Jag tror SD kan ta många kvinnoröster från S och V. I SD-Stockholm har jag träffat flera kvinnor som är före detta vänsterpartister. Allt eftersom V och S blir allt mer invandrardominerade och allt mindre intresserade av klassisk vänsterpolitik så tröttnar kvinnor också.
En annan axel att positionera SD på är ju den mer allmänna politiska kompetensen. Att ha (dvs, pröva, utforma, och presentera en genomtänkt och konsekvent politik på alla relevanta områden tar sin lilla tid. Eftersom jag följt SD under lång tid har jag också noterat att det hänt saker på dessa områden. En del tycker SD blivit mesiga, jag tror man helt enkelt förstått ett och annat.
Handlar politiken man framför i stort mest om uppstyrning av invandringen, rättsvård, nationellt försvar och andra (förvisso viktiga!) områden kan man ju missa de som har andra prioriteringar. Jag tror att detta kan vara en av nycklarna.
En annan axel att positionera SD på är ju den mer allmänna politiska kompetensen. Att ha (dvs, pröva, utforma, och presentera en genomtänkt och konsekvent politik på alla relevanta områden tar sin lilla tid. Eftersom jag följt SD under lång tid har jag också noterat att det hänt saker på dessa områden. En del tycker SD blivit mesiga, jag tror man helt enkelt förstått ett och annat.
Handlar politiken man framför i stort mest om uppstyrning av invandringen, rättsvård, nationellt försvar och andra (förvisso viktiga!) områden kan man ju missa de som har andra prioriteringar. Jag tror att detta kan vara en av nycklarna.
Ja det är viktigt och det tar ett tag för folk att fatta att SD har politik på alla områden. Innan Corona hade SD-Stockholm föreläsningar av riksdagsmän som var talespersoner för olika politik-områden och SDs representanter i riksdagens olika utskott. Om folk som inte är med i SD fick lyssna på det så skulle de inse att de håller med om mycket. Kvinnorna kanske kan vara intresserade av skolpolitik etc.
Okej om inte folk börjar rösta SD efter denna och föregående vecka är det något allvarligt fel på svenska folket. Det är nu en existentiell fråga om vår nation, tradition och kulturs överlevnad.
Jag tror SD kan ta många kvinnoröster från S och V. I SD-Stockholm har jag träffat flera kvinnor som är före detta vänsterpartister. Allt eftersom V och S blir allt mer invandrardominerade och allt mindre intresserade av klassisk vänsterpolitik så tröttnar kvinnor också. Jag tar FI som exempel igen. När de bara fick dessa olika invandrartjejer som partiledare övergav de svenska medelklasskvinnorna dem. Det samma har ju till stor del skett för MP. Man når dem med kriminalitet, otrygghet, invandrares sexistiska attityder, muslimernas könssegregering, omskärelser och burkor. man når dem genom skolornas gradvisa försämring när migrantbarn och vuxna låtsasvåldtäktsmän skall kvoteras in i dem. Man når dem genom den försämrade välfärden för att hela den offentliga sektorns resurser slukas av migrationen.
Kvinnorna som röstar C kan nog SD glömma. De verkar vara de mest fanatiska globalisterna. L har ju knappt några väljare.
Man skall ta röster från M och KD också. Ju större SD är i förhållande till dem ju mer inflytande kan de tvinga till sig. M är bara en väg till inflytande, det är ett tokliberalt globalistparti som förstört mycket i Sverige ända sedan Carl Bildts dagar. Ju svagare de är i förhållande till SD desto bättre.
Ja man skall tänka på att SD lockar 3 gånger så många kvinnor som feministiska godhetsknarkande MP.
Rösterna man kan hämta är ganska konstant. När man vinner över vissa till SD så är det andra som börjar överväga SD. Allt eftersom samhället försämras fylls det på med nya väljare som börjar överväga SD. som sagt var inte taket för SD på 8 %. Taket höjs hela tiden.
Kvinnor är främst konformister. Man tror att kvinnor kanske är "godare" men det stämmer inte när man ser till andra länder. Enda skillnaden är att kvinnor ogillar våld, enligt en expert i ämnet, men jag är skeptisk även till det för de har inget emot hat mot rasister.
Däremot är kvinnor sjukt konformistiska, som man ser av Facebook grupper som pink room. Minsta kommentar utanför åsiktskorridoren så blir man lynschad och kanske avstängd.
Alltså: så snart några tongivande kvinnor säger att SD är okej så kan man få med sig resten av kvinnokollektivet.
Jag tror vi kommer se en förskjutning inom det vänsterliberala 5-partiblocket. Det blir som flyttkedjor när folk byter bostad. MP-väljare går inte till SD men kanske till C som i deras ögon verkar mindre flummiga (Vilket de inte är med sitt nyliberala flum). C-väljare kanske går till M. M-väljare kanske till SD. Sosseväljare går till V, M och SD. V-väljare kan få upp ögonen för den nya vänstern som Örebropartiet om de får ett riksdagsparti, men vissa vänsterpartister kan också gå direkt till SD. De skulle aldrig rösta på "borgarna" så då är faktiskt SD bättre för dem.
Ja förut var det "inte okej", men konstigt nog lyssnade inte kriminella, våldsvänstern eller muslimerna. Men nu när det minsann är oacceptabelt då kommer våldtäkter, rån, mord och bränder upphöra direkt.
SL skulle aldrig gå med på en sådan debatt. Han håller helst förberedda tal och så tvingas han vara med i partiledardebatter med alla partier. Han skulle aldrig debattera mot Åkesson för hela S vet att han skulle bli krossad. Det skulle också vara ett erkännande att SD är oppositionspartiet inte M som hela etablissemanget vill att väljarna skall tycka. S måste upprätthålla illusionen om att det står mellan "vänster" och "höger" som på 90-talet. S lever i det förflutna.
Håller med om din beskrivning. Tilläggas ska att 5-partiblockets flyttkedjor uppdelas i V-S, MP-C och L ensamt. V-S byter röster, detsamma gäller för MP-C och så är L utan röster från 5-partiblocket.
Det börjar brännas lite för MP. Jag börjar ana att de kommer förlora en del övermedelklassväljare till M, vilka kommer fyllas på en aning från C. Svenska storstäder börjar förfalla med rån & pundare på gatorna. Jag undrar om de i Södermalm-Enskede där 10,76 procent röstar MP stödjer dem lika mycket nu. De kan börja värdera lag & ordning högre och framför allt sina barns säkerhet.
Jag tycker det ser dystert ut för MP. De skiter ju fullständigt i Sverige och tryggheten. Det som räknas för dem är rohingierna i Burma. Andra stunden är det irakierna. Nästa stund afghanerna, somalierna, och allt.
__________________
Senast redigerad av hefti 2020-08-29 kl. 17:50.
Håller med om din beskrivning. Tilläggas ska att 5-partiblockets flyttkedjor uppdelas i V-S, MP-C och L ensamt. V-S byter röster, detsamma gäller för MP-C och så är L utan röster från 5-partiblocket.
Det börjar brännas lite för MP. Jag börjar ana att de kommer förlora en del övermedelklassväljare till M, vilka kommer fyllas på en aning från C. Svenska storstäder börjar förfalla med rån & pundare på gatorna. Jag undrar om de i Bromma som 16 procent röstar MP stödjer dem lika mycket nu. De kan börja värdera lag & ordning högre och framför allt sina barns säkerhet.
Jag tycker det ser dystert ut för MP. De skiter ju fullständigt i Sverige och tryggheten. Det som räknas för dem är rohingierna i Burma. Andra stunden är det irakierna. Nästa stund afghanerna, somalierna, och allt.
Värt att tänka på är att MP kan ta rejält med invandrarväljare från S och även V. Kommer säkert få en hel stödröster från klaner.
Värt att tänka på är att MP kan ta rejält med invandrarväljare från S och även V. Kommer säkert få en hel stödröster från klaner.
Men frågan är hur väl organiserade eller "spontant" organiserade (som när M väljare väljer KD eller L för att rösta dem över spärren) invandrarna är. Det är inte så pass organiserade skulle jag gissa. Dessutom har de flesta bara bidrag på huvet vid röster: och då är det S eller V. MP är hög immigrations & något klimat parti. Migranterna ser inte MP som ett bidragsparti som de gör med S och framför allt V.
Det vore om Facebookgrupper sa åt sina klanfränder att rösta nu MP för att få in dem i riksdagen. MP skulle välja en somalisk kvinna i slöja som partiledare, det skulle göra susen för dem röstmässigt. De kunde då garanterat ha klanrösterna. Eller varför inte en kvinna i burka som praktiserar sharialagen? Där har vi ett vinnande koncept. Vågar MP ta den vägen till valet?
Men frågan är hur väl organiserade eller "spontant" organiserade (som när M väljare väljer KD eller L för att rösta dem över spärren) invandrarna är. Det är inte så pass organiserade skulle jag gissa. Dessutom har de flesta bara bidrag på huvet vid röster: och då är det S eller V. MP är hög immigrations & något klimat parti. Migranterna ser inte MP som ett bidragsparti som de gör med S och framför allt V.
Det vore om Facebookgrupper sa åt sina klanfränder att rösta nu MP för att få in dem i riksdagen. MP skulle välja en somalisk kvinna i slöja som partiledare, det skulle göra susen för dem röstmässigt. De kunde då garanterat ha klanrösterna. Eller varför inte en kvinna i burka som praktiserar sharialagen? Där har vi ett vinnande koncept. Vågar MP ta den vägen till valet?
MP är det mest flyktingvurmande partiet i riksdagen och är allierad med S och V. Tror allt att klanerna hjälper om de riskerar att falla ur och SD får makten.
MP är det mest flyktingvurmande partiet i riksdagen och är allierad med S och V. Tror allt att klanerna hjälper om de riskerar att falla ur och SD får makten.
MP fick 6,89% i valet 2014 & 2019 4,41. Faller de procentuellt i samma utsträckning till valet 2022 har de 2,82 procent. Men i detta val organiserar klanerna extra för att MP ska bli kvar?
Men frågan är hur väl organiserade eller "spontant" organiserade (som när M väljare väljer KD eller L för att rösta dem över spärren) invandrarna är. Det är inte så pass organiserade skulle jag gissa. Dessutom har de flesta bara bidrag på huvet vid röster: och då är det S eller V. MP är hög immigrations & något klimat parti. Migranterna ser inte MP som ett bidragsparti som de gör med S och framför allt V.
Det vore om Facebookgrupper sa åt sina klanfränder att rösta nu MP för att få in dem i riksdagen. MP skulle välja en somalisk kvinna i slöja som partiledare, det skulle göra susen för dem röstmässigt. De kunde då garanterat ha klanrösterna. Eller varför inte en kvinna i burka som praktiserar sharialagen? Där har vi ett vinnande koncept. Vågar MP ta den vägen till valet?
De urbana medelklasskvinnor som röstar MP är också smygrasister. Det är samma kvinnor som övergav FI när Schyman trappade ned och det bara var invandrarkvinnor i ledningen som drev allt annat än traditionell jämställdhetspolitik. Så ja MP kan kanske bli ett invandrar/bidragsparti men då försvinner många av de nuvarande väljarna. Järna asylvurmande och att hjälpa de stackars mindre vetande migranterna, HBTQ-offren etc. men de vill göra det tillsammans med andra vita heterosexuella kvinnor med högskoleutbildning. De vill inte rösta på en hycklekvinna.
Och MP måste tävla med S och V om att vara mest asylliberala och kravlösa bidragsgivare.
Förvisso bor jag i en kommun med mestadels etniskt svenska invånare (kommun i Halland) men när jag hör mina barn som får rösta i nästa val ser det lovande ut.
Grabben som har ett extremt stort umgänge säger att säkert 90% av dem kommer rösta SD eller moderat.
Bland tjejerna så ser det också rätt ok ut, kanske 50% Moderat/KD eller SD.
Tyvärr finns det en vänster-grön falang bland tjejerna på kanske 20% enligt honom.
Håller med om din beskrivning. Tilläggas ska att 5-partiblockets flyttkedjor uppdelas i V-S, MP-C och L ensamt. V-S byter röster, detsamma gäller för MP-C och så är L utan röster från 5-partiblocket.
Det börjar brännas lite för MP. Jag börjar ana att de kommer förlora en del övermedelklassväljare till M, vilka kommer fyllas på en aning från C. Svenska storstäder börjar förfalla med rån & pundare på gatorna. Jag undrar om de i Södermalm-Enskede där 10,76 procent röstar MP stödjer dem lika mycket nu. De kan börja värdera lag & ordning högre och framför allt sina barns säkerhet.
Jag tycker det ser dystert ut för MP. De skiter ju fullständigt i Sverige och tryggheten. Det som räknas för dem är rohingierna i Burma. Andra stunden är det irakierna. Nästa stund afghanerna, somalierna, och allt.
Långsiktigt är de nog på väg bort men kan räddas in i riksdagen av stödröster. De tappar väldigt många medlemmar också. De har 10 000 medlemmar mot stigmatiserade SDs 30 000.
Men stödrösterna kommer från 5-blocket inte från blågula blocket. Tyvärr blir vi nog inte av med dem.