2020-08-28, 21:02
Medlem
När det uppenbara syftet uteslutande handlar om att provocera finns det ganska lite sympati att vinna förutom hos de redan frälsta, så vad denna pajas lyckats uppnå med att elda koranen är enbart att reta upp människor vi redan visste skulle bli uppretade. Människor vi redan visste skulle svara på det vanliga sättet, genom bilbränder och demonstrationer. Så med andra ord har han inte lyckats med någonting förutom att stärka sitt namn hos de som redan gillar honom för att de själva gillar att provocera.

Bara för att man tillåts vara en idiot i en demokrati behöver man inte vara det. Särskilt inte om man har ambitioner att driva politisk opinion.

Hur många tror ni på allvar kommer ändra sin politiska uppfattning efter hans provocerande manifestation? Knappast ingen alls. Hade han önskat förändring hade han drivit på för detta på ett konstruktivt sätt. Inte genom att bränna en bok i rosengård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Ja...då var det bevisat. Sverige är ett stat som Ryssland, Belarus, Kina eller Nordkorea, där polisen fattar politiska beslut som strider mot grundlagen och yttrandefriheten och agerar springpojkar åt PK-maffian.

Personligen är jag emot bokbränning. Skitsamma om boken heter Koran, Mein Kampf eller Kapitalet. Men! Om polisen tillåter BLM-cirkus under pågående epidemi, då bör även Koran-cirkusen vara tillåten. När man nu tillåter den ena men förbjuder det andra då tar man klart ett politiskt ställningstagande åt vänsterhålet...vilket polisen bör inte göra!

Detta är vad ni förtjänar.
Man försöker diskutera sig fram till att hålla saker lugnt.

Som en modern människa gör.
Och ni ville ha handling.
Smaka på den !
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här finns ett par länkar:

https://www.sydsvenskan.se/2020-08-28/protest-mot-koranbranning-orsakar-trafikproblem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ordningsstorning-i-malmo-300-personer-delaktiga

Citat:
Cirka 300 personer beräknas befinna sig ute på vägbanan på Amiralsgatan och hindrar trafiken, enligt polisen. Fyrverkerier och bengaler ska ha använts.

Inte mycket värre än under och efter en fotbollsmatch på Ullevi då.
Citera
2020-08-28, 21:03
Medlem
Märkligt att man hindrar en dansk politiker att komma in i Sverige när IS-krigarna kan resa fritt fram och tillbaka. Men det handlar väl om värdegrunden!

Citat:
Danske politikern Rasmus Paludan var på fredagen på väg till Malmö – men stoppades vid gränsen.

Han har nu fått inreseförbud på två år.

– Det väntade ungefär 20-25 svenska poliser på mig vid gränsen. Då fick jag ett skriftligt beslut om avvisning, säger han till Kvällsposten
Citat:
Calle Persson, polisens presstalesperson:

– Vi har gjort bedömningen att det finns en stor risk för framtida brottslighet från hans sida i Sverige, säger Calle Persson på Malmöpolisen, till SVT Nyheter Skåne.

https://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-redo-for-koranbranning-trots-att-tillstandet-saknas/
Citera
2020-08-28, 21:04
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Det är ju tråkigt.
För kristna är ju så moderna att dem kastar bomber i deras länder.

Dem använder knogarna.
Söta gulliga Sverige och allt annat som du påstår vara bättre än muslimska länder.
Säljer mer vapen än något annat diktatur land.

Hur kommer detta sig?

Bränna en bok.
Som människor valt att tro på.
Och stötta det som ett litet barn.

Visar på att ni är mer inavel än vad muslimer är.

Människor som vill döda och dö för en sagobok är naturligtvis idioter. Att inavel i Mellanösterns klansamhällen är ett stort problem är ingen hemlighet. Århundraden av kusingiften.

Jag förstår att du älskar islam och vill att det ska ta över Sverige. Jag tycker inte det, så där är vi oense lilla fredsduva.

Och om nu islam är så fantastiskt, varför flyttar ni inte till nått muslimskt land?
Citera
2020-08-28, 21:06
Medlem
Gå gärna in på snapchat och kolla storysen från Rosengård. Våldsamheter och stenkastning mot polis pågår.
Citera
2020-08-28, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Människor som vill döda och dö för en sagobok är naturligtvis idioter. Att inavel i Mellanösterns klansamhällen är ett stort problem är ingen hemlighet. Århundraden av kusingiften.

Jag förstår att du älskar islam och vill att det ska ta över Sverige. Jag tycker inte det, så där är vi oense lilla fredsduva.

Och om nu islam är så fantastiskt, varför flyttar ni inte till nått muslimskt land?

Jag hade rest tillbaka till mitt land.
Men jag vet inte vad du kan om livet och allt vad den förutsätter en för.

Ni bombar i demokratins namn.
Och vi kanske gör det i diktaturens namn.

Jag ser ingen skillnad.
Men jag förstår att dem som tror sig demokratin vara finare är hjärntvättade människor.
Citera
2020-08-28, 21:08
Medlem
Paddington75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fattagaloppen
Gå gärna in på snapchat och kolla storysen från Rosengård. Våldsamheter och stenkastning mot polis pågår.

Går de att se på något sätt för oss vuxna också?
Citera
2020-08-28, 21:11
Avslutad
Helt otroligt. Den som vill demonstrera med stöd av grundlagen förvägras denna rätt, förs bort i handbojor, deporteras från landet, ledaren fick inte resa in och får inte komma till Sverige på två år.

Samtidigt så är det just nu 300 våldsamma invandrare/muslimer i Rosengård som kastar smällare, bengaler, startar bränder och har stoppat trafiken, men det uttrycker polisen är helt lugnt.

https://f.cdn-expressen.se/images/37/0f/370f67ed517944a9b5f54da701fd8a98/16x9/640@60.jpg
Citera
2020-08-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
När det uppenbara syftet uteslutande handlar om att provocera finns det ganska lite sympati att vinna förutom hos de redan frälsta, så vad denna pajas lyckats uppnå med att elda koranen är enbart att reta upp människor vi redan visste skulle bli uppretade. Människor vi redan visste skulle svara på det vanliga sättet, genom bilbränder och demonstrationer. Så med andra ord har han inte lyckats med någonting förutom att stärka sitt namn hos de som redan gillar honom för att de själva gillar att provocera.

Bara för att man tillåts vara en idiot i en demokrati behöver man inte vara det. Särskilt inte om man har ambitioner att driva politisk opinion.

Hur många tror ni på allvar kommer ändra sin politiska uppfattning efter hans provocerande manifestation? Knappast ingen alls. Hade han önskat förändring hade han drivit på för detta på ett konstruktivt sätt. Inte genom att bränna en bok i rosengård.

Du tycker alltså att muslimernas agerande är moget och representativt då eller?

Eller är det bara de låga förväntningarnas rasism som spökar?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2020-08-28 kl. 21:14.
Citera
2020-08-28, 21:12
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky

Paludan och hans anhängare har mod och gör motstånd. Du är en feg person som gnäller på Paludan som inte vågar något. Det är den enkla sanningen och det vet du också. Vad är din strategi? Slicka muslimen i ändtarmen?
Citera
2020-08-28, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fattagaloppen

Går det att kopiera och ladda upp någonstans där alla kan se det?

Någon som kan och vill?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in