2020-08-29, 11:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag pratade inte om huruvida det var jobbigt att ligga med sin man eller inte.

Hur bra tror du en relation/äktenskap är om mannen hela tiden hotar med att knulla andra om hon inte ställer upp varenda gång han vill och hur han vill?

Hur bra tror du att det är om hon hotar med att knulla andra om han inte går med på hennes krav? Vilka de nu månde vara.

Du resonerar omoget och infantilt, jag får intrycket av att du inte är känslomässigt mogen/utvecklad.

Jag orkar inte diskutera det här med dig längre.
Nu försöker du vrida diskussionen till att handla om hot och våld, men det vi diskuterar här är (främst) mäns otrohet och benägenhet att lämna sina kvinnor.

En stor del av detta handlar, som manliga skribenter här själva påpekar, om mannens behov av sex. Det är ett konstaterande.

Du kanske kan förklara vad som är så hemskt med att hålla mannen rejält mätt där hemma, utan att börja prata om andra ämnen så som tex våld?
Citera
2020-08-29, 11:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Upplever att många fruntimmer är känslokalla och blir elakare för varje år. Problemet är att jag inte är det och då får det vara.
Menar du att du upplever att kvinnor blir generellt elakare för varje år, eller syftar du på att kvinnor skulle bli elakare inom relationen?

Vad innebär "elaka" här, mer specifikt?
Citera
2020-08-29, 12:30
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Har inget med jämställdhet, karriär, feminism att göra.

Okej, du har säkert rätt, jag är en enkel mann. Min poäng är dock att det finns ingen lycka att hämta i den materiella världen om inte « the basic stuff» fungerar. Varken för kvinnor eller män faktiskt, men kvinnor hamnar oftare i ett svårare läge än män. Så har det iallafall fungerat i min värld, tills nu får man säga.
Citera
2020-08-29, 12:33
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Du är så jävla puckad.

Hur fan kan du misstolka allt man skriver så jävla grovt?

Jag gav ett exempel din dumme fan. Ja något tillspetsat för att få fram en poäng.

Alltså intelligensnivån på er kvinnohatande män.

Så fort jag exponerar ditt hyckleri och din höga nivå av entitlement så skriker du rätt ut i falsett.

Det är så enkelt att det nästan inte är roligt längre. Hoppas på något/någon lite mer utmanande snart...

Och ja, jag förstår att blotta tanken på att kvinnor bör hålla sina män sexuellt tillfredsställda om de vill ha dem kvar är extremt provocerande för sådana som dig med feministiskt snedvridna hjärnor, men så fungerar det i verkligheten, vare sig du vill eller inte
Citera
2020-08-29, 12:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej, lathet är den enda orsaken. Ja, genetik spelar in, vissa får jobba lite hårdare än andra, men det betyder inte att det finns några ursäkter. Det är varje människas ansvar att se till att inte vara överviktig. Inte minst för att vi ska slippa totalitära och förödande lockdowns i framtiden. Men också för sitt eget välbefinnande och av respekt för sin partner.

Jag är man och jag är i bra form eftersom jag äter nyttigt och tränar regelbundet. Men visst, ge upp om mig du...
Poängen är väl att om/när vi lär känna Kristi kärlek förlorar det egoistiska sin betydelse. Hustrun VILL då bry sig om sin makes alla behov och hon vill det av kärlek (inte för att binda honom till sig) och mannen VILL ge sin hustru allt. Hon blir hans hela nummer 1 i denna världen, före sig själv. I den situationen blir hustruns fetma sedd ur annan synvinkel från hans sida.

Kristus är Klippan för allt det här. Ateister förstår det inte riktigt, men visst upplever även ateister att Guds ordning känns förnuftig även fast det alltid blir fel när utgångspunkten är egenjaget.
Citera
2020-08-29, 13:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nu försöker du vrida diskussionen till att handla om hot och våld, men det vi diskuterar här är (främst) mäns otrohet och benägenhet att lämna sina kvinnor.

En stor del av detta handlar, som manliga skribenter här själva påpekar, om mannens behov av sex. Det är ett konstaterande.

Du kanske kan förklara vad som är så hemskt med att hålla mannen rejält mätt där hemma, utan att börja prata om andra ämnen så som tex våld?

Inte våld - hot ja.

Vi diskuterade bland annat om alla skilsmässor och all otrohet. Varför människor verkar "ge upp" så lätt och söka grönare gräs på andra sidan. Vi diskuterade lösningar till detta problem.

Jag pratade då om kompromisser, att jobba sig igenom svårigheter tillsammans. Lägga tid och engagemang på sin relation/äktenskap. Ligger det en stark vänskap och kärlek i botten kan man hantera många svårigheter som par. Man kan behöva parterapi/familjerådgivning för att lära sig kommunicera annorlunda med varandra. Osv. Ibland får man lämna ändå, men då har man försökt iallafall. Detta är inte lätt, son jag sa, det krävs arbete och engagemang.

Du menar att där ska hänga ett övervägande hot om otrohet över relationen/äktenskapet om endera parten inte ställer upp på vartenda krav den andre ställer.
Citera
2020-08-29, 13:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Inte våld - hot ja.

Vi diskuterade bland annat om alla skilsmässor och all otrohet. Varför människor verkar "ge upp" så lätt och söka grönare gräs på andra sidan. Vi diskuterade lösningar till detta problem.

Jag pratade då om kompromisser, att jobba sig igenom svårigheter tillsammans. Lägga tid och engagemang på sin relation/äktenskap. Ligger det en stark vänskap och kärlek i botten kan man hantera många svårigheter som par. Man kan behöva parterapi/familjerådgivning för att lära sig kommunicera annorlunda med varandra. Osv. Ibland får man lämna ändå, men då har man försökt iallafall. Detta är inte lätt, son jag sa, det krävs arbete och engagemang.

Du menar att där ska hänga ett övervägande hot om otrohet över relationen/äktenskapet om endera parten inte ställer upp på vartenda krav den andre ställer.
Att ta sig igenom svårigheter är inte detsamma som att kompromissa, här kompromissa om hur lite sex mannen å sin sida kan föreställa sig stå ut med och hustrun å sin sida kan tänka sig stå ut med att ha.

Frågan blir då varför hustrun anser att det är hemskt att istället ge så mycket sex han vill ha. I scenariot beskrivet (och som vi diskuterar) ska mannen gå på svältkur och hustrun å sin sida plåga sig (oklart vad plågan består i) igenom massa sex. Kompromiss kallas det.
Citera
2020-08-29, 13:36
Medlem
Citat:
Att ta sig igenom svårigheter är inte detsamma som att kompromissa, här kompromissa om hur lite sex mannen å sin sida kan föreställa sig stå ut med och hustrun å sin sida kan tänka sig stå ut med att ha.

Frågan blir då varför hustrun anser att det är hemskt att istället ge så mycket sex han vill ha. I scenariot beskrivet (och som vi diskuterar) ska mannen gå på svältkur och hustrun å sin sida plåga sig (oklart vad plågan består i) igenom massa sex. Kompromiss kallas det.
En kvinna som inte ger honom all sex han behöver älskar honom inte.
Citera
2020-08-29, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Och en man som kräver sex av en kvinna som inte vill, kan omöjligt älska henne.

OM nu sex är det enda som betyder något för en människa, så får hen skaffa en partner som uppfyller detta enda....alternativt, låsa in nån "tillräckligt knullbar" individ i en mörk källare nånstans att "användas"....annars får hen lära sig kompromissa.
Citera
2020-08-29, 14:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Antingen förstår hon inte den manliga sexualiteten, eller så bryr hon sig inte om honom, skulle jag hävda.

Kvinnor kan inte relatera till manlig sexualitet rakt av. Hon behöver få den förklarad för sig avssin man, utan krusiduller.
Citera
2020-08-29, 14:27
Medlem
Citat:
Antingen förstår hon inte den manliga sexualiteten, eller så bryr hon sig inte om honom, skulle jag hävda.

Kvinnor kan inte relatera till manlig sexualitet rakt av. Hon behöver få den förklarad för sig avssin man, utan krusiduller.
Typ:

Din enda uppgift i livet är att tillfredställa mig och mina behov och ignoprera dina egna? Min enda uppgift är att se till att jag blir tillfredställd.

Nått sånt?
Citera
2020-08-29, 14:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Typ:

Din enda uppgift i livet är att tillfredställa mig och mina behov och ignoprera dina egna? Min enda uppgift är att se till att jag blir tillfredställd.

Nått sånt?
Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in