Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Dina överdrifter fanns väl inte i deras tankar. Du överdriver av guds nåde för dina egna syften.
Nåt så bedrövligt.
Skrev nyss om hur synen på Moas diagnos var.
Den var bara belastande och tydligen onödig för det fanns bara symtomlindring...
Finner det intressant med tanke på vem som gjort utredning, hur länge och hans argument i brevet som Höglund refererade till:
Citat:
"Härmed intygas att Moa Lyckow är under utredning hos mig på barnneurlogen i Lund för för eventuell kronisk trötthetssyndrom.Samma diagnos finns hos Moas storasyster.
Då problematiken inte har pågått i 6 månader vill jag inte sätta diagnosen än,men jag tycker det vore lämpligt om man nu kan erbjuda Moa hemundervisning delvis, för perioder när hon inte orkar vara fullt i skolan. Jag kommer att återkomma med intyg om och när diagnosen är helt fastslagen."
Erik Eklund
Sektionschef och överläkare
Barnnerulogen SUS Lund”
Att ifrågasätta pianopalldiagnos är det dock inte tal om.
De har varit friskförklarade länge.
En fantastisk kvinna som utan nån medicinsk kompetens ställer diagnoser och friskförklarar.
När det visade sig vara ett falskt påstående så hade de fått en diagnos via nån skrupelfri läkare som sysslat med humbug.
Det visste Höglund.
När det framkom att det var en uppskattad barnneurolog så anmälde hon till IVO för hon var sugen på ett Lex Moa.
För han måste ju ha gjort fel jämfört med pianotanten.
Och det bara fortsätter i samma hjulspår.
Det skaver och gnager. Det fattas nåt. Det är så mystiskt.
Undrar vart det största problemet ligger..