Citat:
Ursprungligen postat av
matadormix
I år tycker jag man kan likställa det som två orättvisor som kan uppstå mtp den konstiga säsong vi är mitt uppe i.
Det är en fullständigt ologisk slutsats att dra och strider mot allt sans och förnuft. Man ska inte straffas för att man har bra spelare som tas ut till landslaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
matadormix
Jag förstår inte, vilken smäll skulle vi få ta? Det är Häcken som inte följer de avtal som gäller angående landslagsspel. Så Djurgården ska inte se om sitt eget hus men Häcken ska göra det? Vi kvalar till europa och spelar om europaplats till nästa år. Att börja flytta matcher för oss är inte optimalt.
Ni skulle få ta den moraliska smällen. Jag hoppas att Häcken kommunicerar ut klart och tydligt att de mer än gärna släpper spelare till landslaget - att det är bra både för klubben och Sveriges lag att deras spelare representerar landet - men att Djurgården har stoppat detta genom att vägra flytta matchen som krockar med landslagssamlingen.
Gör de bara det så kommer ni se ut som de osportsliga fega fjantar ni är i allmänhetens ögon, var så säker.
Citat:
Ursprungligen postat av
matadormix
Utöver det kan jag tycka att man ska ta upp den här typen av frågor innan man inser att det drabbar en själv. Att komma nu, när spelschemat är satt sedan länge, är i senaste laget.
Här har du dock en poäng. Även en blind höna osv...