2020-08-28, 15:51
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Om vi skickar dem på ett flight till Mogadishu, och somaliska myndigheter inte vill släppa in dem, kommer de somaliska myndigheterna stoppa dem på ett flight tillbaka till Sverige. Sen kan den pingpong-matchen ombord flygplanen fortsätta tills någon av oss tröttnar.

Man kan ju dumpa dem på flygplatsen i Mogadishu. Egentligen inte vårt problem om de släpps in i landet. Hamnar i samma läge som denna filur. An Iranian refugee who lived in the departure lounge of Terminal One in Charles de Gaulle Airport from 26 August 1988 until July 2006

https://en.wikipedia.org/wiki/Mehran_Karimi_Nasseri
Senast redigerad av Mindbusiness 2020-08-28 kl. 15:53.
Citera
2020-08-28, 15:52
Avstängd
Bajsmohammeds avatar
Dom är ju svenskar och kommer säkert få sitta i fängelse i Sverige men för mig får dom gärna stanna i Danmark för all framtid eller kommer dom att vara välkomna tillbaks till Sverige mer efter avtjänat straff?
Citera
2020-08-28, 15:53
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Som sagt relevansen ligger i att de inte återvänder till Sverige, då får vi alltså helt enkelt neka landningstillstånd ifrån flyg från Somalia.
Men du tror inte att Somalia skulle göra samma sak, och neka landningstillstånd för flyg från Sverige för att på så vis omöjliggöra framtida utvisningar?
Citera
2020-08-28, 15:55
Bannlyst
Citat:
Men du tror inte att Somalia skulle göra samma sak, och neka landningstillstånd för flyg från Sverige för att på så vis omöjliggöra framtida utvisningar?

Då kan de glömma alla former av bistånd och framtida stödinsatster
Citera
2020-08-28, 16:03
Medlem
Bara hoppas deras kompisar bestämmer sig för fler uppgörelser i Danmark. Kanske kan man lura dit dem på nåt sätt.
Citera
2020-08-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av öpöz000r
Gäller det också kriminella aktiviteter som är gängrelaterade?

Halvtidsfrigivning skrev någon annan, osäker på vad som gäller.

Att de kommer ut tidigare än de som fick livstid är jag åtminstone säker på.
Citera
2020-08-28, 16:05
Medlem
Någon som vet vart man kan hitta filmen på dubbelmordet? Fanns på ekstrabladet tror jag men är nu borta?

Angående straffet på dom 3 äldre har jag uppfattat det som att dom kommer få lite straffbaratt om ens det på ca 40 år..
Citera
2020-08-28, 16:05
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Livstid för de över 18. 17 åringarna dömdes till 20 år.
Tack för uppdateringen

Danskarna vet hur man ska handskas med sånt här skräp.
Citera
2020-08-28, 16:06
Medlem
Danska gäng borde nog skjuta i Sverige istället!
Citera
2020-08-28, 16:07
Medlem
Citat:

Money talks. Stoppar Sverige alla utbetalningar till Somalia så kommer dom ändra sig kvickt.
Vad tror du en fängelseplats här kostar kontra en där. Tror inte matematiken blir alltför svår.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2018/07/sverige-fordubblar-stodet-till-somalia/

"Regeringen har beslutat om en ny strategi för Somalia där svenskt utvecklingssamarbete med landet fördubblas. Sveriges bistånd till Somalia kommer uppgå till 3 miljarder kronor för perioden 2018-2022 och möjliggör ett utökat stöd till Somalias pågående freds- och statsbyggnadsprocesser."

https://www.state.gov/wp-content/uploads/2020/03/SOMALIA-2019-HUMAN-RIGHTS-REPORT.pdf

"Only inmates in Central Mogadishu,theMogadishu Prisonand Court Complex, and Garowe and Harge is a Prisons had daily access to showers, sanitary facilities,adequate food and water,and outdoor exercise. Inmates in most prisons relied on their family and clan to supplement food and water provisions."

Gissar att en fängelseplats är sjukt billig.
Senast redigerad av punishersweden 2020-08-28 kl. 16:10.
Citera
2020-08-28, 16:08
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Kan någon klargöra detta för mig. De yngre får 20 års fängelse, de äldre får livstid men kan släppas efter 17 år, alltså nästan samma straff som de yngre?

Eller har jag totalt missuppfattat något här?
Snittet på "vanlig" livstid är 17 år. Nu fick de livstid enligt paragraf 81 a ("dubbel livstid"). Jag tror att de är ute om 25-30 år. Typ år 2050.
Citera
2020-08-28, 16:09
Medlem
[quote=Heheh123456|72742692]Någon som vet vart man kan hitta filmen på dubbelmordet? Fanns på ekstrabladet tror jag men är nu borta?

Angående straffet på dom 3 äldre har jag uppfattat det som att dom kommer få lite straffbaratt om ens det på ca

https://www.bt.dk/krimi/fem-kendt-skyldige-i-brutalt-bandedrab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in