2020-08-28, 15:40
Medlem
Kan någon klargöra detta för mig. De yngre får 20 års fängelse, de äldre får livstid men kan släppas efter 17 år, alltså nästan samma straff som de yngre?

Eller har jag totalt missuppfattat något här?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Fy fan va bra gjort. Hårda straff för packet.
Det blir att flytta till Danmark. Där har ju rättvisan en framtid. Se ni för fan till att inte ta hem dom till Sverige som vi brukar. I Danmark så lönar sig brott inte lika bra som det gör i Sverige.
Jag är stolt över vårt grannland.

Danskar tycker generellt sett inte om svenskar. Speciellt illa tycker de om Svenska män. Du kommer inte bli speciellt populär.

Fantastiskt att Danmark gav dem hårda straff.
Citera
Medlem
TillTalandeTalmuds avatar
Nu väntar vi på uttalande från Linda Snecker;
-För jävligt! Danskt rättsväsende är inte ens genuscertifierat!
Citera
2020-08-28, 15:41
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
De är väl svenska medborgare; då blir det till Sverige.
Men som någon skrev tidigare, Sverige får gärna subvensionera Danmarks kostnad bara de får stanna i danskt fängelse.

Har någon av de dömda dubbla medborgarskap? Dvs hemlandet, utöver det svenska? Vore finemang de kunde utvisas dit av Danmark.
Citera
2020-08-28, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Om vi skickar dem på ett flight till Mogadishu, och somaliska myndigheter inte vill släppa in dem, kommer de somaliska myndigheterna stoppa dem på ett flight tillbaka till Sverige. Sen kan den pingpong-matchen ombord flygplanen fortsätta tills någon av oss tröttnar.

Som sagt relevansen ligger i att de inte återvänder till Sverige, då får vi alltså helt enkelt neka landningstillstånd ifrån flyg från Somalia.
Citera
2020-08-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Kan någon klargöra detta för mig. De yngre får 20 års fängelse, de äldre får livstid men kan släppas efter 17 år, alltså nästan samma straff som de yngre?

Jag tror de kör 2/3-principen även i Danmark så det blir strax över 13 år effektiv tid för de som fick 20 bast.
Citera
2020-08-28, 15:44
Medlem
Alla Svenska politiker i sjuklövern bör ju nu genast ta avstånd mot Danmark för att de låser in "barn" på 20 år i strid mot FN:s barnkonvention.

Undra om Löfven. Lööf, Lövin, Ohly m.fl. redan nu planerar en demonstration mot Danmark på Kungens Nytorv där de protesterar mot att Danmark inte följer FN:s barnkonvention och kräver ett frisläppande för de två barnen som fick 20 år i buren.

Det är i dag man vill få Dannebrogen intatuerad i pannan som en hyllning till Danmarks rättssystem.
Citera
2020-08-28, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs

Nja. Danmark har halvtidsfrigivning så de yngre är ute efter 10 år. I praktiken ungefär samma straff som de fått i Sverige för samtliga.
Citera
2020-08-28, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Som sagt förkastligt system om vi antar att detta kommer kosta skattebetalarna ca 75 miljoner spänn. Mycket bättre att utvisa dessa och hela deras familjer till somalia. Om somalierna ej vill ta emot sina landsmän erbjuder man bara en solidaritetsersättning.

Detta blir bättre för alla parter. Somalierna fåf ett bra liv i hemlandet och kriminaliteten och kostnsder därför upphör. En win win

Jag skattar gärna för att dessa ska hållas inlåsta så länge och sedan utvisar dom.Väl investerade pengar. Annars kan dom göra brott i sverige och bli utvisade o kanske inte ens bli straffade här.

Dom lär ju inte förstå danska så bra, gissar att det är ingen gulli gull matsedel i danska fängelse heller.
Citera
2020-08-28, 15:47
Medlem
Ställ detta mot vad det fått i Sverige...
Nu väntar vi bara på att politiker, media, Advokatsamfundet, allsköns flumliberaler fördömer Danmark.
Om några år börjar jobbet från UD att ta hem svenskarna vilket går bra för annars blir de en enorm kostnad för Danmark.
Strafftiden för samtliga kortas efter massiv bearbetning av vänsterliberaler som hävdar Barnkonventionen Sverige undertecknat.
Efter 10 år är de livstidsdömda ute och de andra två 17-åringarna sitter max 4 år.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-08-28 kl. 15:49.
Citera
2020-08-28, 15:49
Medlem
öpöz000rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Jag tror de kör 2/3-principen även i Danmark så det blir strax över 13 år effektiv tid för de som fick 20 bast.

Gäller det också kriminella aktiviteter som är gängrelaterade?
Citera
2020-08-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thor-swe
Nja. Danmark har halvtidsfrigivning så de yngre är ute efter 10 år. I praktiken ungefär samma straff som de fått i Sverige för samtliga.
Det skiljer bara 6 år mellan länderna då....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in