Citat:
Det är IVA 16636-7-A, ett PM som Lookalike har. Kontakt med vice ordf i den brf CA sökte medlemskap i 1987. Enligt brf:ens "noteringar" hade CA inget arbete eller fast inkomst, men finns uppgift om förmögenhet på 700'. Det framgår ej hur brf:en inhämtat dessa uppgifter.
Brf:er brukar kolla inkomst hos personer som söker medlemsskap. Detta genom att inhämta uppgifter utifrån. De har ivf kollat detta innan CA godkändes som medlem. Att då slutlikvid för CA's lgh på Hälsingegatan skulle ingå i hans förmögenhet verkar ej troligt. Om uppgiften om en förmögenhet på 700' inhämtats ur taxeringen 1987 avser det förhållanden 1986.
Kan ej uteslutas att brf:en noterat att inkomst saknas och frågat CA hur han ska finansiera sitt boende som då uppgett medel från försäljning av lgh Hälsingeg.
Svårt att avgöra detta, men jag bedömer det som troligast att CA's förmögenhet 1987 var
700 + lgh - skulder.
Brf Berget som det rör sig om är en stor HSB-förening. De sparar säkert lydigt och prydligt på gamla dokument.
Brf:er brukar kolla inkomst hos personer som söker medlemsskap. Detta genom att inhämta uppgifter utifrån. De har ivf kollat detta innan CA godkändes som medlem. Att då slutlikvid för CA's lgh på Hälsingegatan skulle ingå i hans förmögenhet verkar ej troligt. Om uppgiften om en förmögenhet på 700' inhämtats ur taxeringen 1987 avser det förhållanden 1986.
Kan ej uteslutas att brf:en noterat att inkomst saknas och frågat CA hur han ska finansiera sitt boende som då uppgett medel från försäljning av lgh Hälsingeg.
Svårt att avgöra detta, men jag bedömer det som troligast att CA's förmögenhet 1987 var
700 + lgh - skulder.
Brf Berget som det rör sig om är en stor HSB-förening. De sparar säkert lydigt och prydligt på gamla dokument.
Jag vill påpeka att IVA 16636-7-A är en promemoria.
Det är helt enkelt Lennart Gustafsson som i början av år 2000 efterfrågar dessa uppgifter från bostadsrättsföreningen ifråga.
Mycket är maskat,men det verkar onekligen som om LG primärt frågat efter hur situationen såg ut 1992,dvs då CA flyttar från lägenheten ut till sina föräldrars sommarstuga.
Tyvärr så är all info här maskad angående året 1992.
De uppgifter som finns angående 1987 refereras av Roerlig.