Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Ungefär så. Dessutom är det bara i ens synsätt det finns högstadiebarn och att alla är barn till de är 18. Kroppsligen är en tonårig mycket mer lik en vuxen än ett barn, och virus tar hänsyn till fysiologi, inte kulturella normer om vad som är ett barn.
Så även om ungdomen kanske inte blir så sjuk, det blir man inte om man är 25 heller, så betyder det inte att de inte smittar, kanske mer än verkliga fysiologiska barn.
Att klumpa ihop barn med unga vuxna är olyckligt om man vill dra vetenskapliga slutsatser.
En annan liten twist kunde ju vara om barnen i kaosskolorna började komma ifatt om de fick undervisas i hemmet. För det vill inte makten. Har själv som ungdom gått på en kaosskola (de är värre nu), och inte fan kunde man lära sig så mycket när eleverna slogs med stolar i klassrummet.
Jag håller med dig till fullo. Rörande det fetmarkerade. Jag och en klasskamrat i högstadiet kom på att vi lärde oss mycket mer om vi pluggade hemma. Bästa sättet att öka våra resultat på avgörande prov var att veckan innan provet sjukskriva oss och plugga koncentrerat och mycket på aktuella kapitel och enligt andra läsanvisningar. Bättre det än att ödsla tid på att slöjda träbitar, ha ändlösa raster och håltimmar, tid i kafeteria, eller i omklädningsrummen på gymnastiken osv osv. Denna taktik bar jag med mig till gymnasiet. På universitetet var det helt naturligt att det var så man gjorde. Det man behövde var egentligen bara en bok och en förmåga att kunna läsa instruktioner. Sedan kunde man utbilda sig själv precis i den takt man själv önskade. Fri från dampungar och andra störande element.