2020-08-28, 19:44
  #90577
Avslutad
Mycket våld, skjutningar, mord, antidemokrati, orättvisor och alla tänkbara jävligheter just nu. Allt har naturligtvis och helt uppenbart med massinvandringen från mellanöstern och afrika att göra så det vore ju mycket märkligt om det inte skulle gynna Sverigedemokraterna stort i opinionsmätningarna.

21% idag lär vara 22-23% inom kort med den här utvecklingen där det dels fanns ett sådant utrymme redan i våras och delas med utvecklingen i det här helvetet till land som har skapats och drivs fram av svenskhatande politiker och media med en lydig polis som daltar med invandrarvåldet och förvägrar svenskar deras mest grundläggande demokratiska rättigheter för att behaga invandrarmobbarna.
2020-08-28, 19:48
  #90578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Bra analys, instämmer.

Bor själv i GBG och här var SD väldigt starka innan Corona. Det är en industristad men S har alltid varit starka här.

Berättade ju hur de på arbetet pratade i veckan, där var även skötsamma invandrare extremt trötta och ville ha hårda tag.

Så jag tror många av de Göteborgare som velar S och SD nu går tillbaka till SD. Tror inte på M åtminstone av dessa LO knegare.

SD är väl inte starka i Göteborg? I jämförelse till valresultatet? I Stockholms län fick SD 15,24 procent medan de fick 13,45 i Göteborgs kommun. Gör man en jämförelse med Stockholms kommun fick SD 9,84% procent. Södermalm-Enskede fick SD: 8,57%. Medan MP Södermalm-Enskede fick: 10,76%. MP har alltså fler röster än SD på Södermalm. Undrar om det valresultatet står sig!

Edit:

Ser nu att du skrev innan Corona. Vad hade SD i Göteborgs kommun innan Corona? Var de uppe och nosade på 20 procent i Göteborgs kommun?
__________________
Senast redigerad av hefti 2020-08-28 kl. 19:57.
2020-08-28, 19:50
  #90579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Mycket våld, skjutningar, mord, antidemokrati, orättvisor och alla tänkbara jävligheter just nu. Allt har naturligtvis och helt uppenbart med massinvandringen från mellanöstern och afrika att göra så det vore ju mycket märkligt om det inte skulle gynna Sverigedemokraterna stort i opinionsmätningarna.

21% idag lär vara 22-23% inom kort med den här utvecklingen där det dels fanns ett sådant utrymme redan i våras och delas med utvecklingen i det här helvetet till land som har skapats och drivs fram av svenskhatande politiker och media med en lydig polis som daltar med invandrarvåldet och förvägrar svenskar deras mest grundläggande demokratiska rättigheter för att behaga invandrarmobbarna.

Med så rubbade politiker som Annika Strandhäll blir det väl inte enklare för Socialdemokraterna att locka väljare? Kör Socialdemokraterna hårt på den antirasistiske förkämpen Damberg & den hårdförde Morgan Johansson som i 70 procent av fallen på twitter angriper morderaternas politik då han inte vill införa några skärpningar i straff eller lägga om krimpolitik?
2020-08-28, 19:51
  #90580
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hefti
SD är väl inte starka i Göteborg? I jämförelse till valresultatet? I Stockholms län fick SD 15,24 procent medan de fick 13,45 i Göteborgs kommun. Gör man en jämförelse med Stockholms kommun fick SD 9,84% procent. På Södermalm hade Södermalm-Enskede: 10,76%.

SD var starka i Göteborg innan COVID-19 kom, när de var största partiet. Ingen källa orkar inte leta men 100% säker på detta.
2020-08-28, 20:33
  #90581
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
SD var starka i Göteborg innan COVID-19 kom, när de var största partiet. Ingen källa orkar inte leta men 100% säker på detta.

Själv har jag inget hopp för SD i Göteborg.. Ledningen känns oerhört inkompetent och folk röstar inte på SD vad som än händer.. Mord, skottlossningar, sprängningar, kriminella gäng.

Kaos med placering av elever..

Stan känns inte som Göteborg längre. Hela innerstan är ockuperad mark.. Särskilt efter kl 20.. Ser ut som Afrika med inslag av Afghanistan.. Massa somaliskor på spårvagnarna med en unge av varje årgång..

Två mord i Göteborgsområdet sista dygnen... Kaos på hotell i centrala Göteborg.. Gängkrig... Vägspärrar..

Stan är förlorad... 😥

Edit: Gick in på både gt.se nu och gp.se.. Sidorna tapetserar ju med kaos och kriminalitet... Göteborgaren verkar immun mot påverkan.. S sitter i själen.. Och andra sidan så har ju många Göteborgare flyttat till kranskommuner som Mölndal Kungälv, Kungsbacka, Lerum, Partille och Härryda.. Och ersatts med Mohammed, Ali och Reza
__________________
Senast redigerad av Engelitz 2020-08-28 kl. 20:52.
2020-08-28, 20:55
  #90582
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Mycket våld, skjutningar, mord, antidemokrati, orättvisor och alla tänkbara jävligheter just nu. Allt har naturligtvis och helt uppenbart med massinvandringen från mellanöstern och afrika att göra så det vore ju mycket märkligt om det inte skulle gynna Sverigedemokraterna stort i opinionsmätningarna.

21% idag lär vara 22-23% inom kort med den här utvecklingen där det dels fanns ett sådant utrymme redan i våras och delas med utvecklingen i det här helvetet till land som har skapats och drivs fram av svenskhatande politiker och media med en lydig polis som daltar med invandrarvåldet och förvägrar svenskar deras mest grundläggande demokratiska rättigheter för att behaga invandrarmobbarna.

De kommer troligen att öka mer.
När Stefan säger "det här är oacceptabelt" och sedan inte gör något så tröttnar folk.
2020-08-28, 21:11
  #90583
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
De kommer troligen att öka mer.
När Stefan säger "det här är oacceptabelt" och sedan inte gör något så tröttnar folk.

Nya modeordet: Oacceptabelt

Stefan Löfven(S) : Oacceptabelt

Mikael Damberg (S) : Oacceptabelt

Erik Nord (Polischef) : Oacceptabelt

Axel Josefsson (M) : Oacceptabelt

Jonas Attenius (S): Oacceptabelt

Papegojorna rapar ur sig sina floskler.. Här hade det varit läge för SD och fråga vad PK-hjonen har för framtidsvisioner, och vad de har tänkt göra åt saken.. Själv är jag ganska trött på tjatet om fler poliser, riktade insatser och utredningar.. Pressa landsförrädarna till och erkänna att massinvandringen av muslimer ligger bakom de flesta av problemen i landet.. SD är för defensiva.. Det är ju öppet mål nu. Åkesson skulle krossa Svetsaren om de möttes i en debatt nu..
2020-08-28, 21:21
  #90584
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
SD var starka i Göteborg innan COVID-19 kom, när de var största partiet. Ingen källa orkar inte leta men 100% säker på detta.
Nej, de har 8,29% av rösterna och hoppas det blir mindre till nästa gång.
2020-08-28, 21:52
  #90585
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Själv har jag inget hopp för SD i Göteborg.. Ledningen känns oerhört inkompetent och folk röstar inte på SD vad som än händer.. Mord, skottlossningar, sprängningar, kriminella gäng.

Kaos med placering av elever..

Stan känns inte som Göteborg längre. Hela innerstan är ockuperad mark.. Särskilt efter kl 20.. Ser ut som Afrika med inslag av Afghanistan.. Massa somaliskor på spårvagnarna med en unge av varje årgång..

Två mord i Göteborgsområdet sista dygnen... Kaos på hotell i centrala Göteborg.. Gängkrig... Vägspärrar..

Stan är förlorad... 😥

Edit: Gick in på både gt.se nu och gp.se.. Sidorna tapetserar ju med kaos och kriminalitet... Göteborgaren verkar immun mot påverkan.. S sitter i själen.. Och andra sidan så har ju många Göteborgare flyttat till kranskommuner som Mölndal Kungälv, Kungsbacka, Lerum, Partille och Härryda.. Och ersatts med Mohammed, Ali och Reza

Tror det mest handlar om att de flesta vettiga människorna och familjerna flyttat ifrån Göteborg. Precis som du skriver.

Tror många söker sig ut på landet med. Var på Tjörn i somras och inte en enda invandrare såg jag, kändes som Sverige gjorde förr.

Kollar man valresultatet där har SD typ 20-30 på vissa områden. Och då var detta 2016. Undra hur stort stöd man har idag.
2020-08-28, 21:54
  #90586
Medlem
Haddock93s avatar
Ta bort
2020-08-29, 10:03
  #90587
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hefti
Göteborg har blivit en gängstad. Nu återstår där också hur medelklassen i innerstaden ställer sig till Miljöpartiet och för den delen Centerpartiet. Fler SD-röster där lär det bli.
Miljöpartiet är: högre invandring & jag ser inte att de har belyst ghettona, kriminalitet eller för den delen lag & ordning. Lag & ordning och att inte ha knarkare i parker och gator borde innerstadsbor nu anse är viktiga frågor. Miljöpartiet lyser med sin frånvaro på dessa fronter. Jag ställer mig undrande om de kommer attrahera väljarskaror. Centerpartiet har inte ökat i opinionen utan minskar något. Där undrar jag också hur Centerpartiet ska öka när städernas gatubilder blivit präglade av drogmissbrukare.

Jag tror vi kommer se en förskjutning inom det vänsterliberala 5-partiblocket. Det blir som flyttkedjor när folk byter bostad. MP-väljare går inte till SD men kanske till C som i deras ögon verkar mindre flummiga (Vilket de inte är med sitt nyliberala flum). C-väljare kanske går till M. M-väljare kanske till SD. Sosseväljare går till V, M och SD. V-väljare kan få upp ögonen för den nya vänstern som Örebropartiet om de får ett riksdagsparti, men vissa vänsterpartister kan också gå direkt till SD. De skulle aldrig rösta på "borgarna" så då är faktiskt SD bättre för dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Nya modeordet: Oacceptabelt

Papegojorna rapar ur sig sina floskler.. Här hade det varit läge för SD och fråga vad PK-hjonen har för framtidsvisioner, och vad de har tänkt göra åt saken.. Själv är jag ganska trött på tjatet om fler poliser, riktade insatser och utredningar.. Pressa landsförrädarna till och erkänna att massinvandringen av muslimer ligger bakom de flesta av problemen i landet.. SD är för defensiva.. Det är ju öppet mål nu. Åkesson skulle krossa Svetsaren om de möttes i en debatt nu..

Ja förut var det "inte okej", men konstigt nog lyssnade inte kriminella, våldsvänstern eller muslimerna. Men nu när det minsann är oacceptabelt då kommer våldtäkter, rån, mord och bränder upphöra direkt.

SL skulle aldrig gå med på en sådan debatt. Han håller helst förberedda tal och så tvingas han vara med i partiledardebatter med alla partier. Han skulle aldrig debattera mot Åkesson för hela S vet att han skulle bli krossad. Det skulle också vara ett erkännande att SD är oppositionspartiet inte M som hela etablissemanget vill att väljarna skall tycka. S måste upprätthålla illusionen om att det står mellan "vänster" och "höger" som på 90-talet. S lever i det förflutna.
2020-08-29, 10:45
  #90588
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tror det mest handlar om att de flesta vettiga människorna och familjerna flyttat ifrån Göteborg. Precis som du skriver.

Tror många söker sig ut på landet med. Var på Tjörn i somras och inte en enda invandrare såg jag, kändes som Sverige gjorde förr.

Kollar man valresultatet där har SD typ 20-30 på vissa områden. Och då var detta 2016. Undra hur stort stöd man har idag.

Göteborg är en litet speciell utpost utifrån ett frihetligt, vi-gör-på-vårt-eget-sätt-perspektiv. Det är ingen slump att man "vet bättre" här, det har man gjort i många år. Det är bara att titta på den oförutsägbara kommunalpolitiken och hur grupperingar bildas. De individer och politiska agitatörer (i brist på bättre ord) som i många fall fått livsluft genom SD i andra kommuner har egna plattformar här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in