Citat:
Ursprungligen postat av
Sharm0taAlarmist
En hel del långtidssjuka, säger det. Vad betyder det? Hur stor andel blir långtidssjuka? Hur länge måste man vara sjuk för att bli långtidssjuk? Hur stor andel av dessa var inte redan sjuka i diverse andra sjukdomar? Märkligt att just unga kvinnor dominerar. För det var ju verkligen inte så att det i denna grupp redan före pandemin fanns en stor grupp långtidssjuka. Mina vänner i sjukvården har ett och annat att säga om denna grupp.
Och vad innebär stor överdödlighet bland unga? Hur många var sjuka sedan innan? Du drar slutsatser av statistik för fem veckor – för i helvete människa, finns det inga gränser för dina vetenskapliga travestier?
Man tröttnar på denna alarmism. Unga och friska dör inte i corona. Risken att bli ”långtidssjuk” är extremt liten för unga och friska. Basta.
Nej, unga överlever (med bara vissa undantag), förutom i England vilket tydligt syns i deras överdödlighet i ålder 15-44 år, bara ta dig en titt på euromomo, om det inte känns allt för obehagligt för dig. Som jag förstår det ska det är förklaringen till detta överreaktion av immunförsvaret.
Om du har en bättre förklaring till varför så många unga dog i covid i England så dela gärna med dig!
Långtidssjuka handlar väl om vart fall mer en 10 000 i Sverige. Som jag förstått det är det olika. En del har sådana skador att de aldrig kommer tillfriskna, en del behöver bara mer tid, troligtvis är de tillbaka inom ett år. En del har det i kombination med andra sjukdomar. Vi får nog veta mer om denna grupp så småningom. De är väl inte räknade i Sverige men du vet den där fackboksgruppen hade senast jag kollade över 11 000 medlemmar.
Men vist covid är en sjukdom som i första hand drabbar äldre, även män och överviktiga osv. Unga smala friska kvinnor har väl inte så mycket att frukta.