Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
När någon hittas uppenbart dödad av någon annan - inleds alltid en mordutredning. Det kallas så. Den döda betecknas som ett mordoffer.
Det kallas mord tills en åklagare bestämmer vilken brottsrubricering som ska användas och läggas fram i domstolen.. Beroende på vad förundersökning visat blir det åtal för mord, dråp eller vållande.
Ge dig nu, tönt.
Ingen blir imponerad när du försöker stila med lektioner på dagisnivå.
Släpp Wikipedia och kom in i matchen.
Citat:
Hamnar det inte i domstol för att förövaren är död eller inte hittas - är det likafullt oftast en mordutredning. När någon avsiktligt stryper ihjäl en kvinna klassas det i princip alltid som mord.
Nej det gör det inte.
Om nån inbillar sig att göra sin fru en tjänst så kan det allt som oftast dömas till dråp.
Det är inte du och ditt tyckande som avgör den delen.
Citat:
Det är fullkomligt ointressant vilka gamla självmordsbrev från henne man kan hitta - ett självmordsbrev handlar om att någon ville begå självmord.
Ingen har påstått att nåt samtycke avgör allena.
Lämna du detta dömande till domstolen.
Om vederbörande överlevt.
Du har ju till och med försökt dig på en dödens rättegång och i all din hybris har du tänkt dig anstiftan för Hanna.
Som om det vore lite bättre.
Citat:
Har inte detta skett rör det sig om mord och en mordutredning genomförs. Självmordsbrev, oavsett hur gammalt sådant, gör inte att ett avsiktligt strypmord blir något annat än mord.
Oavsett så betyder inte mordutredning vad påföljden blir.
Det finns liksom inget som heter dråputredning.
Citat:
Mordet på Hanna ingår i statistiken av mord på kvinnor som dödats av män de hade haft eller var i ett pågående förhållande med.
Vart är Hanna med?
Citat:
Oskar är utpekad som misstänkt delaktig i två mord - strypning och kvävning av barnen.
Han är även utpekad som misstänkt för strypmordet på Hanna. Det gör honomtill en utpekad misstänkt trippelmördare.
Kära ordbajsare.
Han har handgripligen mördat dubbelmördaren Hanna.
Citat:
Du har så många gånger postat helt uppenbara felaktigheter. Till och med när FUP hade kommit förstod du inte vad texten betydde..
Ren bullshit.
Inlägget är postat 2018-12-30.
Uppgiften kom svart på vitt via obduktionsprotokoll.
Men att jag dess innan trodde damen tagit livet av sig helt på egen hand står jag för.
Hon verkar dock ha gjort nåt halvdant och misslyckats.
Står du för att du som obducent inte hade den blekaste aning om att om att folk kan strypa sig själva?
Du påstod ju att de skulle tappa taget när de svimmade av.
Citat:
Du hade inte heller en susning om sömnmedel och lugnande, inte minsta kunskap hur man läser ett FUP eller tolkar ett obduktionsprotokoll och du är fullkomligt ute i buschen när du tror att ett avsiktligt strypmord på en frisk arbetsför kvinna juridiskt kan klassas som dråp eller som ”assisterat suicid” - något som inte ens är straffbart. .
Jag har full koll på läkemedel.
Att du sen inte har nån vokabulär från praktiken är väldigt tydligt.
Finns inte en normal personal som skulle diskutera Stinoct som lugnande.
Det är sömnmedel.
Benso (stavas inte med z i förkortning, gullet) är däremot lugnande.
Citat:
Du har dessutom en hang up för journalisten Elisabeth Hö*glund som du hatar i inlägg efter inlägg - trots att nästan ingen annan nämner henne.
Jag har en hang up ända sen hon levererade en katastrofalt dålig bok om Bjärred.
Dess innan (blogg om Bjärred) har hon gått mig helt förbi. En väldigt ointressant person.
Efter att hon skrev boken har jag kollat mer på hennes person. Jag undrade nämligen vad som felade henne.
Citat:
Av någon oklar anledning försöker du gång på gång beskriva morden Bjärred i ”förlåtande” textmassor kring depressioner, barmhärtighetsmord och altruism
Ja, likt andra som kommenterat fallet eller skrivit om det i media.
Har du sett nån skriva om elitistiskt hedersmord?
Finns inget förlåtande i att diskutera ett sjukdomstillstånd och klassificering.
Citat:
Något som överhuvudtaget inte omnämns i omaskad förundersökning.
Hahahahaha!
Tror du det står som motiv i FUP?!
Oavsett om det vore helt transparent så lär det inte förekomma.
Det finns fåtal FUP där ett motiv berörs och det är om expertutlåtande via sakkunnig har kontaktats.
Citat:
Liksom du märkligt nog kämpar för att förneka Oskars mord på Hanna.
Jag kämpar inte ett dugg.
Han har strypt henne.
Däremot är det dina pinsamma överdrifter jag ifrågasätter.
Dels att du framhäver O som trippelmördare men undviker att benämna H som dubbelmördare. Bjärredsstryparen var det dess innan. Sen överdos av handgripligen.
Det ingår väl i din strategi att jaga O med blåslampa.
Problemet med dig är att du omhuldar en mördare vid namn Hanna.
Det har jag nåt emot. För barnens skull.
Citat:
Du har med dina synnerligen otrevliga inlägg, fyllt och spammat denna tråd med totala felaktigheter alltför många gånger. Din självbild är stark men din kunskapsnivå är uppenbarligen svag!
Jag tror nog det beror på att du inte får härja fritt.
Att du har fel så ofta och det klarar du väl inte av.
Citat:
Du kallas inte utan anledning för ”tråddödaren” på FB. Ingen orkar till slut diskutera vidare i trådarna när du fyller en tråd med dina framåtlutande elaka hånfulla enormt långa inlägg - som dessutom, som i denna tråd, är fyllda med direkta felaktigheter och mängder av personangrepp.
Till slut måste någon här helt enkelt säga detta rakt ut, inte bara som alla andra i pm.
Hahahaha!
Det absolut bästa epitet jag fått. Tack!
Vilken framgång. Hur ska ni få stopp på marodören?
De som ägnar sig åt sånt dravel i pm ger jag inte ett vitten för btw.
Men jag är rätt medveten om att jag inte står högt i kurs.
Puss.
Om det känns bättre nu så kanske vi kan återgå till trådens topic?