2020-08-28, 23:33
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.youtube.com/watch?v=eS2ydSKM8KI

Tim Pool diskuterar det vi pratar om just nu.

Det var intressant att lyssna på.
2020-08-28, 23:34
Medlem
Citat:
Du är också naiv och inte insatt.

Amerikaner hatar abort och älskar gud. För oss svenskar blir det att låta konstigt, men det går definitivt hem hos amerikaner.

Utöver det älskar Amerikaner, åtminstone minst 70% av folket, patriotism. Något vi borde se mer av i Sverige i min åsikt.

Jag har inte yttrat ett ord om vad amerikaner tycker om abort. Jag skrev att Trump står och ljuger och säger absurda saker om demokraterna och Biden. Det tycker inte normala människor om. De vill ha en president som kan säga något som är sant. Att han ljuger om allting ser folk som ett stort problem.
2020-08-28, 23:35
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag har inte yttrat ett ord om vad amerikaner tycker om abort. Jag skrev att Trump står och ljuger och säger absurda saker om demokraterna och Biden. Det tycker inte normala människor om. De vill ha en president som kan säga något som är sant. Att han ljuger om allting ser folk som ett stort problem.

Ljuger han verkligen? Eller är det du som är vilseledd av media?

Sug på saken.
2020-08-28, 23:36
Medlem
Citat:

Utöver det så sänkte Trump priserna på medicin och gick direkt emot de stora läkemedelsföretagen. Kan tro att de inte är särskilt glada över det.

Utöver det älskar Amerikaner, åtminstone minst 70% av folket, patriotism. Något vi borde se mer av i Sverige i min åsikt.

Nej, det att han sänkt priserna på medicin är inte heller sant. Finns det ingen hejd på vad du låter dig luras till?

En del kända nationalister i USA ska rösta på Biden.
2020-08-28, 23:36
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Nej, det att han sänkt priserna på medicin är inte heller sant. Finns det ingen hejd på vad du låter dig luras till?

https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/president-donald-j-trump-taking-action-lower-drug-costs-ensure-americans-access-life-saving-medicati ons/

Ja vitmakt rörelsen Richard Spencer ska rösta på Biden ja, säger väl allt om Demokraterna?
2020-08-28, 23:38
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

https://thedonald.win/p/GvKPy6uP/my-wifes-meds/

Amerikaner diskuterar hur billigt mediciner blivit.
2020-08-28, 23:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Detta är en frihetsälskares chans! Hoppa med på detta tåg istället.

Sammanfattning: Jag hoppar inte på ett "tåg" som vill göra USA till en semidemokratisk stat som Ryssland eller Kina (semidemokratisk i bästa fall, diktatur i värsta fallet).

Trump har upprepade gånger uttryckt sin beundran för dessa stater och dess ledare, och uttryckt beundran för att de har gjort om sina valsystem så de kan sitta kvar på livstid. Han har också "skojat" om att han själv kommer att sitta kvar på livstid likt dessa diktaturer.
2020-08-28, 23:45
Medlem
badbollen3s avatar
Pence håller ännu ett magiskt tal, denna gång i Michigan:

https://www.youtube.com/watch?v=Pks8WrpOnh8
2020-08-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sammanfattning: Jag hoppar inte på ett "tåg" som vill göra USA till en semidemokratisk stat som Ryssland eller Kina (semidemokratisk i bästa fall, diktatur i värsta fallet).

Trump har upprepade gånger uttryckt sin beundran för dessa stater och dess ledare, och uttryckt beundran för att de har gjort om sina valsystem så de kan sitta kvar på livstid. Han har också "skojat" om att han själv kommer att sitta kvar på livstid likt dessa diktaturer.

Håller verkligen med dig här. Det värsta är att hans ljugande verkar gå hem. Obegripligt att folk inte följer med bättre i USA. De kan inte bara följa ljugmedia som de gör och tro att de verkligen ser vad Trump gör och vad han säger och att detta inte hänger ihop för fem öre.

Allt döljande av det som kongressen velat utreda vad gäller Ryssland och Ukraina och de hindrade vittnena som inte fick vittna. Det är klart att han försöker ta bort demokratin så mycket han kan.
2020-08-28, 23:47
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Pence håller ännu ett magiskt tal, denna gång i Michigan:

https://www.youtube.com/watch?v=Pks8WrpOnh8
Lika magiskt som att se målarfärgen torka är det...
2020-08-28, 23:47
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Oh my! More than 350 faith leaders endorse Biden, citing 'need of moral leadership'

Vad säger Pence om detta? Att de inte är tillräckligt religiösa? Hur tar man emot nyheten i Trumpcountry? Partipolitiska `psychics' i VH kanske spår att mer ads å funding behövs nu. Häromdagen kom det en poll som visade att farmare (i Trumpcountry) inte var särskilt glada över utvecklingen heller; -18% för Trump (från en väldigt hög nivå). Mnuchin ringer såklart febrilt till kineserna nu, men frågan är om det räcker för att få den blå vågen att avta något. Slutar Kina köpa in varor därifrån, då blir racet i de traditionellt röda delstaterna mycket, mycket tightare.
Tack! Du är en av få som lyckas att hålla dig saklig. Trots att du några enstaka gånger också känner att det är viktigt att påpeka hur lurade Trump fans är, så får du tummen upp för att du inte sjunker i nivå och stannar där.

Gällande din nyhet om dessa religiösa ledare som pratar om moral, så får jag inte ihop det riktigt. För dessa som nu endorsar Biden står även bakom HBTLQ grupperna. Hur får dom ihop det med sin religions moral? Förstå mig rätt, jag tycker absolut att det är rätt att regnbågsrörelsen ska ha lika rättigheter. Men får inte ihop hur dessa påstår sig vara religiösa ledare, men samtidigt går emot vad deras religion tycker om det?

Det känns lite som våra svenska pastorer som viger homosexuella med bibeln i handen, när samma bibel är emot homosexualitet.

Det känns inte äkta, om man säger så.

Men kul att religioner reformeras och anpassas till samtiden. Önskar bara att Islam också gjorde detta. Hur är det med judarna? Är deras rabbiner okej med att viga homosexuella?

Eller är det bara kristendomen som skall anpassas?

Ja men oavsett vad, så bra för Biden/Kamala. Men tror knappast att dessa religiösa ledare får med sig så många ur sina församlingar. Där medelamerikanen fortfarande är rätt så religiös, och som inte tycker att kyrkan ska viga homosexuella.

Citat:
and Robert W. Lee IV, a descendant of the Confederate general, who stepped down as pastor of a North Carolina church in 2017 after publicly supporting Black Lives Matter.
Är nyfiken på varför denna herre lämnade? Fick han sparken för att han supporta BLM eller vad handlar det om? Konstig text att skriva utan att förklara ordentligt.

Sen är några av dessa redan demokrater sedan innan.
Citat:
Former Democratic state lawmakers such as Paul Rosenthal (Colo.) and Natalie Phelps Finnie (Ill.) are also on the list.
2020-08-28, 23:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Sammanfattning av alla tal på RNC’s vecka:

”Rösta på Trump annars blir det som det är nu (under Trump?)
USA gick strålande innan covid-19 träffade landet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in