2020-08-29, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
For noen påstander!
Hva sier du hvis det blir offentliggjort at det har vist seg at politiet har jobbet etter feil hovedhypotese i lang tid nå og at politiet har mistenkt feil personer for forbrytelsen mot AE?

Det trenger jeg ikke å tenke på. Like usannsynelig som at det skulle vise seg en gang i fremstiden at månen er en stor gul ost.
Husk på at politiet her mye større inngående kjennskap til saken enn det du har, så når de går bort fra den opprinnelige hypotesen, så er ikke det uten grunn. Når de omtaler TH som en manipulator, så er ikke det uten grunn.
# manipulativ
# villedende
# kontrollerende
# gjerrig
# truende
# voldelig
# null empati
# null sympati
# spille på samvittighet for at man skal syntes synd i han, sånn at han skal få viljen sin. (pjusk).
Vi ser flere av kriteriene er oppfylt når det gjelder sjekkliste for å stille diagnosen psykopati, eller dysosial/antisosial personlighetsforstyrrelse, som det så fint heter.
I tillegg kjenner jeg til flere detaljer som ikke er kommet fram i media.
Citera
2020-08-29, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981
Har også et par spørsmål til deg.
Hva mener du er de viktigste momentene som indikerer at TH er skyldig?

Og dersom han blir funnet skyldig, hva vil være passende straff hvis du fikk bestemme?

Og til slutt: Hvis det viser seg at politi-kritikerne her inne har tatt feil hele tiden og at etterforskningen har vært gjennomført solid hele veien. Og at kritikken rett og slett skyldtes mangel på kunnskap og mangel på innsikt i politiarbeid. Tror du da vi får se brukere legge seg flate og beklage overfor politiet?
Det har ikke blitt lagt frem hverken bevis eller sterke indisier på at TH er skyldig, så hvorfor skulle det være nødvendig å beklage og legge seg flat for politiet?!
TH er ikke tiltalt ennå, så hvorfor har politiet lagt frem påstanden i media om at TH er skyldig?
Politiet har sagt A, og nå venter vi på resten av alfabetet.
Citera
2020-08-29, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det har ikke blitt lagt frem hverken bevis eller sterke indisier på at TH er skyldig, så hvorfor skulle det være nødvendig å beklage og legge seg flat for politiet?!
TH er ikke tiltalt ennå, så hvorfor har politiet lagt frem påstanden i media om at TH er skyldig?
Politiet har sagt A, og nå venter vi på resten av alfabetet.

Politiet tok ut siktelse for å gi mistenkte TH de rettigheter han har etter loven. (Er ikke det samme som å påstå at mistenkte TH er skyldig.)

Påtalemyndigheten skal ikke legge frem beviser mot tiltalte før saken føres for retten. (Politet legger ikke frem beviser i mediene fordi om du ønsker deg det.)
Citera
2020-08-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet tok ut siktelse for å gi mistenkte TH de rettigheter han har etter loven. (Er ikke det samme som å påstå at mistenkte TH er skyldig.)

Påtalemyndigheten skal ikke legge frem beviser mot tiltalte før saken føres for retten. (Politet legger ikke frem beviser i mediene fordi om du ønsker deg det.)
Fetad: Har du lest at politiet har sagt dette, eller er det noe som du tror? Det hender at politiet pågriper mistenkte mennesker (og at de mistenkte menneskene dermed automatisk får stilling som siktet) av andre grunner enn det som du skrev som grunn:

(08.05.2020) Forrige onsdag ble Tom Hagen varetektsfengslet i fire uker. Men torsdag denne uken besluttet Eidsivating lagmannsrett at han skulle løslates. Politiet uttalte at de var noe overrasket over avgjørelsen om å løslate og har anket avgjørelsen til Høyesterett.
Politiet har derfor fremskyndet pågripelsen av mannen i 30-årene.

- Vi kan bekrefte at pågripelsen er fremskyndet på bakgrunn av Lagmannsrettens kjennelse i går. Årsaken til fremskyndelsen er bevisforspillelsesfare, uttaler de i en pressemelding fredag morgen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-er-den-drapssiktede-mannen-i-30-arene-i-hagen-saken/3423965086.html

(21.05.20) Kragh tror at den potensielt forhastede pågripelsen av Hagen og den bortføringssiktede 32-åringen kan skyldes at politiet hadde «kjørt seg fast», og ikke hadde andre spor å gå etter.
– Det jeg tror kan ha skjedd, er at politiet ikke kom noe videre, og at dette var siste utvei. At man måtte gjøre det, så fikk det briste eller bære, forteller den tidligere danske polititoppen.
I forbindelse med pågripelsen av Hagen gjorde politiet flere nye beslag, både på Hagens eiendommer og kontor. Det samme skjedde i forbindelse med pågripelsen av den kryptointeresserte 32-åringen. Samme kveld som pågripelsen aksjonerte politiet mot en adresse med tilknytning til «kryptomannen».
Disse grepene, samt de nye avhørene, kunne være politiets «eneste» mulighet til å få nye spor å gå etter i saken
, tror Kragh.
– Hvis man har kommet i en situasjon hvor man ikke kan skaffe mer informasjon, så er det bare én siste mulighet, og det er å anholde og sikte.

https://www.dagbladet.no/nyheter/pagripelsen-var-siste-mulighet/72479581

Den mistenkte får automatisk stilling som siktet også dersom det er besluttet eller foretatt pågripelse, ransaking, beslag eller lignende forholdsregler rettet mot ham/henne. Reglene om når en person anses siktet finnes i Straffeprosessloven § 82.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-29 kl. 14:16.
Citera
2020-08-29, 14:15
Medlem
Felles for alle de kjente indisiene er at det kan finnes naturlige forklaringer på alle.
Citera
2020-08-29, 14:46
Medlem
Citat:
Felles for alle de kjente indisiene er at det kan finnes naturlige forklaringer på alle.

I samtlige rettstater så blir indisier brukt som bevis så hva er poenget ditt ? Det er den dømmende makt som avgjør om indisiene er sterke nok.
Citera
2020-08-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Takk for svar. Så du mener indirekte bevis ikke holder generelt og dermed ikke i denne saken, ok. Hva slags dokumentasjon skal til mener du for at man skal kunne dømme noen i denne saken, TH eller andre? Tolker dit svar slik jeg ventet, at han skal gå fri i stedet for å bli dømt slik bevisbildet er nå. Tror du saken blir henlagt? Hvor lenge bør politiet fortsette å etterforske saken?
Fetad: Jeg mener at det må være bevis som er så sterke at det ikke er noen tvil om at vedkommende er skyldig i det som han/hun er siktet og tiltalt for og dømmes for.

Kanskje saken blir henlagt, men jeg håper at saken snart løses slik at de skyldige blir tiltalt og dømt.
Hvor lenge saken bør etterforskes vet jeg ikke. Men jeg håper at etterforskningen av saken fortsetter en god stund til og at politiet løser saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981
Har også et par spørsmål til deg.
1) Hva mener du er de viktigste momentene som indikerer at TH er skyldig?

2) Og dersom han blir funnet skyldig, hva vil være passende straff hvis du fikk bestemme?

Og til slutt: Hvis det viser seg at politi-kritikerne her inne har tatt feil hele tiden og at etterforskningen har vært gjennomført solid hele veien. Og at kritikken rett og slett skyldtes mangel på kunnskap og mangel på innsikt i politiarbeid. Tror du da vi får se brukere legge seg flate og beklage overfor politiet?
1) Hvilke momenter mener du at indikerer at TH er skyldig?
(21.05.2020) Felles for alle de kjente indisiene er at det kan finnes naturlige forklaringer på alle.

2) Hva som er passende straff skal jeg ikke uttale meg om, men i mange typer alvorlige forbrytelser er det for lav straff som idømmes mener jeg.
Citera
2020-08-29, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Hva gikk det ut på

Du får lese det selv, det var en som påstod at han var til stede når AE ble begravd.
Citera
2020-08-29, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Du får lese det selv, det var en som påstod at han var til stede når AE ble begravd.
Kan en av dere som har lagret bilde av dette som ble skrevet, sende det til politiet?
Citera
2020-08-29, 14:56
Medlem
Citat:
Kan en av dere som har lagret bilde av dette som ble skrevet, sende det til politiet?

Kan du ikke gjøre det selv eller er du for feig ?
Citera
2020-08-29, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Kan du ikke gjøre det selv eller er du for feig ?
Jeg har ikke lagret dette og kan derfor ikke sende det til politiet.
Citera
2020-08-29, 14:59
Medlem
Citat:
Jeg har ikke lagret dette og kan derfor ikke sende det til politiet.

Hva i alle dager, bildet er da lastet opp på imgur.

Da venter vi på at du sender linken til politiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in