2020-08-29, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Tror du på allvar att SvFF och TK skulle agera på ett sätt som går emot regional smittskyddsläkare och troligen även Folkhälsomyndighetens rekommendationer?

Tror du på allvar något lag är verkligt intresserat av att möte ett lag som har flera spelare smittade, oavsett vad sportchefen i DIF säger?

Vet du vem som är förvaltningschef på Region Skåne? Harald Roos som även är läkare i Helsingborgs IF. Det Region Skåne som rekommenderade HIF att inte träna idag.

Avdelning sitta på dubbla stolar.
Citera
2020-08-29, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag skulle inte vilja att MFF mötte ett lag som har fått in corona i truppen. Det är som gjort för att få in det i laget.

Jag tror det är bäst för fotbollen att skjuta upp matchen. En smittspridning i allsvenskan lär inte vara poppis hos FHM. Då kan vi nog glömma publik på länge.

Tycker också den borde skjutas upp. Detta handlar inte om en vanlig skada eller sjukdom.
Citera
2020-08-29, 16:03
Medlem
Utnyttja pandemin för att få fördelar genom att sitta på dubbla stolar. Fyfan vad fult.
Citera
2020-08-29, 16:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Om det inte anses giltigt som det då och helsingborg ändå vägrar spela?

Det ska nog mycket till för att de ska göra det. WO skulle få för stora konsekvenser för klubben och med tanke på vilka behov de är av poäng så ger de nog inte upp en match. De ställer upp med det laget de har och gör vad de kan.

Det kan dock få stora konsekvenser för allsvenskan och fotbollen som helhet. Därför tycker jag att förbundet visar lite handlingskraft här. Speciellt nu när förbundet kritiserar FHM för restriktionerna.
Citera
2020-08-29, 16:06
Medlem
Citat:
Det ska nog mycket till för att de ska göra det. WO skulle få för stora konsekvenser för klubben och med tanke på vilka behov de är av poäng så ger de nog inte upp en match. De ställer upp med det laget de har och gör vad de kan.

Det kan dock få stora konsekvenser för allsvenskan och fotbollen som helhet. Därför tycker jag att förbundet visar lite handlingskraft här. Speciellt nu när förbundet kritiserar FHM för restriktionerna.

Och när ska matchen spelas då tänker du? Schemat är ju fullt för DIF.
Citera
2020-08-29, 16:08
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Den behöver inte spelas. DIF kan lämna W.O.
Citera
2020-08-29, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Den behöver inte spelas. DIF kan lämna W.O.

Vi vill spela!
Citera
2020-08-29, 16:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234

Jag vet faktiskt inte, men det är ett mindre problem än smittspridning i allsvenskan. Den problematiken kan riskera säsongen.
Citera
2020-08-29, 16:13
Avslutad
Kunde AFC lira när de hade 5-6 spelare borta pga av Covid så tro fan att häif inte ska klara av att spela. Hoppas Djurgården står på sig.
Citera
2020-08-29, 16:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Vad är problemet? Säg att det är en BLM-manifestation så kan ni vägra att spela utan repressalier.
Citera
2020-08-29, 16:18
Medlem
Ovcharkas avatar
Roos, alltså... Betald av kommun och under bord. Hif-style.
Citera
2020-08-29, 16:27
Medlem
Citat:
Jag vet faktiskt inte, men det är ett mindre problem än smittspridning i allsvenskan. Den problematiken kan riskera säsongen.

Eh, va? Du tror inte att ett beslut som ställer in morgondagens match kommer göra det i stort sett omöjligt att fullfölja säsongen?

Om varje lag som har enstaka coronafall i truppen får skjuta upp sina matcher. Då är säsongen i verklig fara kan jag meddela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in