning. Inget syfte i livet. Knarkande ökar och kriminaliteten växer utifrån det.

Nackdelar:

- Allt jag skrev fast omvänt
- Allt som händer idag i princip i Malmö.
- Vissa religion inkräktar på friheter, ogillas.

Enda anledningen till att länder som USA är så framgångsrika och inte fallit ihop är att de har en väldigt stark kristen tro i landet. Den försvinner mer för varje generation som går, vilket också syns då landet är lika illa ute som Sverige verkar vara.
Citera
2020-08-30, 07:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia

7. Kristendomens minskande inflytande: Svenskar har vänt sig bort från Gud.
8. Annat, nämligen (förklara!)

Kul tråd!

3, sjuk idiologi, feminismen (som vår reeringsmakt utryckligen underkastat sig)

Och även om jag gillar iden om att vi vänt oss från gud , så rimmar det illa med andra västerländska samhällens förfall. i USA tror man ju på gud....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in