2020-08-29, 18:49
  #4513
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Intressant detalj. Här missade man världens chans att dumpa fanskapet!
” Mohamed Ali, 22, har pekats ut som en av Dödspatrullens fyra ledare.
Socialtjänsten betalade till och med en resa hem till Somalia åt honom men han återvände snabbt till Rinkeby.
Till slut var ”alla resurser uttömda”.
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/mordarens-vag-till-topp-skiktet-i-dodspatrullen/

Intressant att socialen är så desperat så man pyntar resa hem till Somalia. Kan ett svenskt socialfall få en charteresa till spanien betald av socialen? Jag kan hursohelst tänka mig blev en kort visit i moderlandet. Motsvarade säkert inte den levnadsstandarden ungen var van vid.
Citera
2020-08-29, 18:59
  #4514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av token
Så sitter DP-femlingarna häktade nu, eller är de fria tills straffet verkställs?

Har de varit på fri fot sedan rättegången och att domen presenterades häromdagen?

Du kan ej va seriös med den frågan ? Hur fan tänkte du där ? Snubben är dömd för LIVSTID och du undrar om han är fri tills straffet verkställs? 😂😂😂
Citera
2020-08-29, 19:01
  #4515
Medlem
bulletproofsouls avatar
Hatten av för Danmark

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/allt-de-lart-sig-i-sverige-straffade-sig-i-danmark/
Citera
2020-08-29, 19:19
  #4516
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Intressant att socialen är så desperat så man pyntar resa hem till Somalia. Kan ett svenskt socialfall få en charteresa till spanien betald av socialen? Jag kan hursohelst tänka mig blev en kort visit i moderlandet. Motsvarade säkert inte den levnadsstandarden ungen var van vid.

Dom borde bara bekostat en enkelbiljett och sedan dragit in passet.
Citera
2020-08-29, 19:20
  #4517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Våra lagar är skrivna av svenskar och för svenskar, INTE för utomeuropeiska invandrare, och i synnerhet INTE för somalier. Vårt problem är inte vår ytterst raffinerade lagbok utan att vänstern importerat kriminella bidragstagande element för att vinna val och sitta kvar vid makten. PUNKT SLUT.

Jag behöver inte upprepa mig in absurdum men alla dessa av vänsterns valboskap skall UT, detsamma gäller vänsterns vandrande bordeller afghanerna. ALLA skall ut.

Fast det där kommer ju inte ske. Så det vore ju ändå lämpligt att se över de lagar vi har till att börja med. Man kan ju fortfarande upprepa sitt mantra i absurdum även fortsättningsvis
Citera
2020-08-29, 19:22
  #4518
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Intressant ordval också. "Hem till Somalia". Mig vetetligen är Makkan född i Sverige. Men Sjöhult har helt rätt, det är givetvis i Somalia som han och hans gelikar hör hemma. Den enda lösningen på Sveriges problem är storskalig återvandring.

Vad vet vi om hans föräldrar?
Citera
2020-08-29, 19:27
  #4519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
Nån som kan översätta var det står förstår inte danska..

Det är mycket att översätta. Jag förstår det som står där. Kan jag förklara om du har en specifik fråga istället?

Det är inte så mycket nytt där utan det jag reagerade på var just det jag ovan nämnt. Att vittnen sett bilen som användes redan på morgonen dagen för morden på dem plats det skedde. Då satt en svart mansperson i bilen och vad de uppfattade som sov.

De resonerar ikring trovärdigheten vad gäller att de tilltalade nekade till att ingå i en kriminell grupp men genom två expert vittnen från svensk polis, Frankys syster som vittnade, sociala mediebilder och Makeles 3MST tatuering så menar rätten att det är bevisat att de ingår i en av grupperna i en konflikt.
Citera
2020-08-29, 19:30
  #4520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vad vet vi om hans föräldrar?


Farsan har 4 fruar och 20+ barn. Mamman till nämnde har fullt upp med att vara hemma med 8 av hans syskon.
Citera
2020-08-29, 19:30
  #4521
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vad vet vi om hans föräldrar?

Pappan tuggar khat på Rinkebys torg och mamman är gravid med sitt 23:E barn.
__________________
Senast redigerad av NormanRosemont 2020-08-29 kl. 19:33.
Citera
2020-08-29, 19:37
  #4522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Intressant detalj. Här missade man världens chans att dumpa fanskapet!
” Mohamed Ali, 22, har pekats ut som en av Dödspatrullens fyra ledare.
Socialtjänsten betalade till och med en resa hem till Somalia åt honom men han återvände snabbt till Rinkeby.
Till slut var ”alla resurser uttömda”.
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/mordarens-vag-till-topp-skiktet-i-dodspatrullen/

Från artikeln:

"Från Fenix skickade han för två år sedan ett brev till en av de andra ledarna i Dödspatrullen/3MST:
Min fkng bror walla mår bra softar tränar här i bunkern det är hosh walla men lallish det är en kort volta kommer komma ut tio ggr starkare fitterna kan inte knäcka oss
3MST TO THE DAY I DIE PRÄÄÄH”

Sättet att uttrycka sig i text av en som tydligen är född i Sverige tyder ju på att man inte är den skarpaste kniven i lådan. Killen skulle inte slutat skolan. Då kanske han inte varit helt värdelös även i den kriminella världen
Citera
2020-08-29, 19:45
  #4523
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det är mycket att översätta. Jag förstår det som står där. Kan jag förklara om du har en specifik fråga istället?

Det är inte så mycket nytt där utan det jag reagerade på var just det jag ovan nämnt. Att vittnen sett bilen som användes redan på morgonen dagen för morden på dem plats det skedde. Då satt en svart mansperson i bilen och vad de uppfattade som sov.

De resonerar ikring trovärdigheten vad gäller att de tilltalade nekade till att ingå i en kriminell grupp men genom två expert vittnen från svensk polis, Frankys syster som vittnade, sociala mediebilder och Makeles 3MST tatuering så menar rätten att det är bevisat att de ingår i en av grupperna i en konflikt.

Alltså hade allmänheten span på denna bil pga att den inte hörde hemma i området och med en sovande person i den. Jag måste verkligen säga.... De där GM är inte de skarpaste knivarna i lådan. För att uttrycka mig milt.

Tror det kommer fritagningsförsök också, men Danmark är inte Sverige. Illa dock att andra länder ska behöva ta tag i vårat problem (och dessutom lyckas bättre)!

Två Shottaz är borta från gatan för gott, medan fem DP är borta för lång tid framöver. Köpte några Tuborg Grön idag för att tacka Danmark! :-)

Måste också tillägga att det i stora hela är en ganska liten klick människor med utländsk bakgrund i Sverige som begår brott, men det skapar ett mycket dåligt ryckte för alla de andra invandrare som vill integreras, sköta sig, komma in i samhället, jobba, mm.. MSM har fullständigt missat detta faktum.
Citera
2020-08-29, 19:53
  #4524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Alltså hade allmänheten span på denna bil pga att den inte hörde hemma i området och med en sovande person i den. Jag måste verkligen säga.... De där GM är inte de skarpaste knivarna i lådan. För att uttrycka mig milt.

Tror det kommer fritagningsförsök också, men Danmark är inte Sverige. Illa dock att andra länder ska behöva ta tag i vårat problem (och dessutom lyckas bättre)!

Två Shottaz är borta från gatan för gott, medan fem DP är borta för lång tid framöver. Köpte några Tuborg Grön idag för att tacka Danmark! :-)

Måste också tillägga att det i stora hela är en ganska liten klick människor med utländsk bakgrund i Sverige som begår brott, men det skapar ett mycket dåligt ryckte för alla de andra invandrare som vill integreras, sköta sig, komma in i samhället, jobba, mm.. MSM har fullständigt missat detta faktum.

Span och span men de säger att ett vittne sett den aktuella bilen klockan 7 på morgonen med en sovande individ sittandes i den. Det är ju någon form av bostäder ikring och det är väl troligen något som sticker ut om man står parkerad så och sover i bilen. Många skulle nog notera det. Det var ju antagligen något som ett vittne noterat och mindes efter händelsen så inte något som ringdes till polisen om då på morgonen ska tilläggas.

Svårt att veta hur det funkar med de danska placeringarna men de har ju någon form av säkerhetsanstalter också så jag tror inte dessa individer löser någon fritagning. Kommer de till Sverige gör de det definitivt inte då samtliga skulle placeras på Fenix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in