2020-08-23, 21:57
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Kör iptv via app på min Samsung och vissa VOD vill inte spelas upp. Har inte direkt sett något mönster. Finns vissa tv-avsnitt med dålig kvalitet som inte funkar medan en 4k film går galant.

Någon som vet en lösning på detta? (Förutom att skaffa någon boxer eller liknande)

Har du installerat VLC som extern player? Har aldrig stött på detta problem och jag har kört app/appar under flera år. Men jag spelar alltid upp VOD i VLC som extern player som sagt.
2020-08-23, 21:59
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har du installerat VLC som extern player? Har aldrig stött på detta problem och jag har kört app/appar under flera år. Men jag spelar alltid upp VOD i VLC som extern player som sagt.

Så du menar att jag kan installera vlc på min tv och komma åt iptvns alla vodar ?
2020-08-23, 22:02
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Funkar kanalerna för er med N1? Vill se Champions League men alla kanaler visar svart bara.
Kör med Formuler Z8.

Citat:
Ursprungligen postat av perraper106
Dog för mig oxå

Citat:
Ursprungligen postat av Furuvikarn
Samma lika här ☹️

Citat:
Ursprungligen postat av Pejowi
Svart här också

Citat:
Ursprungligen postat av NickeyWire
Servern verkar nere, kommer inte in alls efter omstart.
Kör ni tv6 eller Viasat premium? Hade problem med dessa så testade tyska Skysport 1, där är det klockrent. Inte ett enda lagg eller avbrott.
2020-08-23, 22:02
Medlem
God kväll! Mitt konto hos Dream IPTV Sverige har inte funkat på nån vecka och jag undrar om nån vet om de lagt ner verksamheten? Surt när man har två månader kvar på årsabonnemanget...
2020-08-23, 22:05
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Så du menar att jag kan installera vlc på min tv och komma åt iptvns alla vodar ?

Om det är Smart Iptv appen du kör så installerar du VLC och sedan håller du inne select knappen när du ska välja VOD material och väljer "external player" VLC där. Då kommer den använda VLC för att spela upp VOD.

Om det är någon annan app finns det ofta external player alternativ i inställningarna.
2020-08-23, 22:10
Medlem
endymions avatar
Citat:
Om det är Smart Iptv appen du kör så installerar du VLC och sedan håller du inne select knappen när du ska välja VOD material och väljer "external player" VLC där. Då kommer den använda VLC för att spela upp VOD.

Om det är någon annan app finns det ofta external player alternativ i inställningarna.

Sedär!
Men såklart fanns inte vlc med i Samsungs taskiga bibliotek...

Om du inte har något tips så får jag googla lite på det imorgon.
2020-08-23, 22:20
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Sedär!
Men såklart fanns inte vlc med i Samsungs taskiga bibliotek...

Om du inte har något tips så får jag googla lite på det imorgon.

Finns Plex då? Den funkar också bra.
2020-08-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Kör ni tv6 eller Viasat premium? Hade problem med dessa så testade tyska Skysport 1, där är det klockrent. Inte ett enda lagg eller avbrott.
Kör Viasat Sport Premium / Viasat Ultra HD. Inga större problem med båda!
2020-08-23, 22:37
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeyWire
Kör Viasat Sport Premium / Viasat Ultra HD. Inga större problem med båda!
2020-08-23, 23:02
Medlem
Har ip-tv blivit olagligt att abonnera på? Har för mig att det var OK innan då man inte spelade in utan man streamade endast, ok enligt lag men kanske i gråzonen, har det ändrats?
2020-08-24, 16:57
Medlem
endymions avatar
Citat:
Finns Plex då? Den funkar också bra.

Plex fanns . Men jag hittar inte riktigt vart jag väljer hur jag ska spela upp i Smart iptv. Den spelar ju upp så fort jag klickar.
2020-08-24, 21:13
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Plex fanns . Men jag hittar inte riktigt vart jag väljer hur jag ska spela upp i Smart iptv. Den spelar ju upp så fort jag klickar.

Du håller inne den knappen du "klickar" med. Istället för att klicka en gång på filmen/avsnittet. Då kommer det upp en meny där du väljer external player och Plex. Du behöver bara göra det en gång.

Edit; så gör man på min version av appen, vet inte om det är skillnad beroende på version

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in