2020-08-29, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Sluta ljug, tack. Du har ingen aning om hur jag förhåller mig till arter, då jag inte sagt något om det. Jag har heller inte sagt något om hur Bibeln beskriver arter.

Du har citerat en länk, där vi kan se hur du förhåller dig till arter, där fåglar inte längre vill para sig med varandra. Vill du ta tillbaka din länk?
Citera
2020-08-29, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du har citerat en länk, där vi kan se hur du förhåller dig till arter, där fåglar inte längre vill para sig med varandra. Vill du ta tillbaka din länk?
Det är inte jag som skrivit i länken. Det är alltså inte min åsikt. Jag påstod inte ens att jag håller med det som stod i länken.
Men detta vet du redan. Är trött på dina lögner nu.
Citera
2020-08-29, 00:21
Medlem
Många troende är besatt av evolutionsteorin. Är det för att de inte kan komma med belägg för sin egna tro? De anser att pekar man hål på evolutionsteorin så har man bevisat att Gud är svaret. Det är så ologiskt så det blir komiskt.
Citera
2020-08-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Ska du säga, du är ju sannerligen varken expert på evolutionsteorin eller ens vad som menas med begreppet "vetenskaplig teori", så att du ens har mage att gnälla i denna fråga är rent anmärkningsvärt.

Ok, men du säger att du inte ens är intresserad av evolutionsteorin, Jag är i alla fall intresserad.
Citera
2020-08-29, 00:25
Medlem
Citat:
Ok, men du säger att du inte ens är intresserad av evolutionsteorin, Jag är i alla fall intresserad.
Då antar jag att du ofta diskuetar i biologiforumet?
Citera
2020-08-29, 00:29
Medlem
Citat:

Är det kriteriet för att man är intresserad? Vem bestämmer det?
Citera
2020-08-29, 00:31
Medlem
Citat:

Jag antar då att du håller dig ifrån biologiforumet, eftersom du inte är intresserad???
Citera
2020-08-29, 00:35
Medlem
Citat:
Är det kriteriet för att man är intresserad? Vem bestämmer det?
Jag bara antog att du gjorde det logiska, då du verkar vilja diskutera evolutionsteorin. Men jag verkade ha fel.

Edit: kommer citaten snart, där jag påstår att jag är insatt i evolutionsteorin, samt där jag säger vad jag tycker om arter?
Senast redigerad av kiss74 2020-08-29 kl. 00:38.
Citera
2020-08-29, 00:40
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Men inte tillräckligt intresserad för att lära dig vad den påstår, tydligen. Du visste ju inte ens vad som menas med "vetenskaplig teori" eftersom du trodde att det fanns en vetenskaplig teori som kallades för "skapelseteorin".

Nej, att känna till att ett begrepp finns är inte att vara intresserad.

Och man kan faktiskt kunna mycket om ett ämne även om man egentligen inte är särskilt intresserad. Du kan tydligen inte förstå det heller.
Citera
2020-08-29, 08:33
Medlem
Kontemplikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Nej, du tänker fel.
Lagren är ju sedimentära, vilket betyder att de skapats sannolikt på botten av havet eller en stor sjö, inte på torra land, där de skulle utsättas för erosion under bildandet. Därför är det jämna lager.
Det måste ju vara så eftersom det, som fossilexemplet visade, krävs tryck för att omvandla till sten. Alltså inte något som skett uppe på markytan och alltså ingen erosion under bildandet.
Tydligare nu?
Jo, det är ju en fin story, men bland desa jämna lager finns årmiljoner av osynlig tid, åtminstone om man daterar genom fossil.
Tex så saknas mer än 100 miljoner år i de nedre delarna, hela ordovicium och silur. Det finns även årmiljoner som saknas i de övre lagren. De saknas dock bara om man envisas med att tro den evolutionära berättelsen.
En världsvid översvämning ges bättre stöd av observation.
Citera
2020-08-29, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontemplikt
Jo, det är ju en fin story, men bland desa jämna lager finns årmiljoner av osynlig tid, åtminstone om man daterar genom fossil.
Tex så saknas mer än 100 miljoner år i de nedre delarna, hela ordovicium och silur. Det finns även årmiljoner som saknas i de övre lagren. De saknas dock bara om man envisas med att tro den evolutionära berättelsen.
Enligt vem/vilka ?
Citera
2020-08-29, 10:35
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontemplikt
Det du säger är egentligen:
Eftersom vi inte kan kartlägga geologin dagfördag så är allt fel.

Har du något eget förslag på vad som hänt under dde saknade tiderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in