2020-08-28, 20:27
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är inga medier som håller käften om detta. T.o.m. äkta vänstermedia skriver om det. Lyft bort den sten du ligger under så kan du se själv.

Skriver media att det är icke-svenskar bakom ännu ett brutalt brottsdåd och att offren var svenska (vilket någon användare skrev om man ska tro honom) nej såklart inte, att detta är ännu ett rasistbetingat dåd mot svenskar håller man fullständigt tyst om! Det var poängen. Att Göran Nilsson, 71, skriver att massinvandring är dåligt från ålderdomshemmet och döms till 5000 kr i dagsböter för hets mot folkgrupp är något man pratar om vääääldigt ofta i statsmedia. Men såna här äckliga dåd är man aldrig intresserad av att undersöka grunden till. Bara att smutskasta svenskar.
Citera
2020-08-28, 20:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Vi har ett ganska grov brott här. Något som Sverige knappast har sett tidigare, överhuvudtaget. Kan inte tänka mig i att Sveriges hela historia vi har något liknande.
...
Eh, jo. Vi har sett liknande och ännu värre saker än detta. Mord till exempel. Mord som föregåtts av tortyr som vi i vissa fall bara kan gissa oss till.
Herregud, någon måtta får det vara i den här tråden!
Citera
2020-08-28, 20:34
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Eh, jo. Vi har sett liknande och ännu värre saker än detta. Mord till exempel. Mord som föregåtts av tortyr som vi i vissa fall bara kan gissa oss till.
Herregud, någon måtta får det vara i den här tråden!
Kan du påvisa tortyr av två underåriga barn utan anledning historiskt?

Jag kan då inte det.
Citera
2020-08-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XenoZ
Vad driver en sån kille till att utföra så allvarliga brott? Hans pappa hade ju någon film på youtube där han framställde sig som någon human activist..

Förnedring och skräck är taktiker som använts i krig genom alla tider, kuva den ockuperade befolkningen. Sedan saknar araber i allmänhet totalt empati, de är mer eller mindre allihop(med västerländska mått) psykopater. Allting utanför den egna klanen är till för deras, i många fall sadistiska, njutning. Djur och försvarslösa människor är tacksamma måltavlor.

Kom ihåg att även en till synes vänlig och "hårt arbetande" arab enbart är det för att kunna blåsa folk, köpa statusprylar, utnyttja systemet, knulla svennehoror osv. Om man är en någorlunda god människokännare så är det enkelt att se under ytan. De araber som inte är kriminella måste vara framgångsrika, läkare, egenföretagare, modeller, fotbollsspelare etc, nya adeln.
Citera
2020-08-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Pappan till en av de häktade männen söker själv upp Aftonbladet för att få snyfta och urskulda sig lite över sonens eventuella brott.

"Pappan till häktade sonen efter tortyrnatten: ”Svårt att förlåta honom”"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lA7XAM/pappan-till-haktade-sonen-efter-tortyrnatten-svart-att-forlata-honom

Aftonbladet tyckas alltid vinkla en artikel till att brottslingarna är de verkliga offren, som vi dumma svenskar ska tycka synd om. Mamman har svårt att förlåta honom, som om det är hon som lidit störst skada.

Om pappan inte förstår sin egen roll i vilket monster han avlat fram, är det inte så konstigt att sonen blev en kriminell sadist.

Som förälder har man ansvar för att barnen blir goda samhällsmedborgare. Punkt.
Citera
2020-08-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lA7XAM/pappan-till-haktade-sonen-efter-tortyrnatten-svart-att-forlata-honom

När jag läser detta så har jag nada sympati och tror inte ett jävla ord på vad han säger. Jag är glad att man hänger ut deras son oavsett vem som gör det. Jag önskar att hela familjen får respass från Sverige och det är inte rasistiskt. Vi behöver hårdare straff och medborgarskap skall kunna dras in och invandrar familjer ska kunna bli utvisade pga av en familjemedlem.

Det grundar jag på att det är fan ingen rättighet att få bli svensk medborgare. Men det är fan en skyldighet att uppföra sig om man fått det.

"Vilket ansvar har ni som föräldrar?
– Hur kan vi som föräldrar påverka våra barn? Det är svårt."

Det är ju precis det som en förälder ska göra, enligt min mening. Men den här pappan verkar inte veta något om uppfostran.
Det som gör mig ännu mer förbannad är att han inte nämner något om de två offer som hans son förmodligen har skärrat för resten av deras liv. Det handlar bara om han själv (pappan), hans son och hans familj.

Dessa tramsiga snyftartiklar på aftonbladet, hoppas ingen går på hans skitsnack.
Citera
2020-08-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
"Min fru vill inte heller prata med honom. Det går inte. Inte förrän han bett om ursäkt. Först för att han inte kom hem den natten."

Föräldrarna till den ena slöddret är ju verkligen inte normalt funtade. Mamman är alltså huvudsakligen kränkt över att sonen inte kom hem den natten fast han lovade.?! Eh.....WHAT???

Ta hela citatet, inte bara en del av det.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Som förälder har man ansvar för att barnen blir goda samhällsmedborgare. Punkt.
Om barnen inte blir det, vad ska föräldrarna göra då, tycker du?
Citera
2020-08-28, 20:38
Medlem
Pappan är en misslyckad kurd. = Klarar inte av att uppfostra sitt barn.

Özz Nujen är en annan misslyckad kurd. = Terrorfinansiär.
Citera
2020-08-28, 20:39
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
För att det är osmakligare att hota oskyldiga människor givetvis. Det är trash, IQ slödder som önskar livet av små barn som följd av uppviglande av extremister. Betydligt farligare i dag än tidigare dessutom enligt SÄPO. Så har vi då häktet och domstol som tar hand om dom här notera misstänkta personerna. Det är vanligt att när hatsvansen drar igång med hot mot oskyldiga där man drar in hela familjer. Det är betydligt farligare också än när rättsväsendet tar hand om lagstiftningen och straffpåföljden. Mina omdömen ligger fast även om du är kränkt av mina yttringar.

Jaha... "att hota oskyldiga människor" är enl. dig osmakligare än att utföra en långdragen misshandel av oskyldiga människor under nio timmar.

Betr. hoten, så vet vi inte ens om det finns ngt hot och än mindre verkar det finnas ngr misstänkta personer, som yttrat ngr hot. Men, dessa event. ej existerande hot är enl. dig "betydligt farligare" än det aktuella brottet.
Citera
2020-08-28, 20:42
Medlem
Det är idioter som hotar föräldrarna. När du är 18 så klipps navelsträngen. De här två får stå för sina vidriga handlingar. Svepande åsikter om deras etnicitet är fel. Men jag hoppas att
detta klassas som hatbrott, de svenska killarna blev måltavlor för vilka de var, går
inte att förstå detta sjuka brott annars
Citera
2020-08-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Ta hela citatet, inte bara en del av det.

Om barnen inte blir det, vad ska föräldrarna göra då, tycker du?

- Aldrig bli förälder igen. Sedan ska ju vårt rättssamhälle ta hand om resten, vilken vi också misslyckas med.
Vi får väl se vad de får för straff. Dagsböter? Fängelse i 2-3 år? Samhällstjänst?

Vårt rättssamhälle har lika mycket brister som dessa föräldrar, tyvärr.
Citera
2020-08-28, 20:45
Medlem
Postatallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
18 åringen är Tunisier, 21 åringen Kurd från Iran.
Finns det någon information om vem 18 åringen/tunisiern är, har endast sett vem 21 åringen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in