Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Att ta sig igenom svårigheter är inte detsamma som att kompromissa, här kompromissa om hur lite sex mannen å sin sida kan föreställa sig stå ut med och hustrun å sin sida kan tänka sig stå ut med att ha.
Frågan blir då varför hustrun anser att det är hemskt att istället ge så mycket sex han vill ha. I scenariot beskrivet (och som vi diskuterar) ska mannen gå på svältkur och hustrun å sin sida plåga sig (oklart vad plågan består i) igenom massa sex. Kompromiss kallas det.
Du verkar ha låst fast dig vid den simpla föreställningen att mannen får för lite sex och att kvinnan "svälter" honom på sex av olika anledningar.
Varken du eller jag vet varför människors relationer börjar krakelera eller varför det tar slut mellan äkta makar eller pojkvänner/flickvänner.
Du vet inte heller varför män går på strippklubb eller köper prostituerade. Du gissade absolut, men du vet inte. Många får kanske massor med sex därhemma men är, precis som tex WordWarrior, trötta på sin partner efter att hon burit och fött fram deras gemensamma barn och väljer därmed, istället för att skilja sig eller jobba på sitt förhållande/äktenskap att lägga pengar, tid, energi och engagemang på prostituerade istället för sin egen familj.
Därför har jag försökt diskutera utifrån ett allmängiltigt perspektiv.
Jag har inte nämnt att mannen ska gå på svältkur eller att kvinnan ska plåga sig igenom sex varje dag för att "ställa upp". Om det nu inte är det hon vill ha.
JAG HAR PRATAT OM KÄRLEK OCH ATT KOMPROMISSA FÖR ATT MAN ÄLSKAR OCH RESPEKTERAR VARANDRA. JUST FÖR ATT DET INTE STÄNDIGT OCH JÄMT SKA BLI ATT "STÄLLA UPP" FÖR BARA ENDERA PARTEN. KLART MAN SKA STÄLLA UPP FÖR VARANDRA, MEN INTE STÄNDIGT OCH JÄMT BARA PÅ DEN ENAS VILLKOR. OCH ATT PRATA TILL VARANDRA SOM TVÅ TONÅRINGAR "OM INTE DU STÄLLER UPP PÅ DETTA SÅ ÄR DU DUM OCH JAG TÄNKER GÅ TILL ANDRA" ÄR INTE ATT REKOMMENDERA.
Men du verkar inte förstå det här.
Ett enkelt exempel:
Låt säga att mannen i ett förhållande vill ha sex varje dag, kvinnan är kåt och sugen två ggr per vecka. Hur tycker du att de ska lösa detta?
Om jag förstått dig rätt så ska hon "ställa upp" varje dag för annars riskerar hon att mannen är otrogen och då får hon i princip skylla sig själv att det blir skilsmässa, delad vårdnad, nytt boende osv.
Istället för att de kommunicerar med varandra, kompromissar och kommer fram till att sex 3-4 ggr per vecka är något de är fullt nöjda med. I längden - wow de räddade precis sitt äktenskap.