2020-08-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej
Män och kvinnor är i huvudsak individer, och alla individer har sin individuella sexualitet.
Allas sexuella relationer går ut på att kompromissa och tillfredställa varandra och därmed sina egna behov.
Ingen relation kan gå ut på att den ena ska böja sig totalt för att den andra ska få alla sina behov tillfredställda.

Inte sexuellt, inte reproduktiuonsmässigt, inte ekonomiskt, trygghetmässigt what ever.

Om man inte kan hantera leva i en relation på ett balanserat och jämlikt sätt, med ömsesidigt respekt, så ska man fan inte ingå en sådan relation, får man leva utan sex helt enkelt.
Citera
2020-08-29, 15:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Att ta sig igenom svårigheter är inte detsamma som att kompromissa, här kompromissa om hur lite sex mannen å sin sida kan föreställa sig stå ut med och hustrun å sin sida kan tänka sig stå ut med att ha.

Frågan blir då varför hustrun anser att det är hemskt att istället ge så mycket sex han vill ha. I scenariot beskrivet (och som vi diskuterar) ska mannen gå på svältkur och hustrun å sin sida plåga sig (oklart vad plågan består i) igenom massa sex. Kompromiss kallas det.

Du verkar ha låst fast dig vid den simpla föreställningen att mannen får för lite sex och att kvinnan "svälter" honom på sex av olika anledningar.

Varken du eller jag vet varför människors relationer börjar krakelera eller varför det tar slut mellan äkta makar eller pojkvänner/flickvänner.

Du vet inte heller varför män går på strippklubb eller köper prostituerade. Du gissade absolut, men du vet inte. Många får kanske massor med sex därhemma men är, precis som tex WordWarrior, trötta på sin partner efter att hon burit och fött fram deras gemensamma barn och väljer därmed, istället för att skilja sig eller jobba på sitt förhållande/äktenskap att lägga pengar, tid, energi och engagemang på prostituerade istället för sin egen familj.

Därför har jag försökt diskutera utifrån ett allmängiltigt perspektiv.

Jag har inte nämnt att mannen ska gå på svältkur eller att kvinnan ska plåga sig igenom sex varje dag för att "ställa upp". Om det nu inte är det hon vill ha.

JAG HAR PRATAT OM KÄRLEK OCH ATT KOMPROMISSA FÖR ATT MAN ÄLSKAR OCH RESPEKTERAR VARANDRA. JUST FÖR ATT DET INTE STÄNDIGT OCH JÄMT SKA BLI ATT "STÄLLA UPP" FÖR BARA ENDERA PARTEN. KLART MAN SKA STÄLLA UPP FÖR VARANDRA, MEN INTE STÄNDIGT OCH JÄMT BARA PÅ DEN ENAS VILLKOR. OCH ATT PRATA TILL VARANDRA SOM TVÅ TONÅRINGAR "OM INTE DU STÄLLER UPP PÅ DETTA SÅ ÄR DU DUM OCH JAG TÄNKER GÅ TILL ANDRA" ÄR INTE ATT REKOMMENDERA.

Men du verkar inte förstå det här.

Ett enkelt exempel:

Låt säga att mannen i ett förhållande vill ha sex varje dag, kvinnan är kåt och sugen två ggr per vecka. Hur tycker du att de ska lösa detta?

Om jag förstått dig rätt så ska hon "ställa upp" varje dag för annars riskerar hon att mannen är otrogen och då får hon i princip skylla sig själv att det blir skilsmässa, delad vårdnad, nytt boende osv.

Istället för att de kommunicerar med varandra, kompromissar och kommer fram till att sex 3-4 ggr per vecka är något de är fullt nöjda med. I längden - wow de räddade precis sitt äktenskap.
Citera
2020-08-29, 15:16
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Är du inte undergiven sexuellt som kvinna så du är defekt. Mest märkliga jävla diskussionen om sex någonsin, många feminister framstår som oskulder. Planera sex och hur många gånger...det mest osexiga jag någonsin hört, beter sig verkligen folk så i verkligheten?
Citera
2020-08-29, 15:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Är du inte undergiven sexuellt som kvinna så du är defekt. Mest märkliga jävla diskussionen om sex någonsin, många feminister framstår som oskulder. Planera sex och hur många gånger...det mest osexiga jag någonsin hört, beter sig verkligen folk så i verkligheten?

Ja i en sund relation ja. Nämnde inget om att planera, jag skrev kommunicera. När det uppstår meningsskiljaktigheter, svårigheter, olika viljor och olika behov, inte bara sexuellt.

Därmed inte sagt att endera parten inte kan vara undergiven i sänghalmen.
Citera
2020-08-29, 15:38
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja i en sund relation ja. Nämnde inget om att planera, jag skrev kommunicera. När det uppstår meningsskiljaktigheter, svårigheter, olika viljor och olika behov, inte bara sexuellt.

Därmed inte sagt att endera parten inte kan vara undergiven i sänghalmen.

Finns ingenting sunt i att vara frigid med diverse sexuella hang ups, om man tänker som ni vad ska ni ens i en relation att göra? Det är ju något sadistiskt ni får ut av det här. Sorgligt att inte alla män ser igenom er Möller typer direkt.

Du vet inte vad undergiven innebär, du tror att du är undergiven och samtidigt bestämmer när och hur om sex överhuvudtaget skall ske? Ni psykopater är för roliga. Ingenting du säger är logiskt, ingenting, säker på att du inte är oskuld?
Citera
2020-08-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Män och kvinnor är i huvudsak individer, och alla individer har sin individuella sexualitet.
Allas sexuella relationer går ut på att kompromissa och tillfredställa varandra och därmed sina egna behov.
Ingen relation kan gå ut på att den ena ska böja sig totalt för att den andra ska få alla sina behov tillfredställda.

Inte sexuellt, inte reproduktiuonsmässigt, inte ekonomiskt, trygghetmässigt what ever.

Om man inte kan hantera leva i en relation på ett balanserat och jämlikt sätt, med ömsesidigt respekt, så ska man fan inte ingå en sådan relation, får man leva utan sex helt enkelt.

Du pratar ju om en majoritet av kvinnorna nu.

Varför tror du att män inte vill ha med kvinnor att göra egentligen?

Män vill ha en jämlik, balanserad relation - inte kvinnor.
Citera
2020-08-29, 15:54
Medlem
Buffymyloves avatar
Alltså, jag frågar mig ju hur jävla kul det är att ligga med sin partner om denna inte är kåt egentligen. Kön oaktat.
Citera
2020-08-29, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Du pratar ju om en majoritet av kvinnorna nu.

Varför tror du att män inte vill ha med kvinnor att göra egentligen?

Män vill ha en jämlik, balanserad relation - inte kvinnor.

Det är inte jag som "tror" något om vad ett kön vill eller inte gällande det andra könet, utan TS.
Hans trådstart inte min.

Själv ser jag inga tendenser till att män som grupp sett "inte skulle vilja ha något att göra med kvinnor".

Du kan ha några enskilda grupperingar av män som påstår detta. men eh...nä.sorry.
Senast redigerad av Merapi 2020-08-29 kl. 16:17.
Citera
2020-08-29, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Alltså, jag frågar mig ju hur jävla kul det är att ligga med sin partner om denna inte är kåt egentligen. Kön oaktat.
Verkr ju för vissa män vara höjden av upphetsande ligga med nån som inte vill..

1 av 10 svenska män går till prostituerade.

x% av svenska män har våldtagit etc etc.
Citera
2020-08-29, 16:09
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Kvinnor har all rätt att säga nej till sex, men då ska de heller inte klaga om mannen söker sex på annat håll, eller lämnar. Det är det som är poängen här. Av någon anledning verkar dock detta vara extremt provocerande för vissa kvinnor.
Citera
2020-08-29, 16:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Finns ingenting sunt i att vara frigid med diverse sexuella hang ups, om man tänker som ni vad ska ni ens i en relation att göra? Det är ju något sadistiskt ni får ut av det här. Sorgligt att inte alla män ser igenom er Möller typer direkt.

Du vet inte vad undergiven innebär, du tror att du är undergiven och samtidigt bestämmer när och hur om sex överhuvudtaget skall ske? Ni psykopater är för roliga. Ingenting du säger är logiskt, ingenting, säker på att du inte är oskuld?

Oj. Vad gaggar du nu om?
Citera
2020-08-29, 16:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Nej varför man blir ihop med okåta och frigida människor till att börja med övergår mitt förstånd. Blir man ihop med folk man inte vill ligga med så är det ju något seriöst fel på en. Sadism? Asexuell narcissist? Renrasig psykopat som gillar att se folk våndas? Kan nog finnas en del förklaringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in