2020-08-28, 23:00
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Ja men precis. Biden förlorar oavsett vad han gör gällande debatterna.

Pelosi vet såklart att Biden inte är 100% närvarande. Om vi som endast följer Biden via klipp är medvetna om detta, så vet hon det definitivt som pratar med honom konstant. Det är en rejäl chansning att låta honom ställa upp.

Japp.

Jag har länge varit rädd att Demokraterna ska bli så desperata att de ärligt talat gör en statskupp med militären när Trump var som svagast. Detta är inte längre ett alternativ då Trump i princip har hela poliskåren bakom sig nu och skulle kunna tänka mig nästintill hela militären.

Även folket, som är beväpnade, är troligtvis på hans sida efter allt detta.

Jag tror att Demokraterna är helt slut nu. Svårt att se hur de ska vända detta oavsett hur mycket resurser man får från de allierade inom eliten och Hollywood.
2020-08-28, 23:03
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=eS2ydSKM8KI

Tim Pool diskuterar det vi pratar om just nu.
2020-08-28, 23:04
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det är sant att Trumps lögner om demokraterna inte liknar sanningen. Men Trump ljuger ju. Var tog egentligen den nya health care plan vägen som han lovade i juli?

Det tycker jag är en grym lögn.

vad du tjatar om den där helath planen. Är du i behov av den?
2020-08-28, 23:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Förstår du inte. Följande är att erkänna sig besegrad.

Pelosi går ut och säger att Biden inte bör debattera Trump överhuvudtaget.
https://www.politico.com/news/2020/0...-debate-403598

Hillary säger till Biden att inte överhuvudtaget godkänna en valförlust.
https://thehill.com/homenews/media/5...-circumstances

Trump upprepar ju om och om igen att han inte kommer att acceptera en förlust. Innebär det att han också erkänner sig besegrad? (ja, det vore ju mer relevant eftersom han ligger under med 9-10%).

Angående debatterna så sa ju en taggad Biden igår att han ser fram mot debatterna och lär slakta Trumps ljugande, sen kan han inte rå för att Pelosi tycker att han inte ska debattera Trumps ljugande.
2020-08-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
vad du tjatar om den där helath planen. Är du i behov av den?

Jag tycker att det är bedrövligt av Trump att lova att komma med en fantastisk plan för hälsovård och veta att han inte kommer ta fram någon. Det är skrämmande med folk i sin bubbla som är okej med sådant.
2020-08-28, 23:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Det är sant att Trumps lögner om demokraterna inte liknar sanningen. Men Trump ljuger ju. Var tog egentligen den nya health care plan vägen som han lovade i juli?

Det tycker jag är en grym lögn.
Du kan komma med 1000tals konspirationer om Trump, bryr mig inte.

Men sanningen är den att på 80, 90 och även en av bit på 00-talet så var det svårt att hitta några stora skilnader i politiken till republikanerna och demokraterna, i dag så är det tvärtom.
2020-08-28, 23:13
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Jag tycker att det är bedrövligt av Trump att lova att komma med en fantastisk plan för hälsovård och veta att han inte kommer ta fram någon. Det är skrämmande med folk i sin bubbla som är okej med sådant.

hur vet du vad han håller på med som inte är offentligt? Han kanske har en HP men den inte är färdig än. Saker kan bli fördröjda. Leta upp en klipp som är från Maj i år eller senare, där han duckar på en direkt fråga om hans HP så är jag beredd att ompröva min ståndpunkt.
2020-08-28, 23:16
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Oh my! More than 350 faith leaders endorse Biden, citing 'need of moral leadership'

Vad säger Pence om detta? Att de inte är tillräckligt religiösa? Hur tar man emot nyheten i Trumpcountry? Partipolitiska `psychics' i VH kanske spår att mer ads å funding behövs nu. Häromdagen kom det en poll som visade att farmare (i Trumpcountry) inte var särskilt glada över utvecklingen heller; -18% för Trump (från en väldigt hög nivå). Mnuchin ringer såklart febrilt till kineserna nu, men frågan är om det räcker för att få den blå vågen att avta något. Slutar Kina köpa in varor därifrån, då blir racet i de traditionellt röda delstaterna mycket, mycket tightare.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trump upprepar ju om och om igen att han inte kommer att acceptera en förlust. Innebär det att han också erkänner sig besegrad? (ja, det vore ju mer relevant eftersom han ligger under med 9-10%).

Angående debatterna så sa ju en taggad Biden igår att han ser fram mot debatterna och lär slakta Trumps ljugande, sen kan han inte rå för att Pelosi tycker att han inte ska debattera Trumps ljugande.

Det har Trump inte sagt, men vänsterbliven som du är kan du inte lyssna och skilja på verkligheten och vad du tror att du hör. Patetiskt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
hur vet du vad han håller på med som inte är offentligt? Han kanske har en HP men den inte är färdig än. Saker kan bli fördröjda. Leta upp en klipp som är från Maj i år eller senare, där han duckar på en direkt fråga om hans HP så är jag beredd att ompröva min ståndpunkt.

Han lovade att signera den i månadsskiftet juli-augusti.

Så klart att han visste att han inte har någon plan för något sådant. Men jag förstår att man inte bryr sig. Skulle man börja göra det kanske man måste ta avstånd från Trump och så kan vi ju inte ha det. Det blir ju jobbigt ju.
2020-08-28, 23:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det har Trump inte sagt, men vänsterbliven som du är kan du inte lyssna och skilja på verkligheten och vad du tror att du hör. Patetiskt.

Jo det har han sagt upprepade gånger om och om igen. Finns hur många clip som helst på där Trump säger att han inte klart kommer att acceptera en valförlust. Snarare elda på sina massor att inte acceptera det.

Ja, om SD är vänsterbliven så får jag förmoda att du är någon form av extremist.
2020-08-28, 23:20
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Han lovade att signera den i månadsskiftet juli-augusti.

Så klart att han visste att han inte har någon plan för något sådant. Men jag förstår att man inte bryr sig. Skulle man börja göra det kanske man måste ta avstånd från Trump och så kan vi ju inte ha det. Det blir ju jobbigt ju.

Jag säger till den dagen jag tar avstånd från Trump. Jag håller inte med honom om allt och ibland är kritik befogad, men det är ett långt avstånd till att helt ta avstånd från honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in