Citat:
Ursprungligen postat av
KingKong90
Finns ingen vettig erfaren polis i hela Sverige som hade tömt hela sitt tjänstevapen mot den här sortens person. Bra ljusförhållanden och en person med down syndrom framför sig.
Det finns ingen polis öht som inte har dödslängtan som inte hade skjutit, så enkelt är det.
Hur har du , och ni andra som delat genpool med den skjutne kunnat få för er att mongon skall ha någon slags oinskränkt rätt att springa runt på stan och hota folk med vapen?
Ni verkar också ha missat att det inte bara var en, utan alla tre poliser som inte fäste uppmärksamhet på att det bara var en lallade efterbliven, inte heller den andra patrullen som stötte ihop med killen, inte heller dom som först ringde polisen.
Citat:
Det är klart man kan avfyra vapen snabbt, det är väl inte det jag snackar om.
Jag snackar om att kåren tar in rädda malplacerade individer som inte är stabila nog till att lösa uppgifter.
Skjuter man inte i det läge som uppstod är man inte modig, då är man en total idiot som är helt oanvändbar och oduglig i skarpt läge.
Citat:
Att tömma ett helt tjänstevapen utan en enda träff säger allt. Det är ju en person som aldrig ens skulle passerat phs.
Återigen, vetenskapen visar att i skarpa situationer så träffar ungefär 25% av avfyrade kulor, motsvarande siffra för dom kriminella är på 10%.
Samtliga poliser träffade en kula vardera. Eftersom detta var en skarp situation, och inte när du satt och spelade tv spel så blir det nämligen så ganska lätt, särskilt då avståndet var långt( vetenskapen visar att dom flest skjutningar sker på 0-7 m)
Citat:
Kom heller inte och klandra pappan. Det är väl klart att sonen skulle kunna röra sig själv utomhus, det hade han ju gjort tidigare utan problem. Till det att en rädd inkvoterad kärring kom och fuckade upp hela situationen genom att tömma sitt tjänstevapen, vilket i sin tur givetvis fick kollegorna att tro att det var den misstänktes plastvapen som avfyrades. De hade ju lika gärna kunnat skjuta ihjäl varandra och en massa ytterligare oskyldiga personer på plats.
Pappan visste att sonen hade rymt tidigare, han visste att sonen var för efterbliven för att klara sig själv. Ändå såg han inte till att sonen var på sitt rum. Hade han gjort det hade sonen inte ränt runt ute med ett vapen och skrämt livet ur folk, folk hade inte ringt polisen, polisen hade inte skjutit honom.
Föräldrarna har gapat om att han mentalt var tre år. Anser du det lämpligt att en sådan person lallar runt själv så rekommenderar jag endast en sak för dig, sterilisering.
Om jag hade låtit min treåring spatsera omkring ute själv mitt i natten och denna hade ramlat ned i ån och drunknat ( eller motsvarande) hade det varit mitt ansvar eller kommunens som inte torrlagt alla vattendrag då?
Citat:
Om du tycker det är professionellt och dessutom har mage att skylla på ena föräldern verkar du har mest problem själv.
Om jag hade låtit min treåring spatsera omkring ute själv mitt i natten och denna hade ramlat ned i ån och drunknat ( eller motsvarande) hade det varit mitt ansvar eller kommunens som inte torrlagt alla vattendrag då?