2020-08-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heheh123456
Någon som vet vart man kan hitta filmen på dubbelmordet? Fanns på ekstrabladet tror jag men är nu borta?

Angående straffet på dom 3 äldre har jag uppfattat det som att dom kommer få lite straffbaratt om ens det på ca 40 år..

skrev länken nyss👍
Citera
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thor-swe
Nja. Danmark har halvtidsfrigivning så de yngre är ute efter 10 år. I praktiken ungefär samma straff som de fått i Sverige för samtliga.

Va? Nej.

Livstid är fortfarande livstid, men efter 12 år så kan justitieministern pröva fallet. Om man där beslutar att den dömda ska få en provtid i det fria, får det inte ta mer än fem år före den dömde är på gatan. Livstid snittar mellan 15-17 år.

När det kommer till straff som är tidsbestämda så ska du räkna som i Sverige, alltså frigivning efter 2/3 av straffet.
Skulle man på fri fot begå ett brott, åker man in igen och får sitta resten av straffet. Förutsatt brottet i sig inte skulle ge mer fängelsestraff än vad som var kvar på huvudstraffet.
Senast redigerad av Smurfaaan 2020-08-28 kl. 16:40.
Citera
Medlem
Sverige:
18+ som begår mord = 6 års fängelse, saft och bullar, straffrabatter
17 åring som begår mord = ungdomsvård 6 månader, saft och bullar

Danmark:
18+ åring som begår mord = livstid
17 åring som begår mord = 20 års fängelse

Heja Danmark!
Sverige är Europas rövhål

På kort tid har flera gängkonflikter lösts upp p.g.a. andra länder har lagt sig i.
Spanien, Förenade Arabemiraterna och nu Danmark.
När fan ska Sverige städa upp efter sin egen skit?

Sjuka är att de här tidigare har åkt fast i Sverige men släpps alltid av någon dum anledning.
Citera
2020-08-28, 16:13
Medlem
arbetets avatar
Tja, vad ska man säga?

TACK DANMARK!

Nu lär de tänka sig för innan de ger sig iväg och skämmer ut sig i Danmark.

Sparar nog åtskilliga liv på Danmarks gator detta straff.
Citera
2020-08-28, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Snittet på "vanlig" livstid är 17 år. Nu fick de livstid enligt paragraf 81 a ("dubbel livstid"). Jag tror att de är ute om 25-30 år. Typ år 2050.
Det blir bra. När de kommer tillbaka till Rinkeby om 25 år kommer de fortfarande tro att automatkarbiner är nåt att ha. Men 17-åringarna år2050 har helt andra grejer.
Citera
2020-08-28, 16:16
Medlem
efedrinkungens avatar
Men grabbarna är nöjda nu, nu är de riktiga gäängsters.
100 gubbar på kåken.

Men om 1-2 år när det sjunker in att de kommer få
sitta ett bra tag, utan att lukta på en fitta så
är det inte riktigt lika kul.....
Citera
2020-08-28, 16:18
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det blir bra. När de kommer tillbaka till Rinkeby om 25 år kommer de fortfarande tro att automatkarbiner är nåt att ha. Men 17-åringarna år2050 har helt andra grejer.
Terminator går in i vapenaffären i filmen från 1986:

T-800: "And a plasma rifle..."

Affärsinnehsvaren: "?"
Citera
2020-08-28, 16:19
Medlem
Frågan har säkert redan ställts men jag har inte hittat något efter att ha bläddrat massa sidor;

Hur kunde dansk polis lyckas gripa samtliga inblandade i mordet? Blir extra nyfiken då svensk polis inte kommer någonstans här hemma, men första svenskrelaterade gängmordet i Danmark resulterar alltså i att alla grips?

Vet någon hur dansk polis fick tag på allihop?
Citera
2020-08-28, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Frågan har säkert redan ställts men jag har inte hittat något efter att ha bläddrat massa sidor;

Hur kunde dansk polis lyckas gripa samtliga inblandade i mordet? Blir extra nyfiken då svensk polis inte kommer någonstans här hemma, men första svenskrelaterade gängmordet i Danmark resulterar alltså i att alla grips?

De lämnade väl nån bil full med fingeravtryck. En bil som de sen misslyckades med att elda upp. Nåt sånt..
Citera
2020-08-28, 16:22
Medlem
öpöz000rs avatar
Känns så jävla skönt att de här idioterna inte kommer att få se röken av frihet på ett bra tag.

Hoppas att de blir anal-yserade ordentligt på kåken.
Citera
2020-08-28, 16:24
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Snittet på "vanlig" livstid är 17 år. Nu fick de livstid enligt paragraf 81 a ("dubbel livstid"). Jag tror att de är ute om 25-30 år. Typ år 2050.

Nämen! Alltså, man blir ju alldeles tårögd av att läsa dessa nyheter!
Ja grabbar...första dagen av många, långa dagar att pilla sig mellan tårna.
Faan vad skönt att Danmark gav dem en käftsmäll.
Citera
2020-08-28, 16:24
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs

Det kan bero på att dansk polis är professionell och effektiv till skillnad från sina svenska kollegor. Dessutom har säkert den danska polisen en "sämre" värdegrund än den svenska vilket underlättar polisarbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in