Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Nej, unga överlever (med bara vissa undantag), förutom i England vilket tydligt syns i deras överdödlighet i ålder 15-44 år, bara ta dig en titt på euromomo, om det inte känns allt för obehagligt för dig. Som jag förstår det ska det är förklaringen till detta överreaktion av immunförsvaret.
Om du har en bättre förklaring till varför så många unga dog i covid i England så dela gärna med dig!
Finns det någon studie från England, där kan kan få veta mer om dessa unga döda - deras socioekonomiska status, BMI, utbildningsnivå, sådana saker? För jag misstänker starkt att det är WT som har gått åt. England har en mycket stor förekomst av feta, rökande, mer eller mindre alkoholiserade, ohälsosamma, lågutbildade och lågbegåvade WT.
Här i Sverige har vi inte lika stor andel WT, och jag uppfattar även att våra WT har högre läskunnighet och högre allmänbildning exempelvis än de i Storbritannien (en följd av att vi tvingar kvar alla i skolan i nio år, och NÅGONTING alltid fastnar). Däremot har vi en mycket stor grupp somalier som stämmer in på de flesta av kriterierna - skillnaden är bara att somaliska kvinnor inte röker (eller tuggar khat som är somaliernas vanligaste drog, då de inte får dricka alkohol för islam), medan rökande, supande och knarkande är vanligt förekommande även bland kvinnor i Storbritannien.