2020-08-28, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Det är tråkigt att blir som det blir och förbundet borde kunnat undvika det. Hur tight är det för spelarna som är iväg, är det snack om mindre än 48 timmar? Får spelarna spela om de hinner hem?

Helsingborg-Kalmar och Häcken-Djurgården spelas 20 timmar efter Sverige-Portugal och 22 timmar efter Sverige-Italien i U21. Lägg på ytterligare ett dygn för Örebro-Malmö, Göteborg-Hammarby, Norrköping-Östersund och Sirius-AIK.
Citera
2020-08-28, 12:39
Medlem
Polisen stoppar förhoppningen om ens 500 deltagare på evenemang. De har tydligen inte tillräckligt med resurser för att se till att reglerna efterföljs.
Citera
2020-08-28, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Polisen stoppar förhoppningen om ens 500 deltagare på evenemang. De har tydligen inte tillräckligt med resurser för att se till att reglerna efterföljs.

Ja fast: "Polisen vill i stället ha en generell successiv höjning av tillåtet antal deltagare."

Jag tolkar det som att dom snarare vill ha ett förslag som är baserat på arena snarare än maxtak, vilket vore till fotbollens gagn.
Citera
2020-08-28, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Helsingborg-Kalmar och Häcken-Djurgården spelas 20 timmar efter Sverige-Portugal och 22 timmar efter Sverige-Italien i U21. Lägg på ytterligare ett dygn för Örebro-Malmö, Göteborg-Hammarby, Norrköping-Östersund och Sirius-AIK.
Otroligt planerat av förbundet. Om 6 december som sista speldag är fast så förstår jag dem dock, vi har inga andra datum att spela på än just 9 september. Annars kan man tycka att de bara kunde skjuta på alla omgångar en vecka så hade problemet varit löst, men det ger säkert massa andra diskussioner...
Citera
2020-08-28, 12:50
Avslutad
Citat:
Är du immun mot fakta eller? Vilket datum kan vi spela den matchen om den flyttas? För inte menar du att vi ska flytta en match utan att ha ett datum klart?

Ironi kan vara svårt i text. Du var så upprörd så jag kunde inte låta bli att trycka lite extra

Det är klart det finns något datum under hösten, sista omgången spelas inte förrän 6/12. Det är löjligt att hävda att det inte skulle finnas ett enda datum häremellan som inte passar. Tänker dock inte lägga någon tid på att försöka pussla ihop sådana självklarheter.
Citera
2020-08-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ok så eran bäste spelare Witry platsar inte i Norges U-21 landslag för att dom är så mycket starkare än Sverige? Visst...

Witry är väl för gammal för u21. DIF har inga spelare som skulle vara aktuella för u21 landslag. Oscar Pettersson är väl en som iaf får speltid men han är inte tillräckligt bra. Chilufya är väl en annan gubbe men vet inte hur de afrikanska länderna spelar med sina u21 landslag.

Edit: Tänkte på han den andra, i ÖIS.
Citera
2020-08-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det är klart det finns något datum under hösten, sista omgången spelas inte förrän 6/12. Det är löjligt att hävda att det inte skulle finnas ett enda datum häremellan som inte passar. Tänker dock inte lägga någon tid på att försöka pussla ihop sådana självklarheter.
Nej, det finns inget datum. Samtliga veckor från och med nästa vecka innehåller antingen landslagsdagar eller dagar för EL/CL. Alternativet är att skjuta sista omgången en vecka, men det verkar inte förbundet vilja göra. Du har alltså fel i att Djurgården är fittiga, möjligtvis är förbundet det men annars har ni bara otur. Tråkigt, men så är det.
Citera
2020-08-28, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Witry är väl för gammal för u21. DIF har inga spelare som skulle vara aktuella för u21 landslag. Oscar Pettersson är väl en som iaf får speltid men han är inte tillräckligt bra. Chilufya är väl en annan gubbe men vet inte hur de afrikanska länderna spelar med sina u21 landslag.

Edit: Tänkte på han den andra, i ÖIS.

Oj jävlar. trodde han var runt 20. Men han var aldrig tillräckligt bra för U-21 uppenbarligen.
Citera
2020-08-28, 13:10
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Är du immun mot fakta eller? Vilket datum kan vi spela den matchen om den flyttas? För inte menar du att vi ska flytta en match utan att ha ett datum klart?

Ironi kan vara svårt i text. Du var så upprörd så jag kunde inte låta bli att trycka lite extra
Häcken har föreslagit 20–22 oktober, mellan omgång 24 och 25 i Allsvenskan (förutsatt att Djurgården inte kvalificerar sig för Europa League-gruppspel). 19 november (om Djurgården spelar gruppspel i Europa League).
Citera
2020-08-28, 13:10
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
I år tycker jag man kan likställa det som två orättvisor som kan uppstå mtp den konstiga säsong vi är mitt uppe i.
Det är en fullständigt ologisk slutsats att dra och strider mot allt sans och förnuft. Man ska inte straffas för att man har bra spelare som tas ut till landslaget.
Citat:
Jag förstår inte, vilken smäll skulle vi få ta? Det är Häcken som inte följer de avtal som gäller angående landslagsspel. Så Djurgården ska inte se om sitt eget hus men Häcken ska göra det? Vi kvalar till europa och spelar om europaplats till nästa år. Att börja flytta matcher för oss är inte optimalt.
Ni skulle få ta den moraliska smällen. Jag hoppas att Häcken kommunicerar ut klart och tydligt att de mer än gärna släpper spelare till landslaget - att det är bra både för klubben och Sveriges lag att deras spelare representerar landet - men att Djurgården har stoppat detta genom att vägra flytta matchen som krockar med landslagssamlingen.

Gör de bara det så kommer ni se ut som de osportsliga fega fjantar ni är i allmänhetens ögon, var så säker.
Citat:
Utöver det kan jag tycka att man ska ta upp den här typen av frågor innan man inser att det drabbar en själv. Att komma nu, när spelschemat är satt sedan länge, är i senaste laget.
Här har du dock en poäng. Även en blind höna osv...
Senast redigerad av johnny_vicious 2020-08-28 kl. 13:13.
Citera
2020-08-28, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Häcken har föreslagit 20–22 oktober, mellan omgång 24 och 25 i Allsvenskan (förutsatt att Djurgården inte kvalificerar sig för Europa League-gruppspel). 19 november (om Djurgården spelar gruppspel i Europa League).
Är de på allvar? 17/18 november är det återigen speldagar för landslagen. Det blir samma diskussion då igen.

Edit: Svårt att ta dem på allvar med ett sånt förslag, Finland spelar borta mot Wales den 18 november och Sverige u21 borta mot Italien den 17 november.
Senast redigerad av matadormix 2020-08-28 kl. 13:25.
Citera
2020-08-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det är en fullständigt ologisk slutsats att dra och strider mot allt sans och förnuft. Man ska inte straffas för att man har bra spelare som tas ut till landslaget.

Ni skulle få ta den moraliska smällen. Jag hoppas att Häcken kommunicerar ut klart och tydligt att de mer än gärna släpper spelare till landslaget - att det är bra både för klubben och Sveriges lag att deras spelare representerar landet - men att Djurgården har stoppat detta genom att vägra flytta matchen som krockar med landslagssamlingen.

Gör de bara det så kommer ni se ut som de osportsliga fega fjantar ni är i allmänhetens ögon, var så säker.

Här har du dock en poäng. Även en blind höna osv...
Jag håller med i att man inte ska straffas för att man har spelare i landslaget, men nu verkar Häcken och övriga klubbar ha accepterat att det kan bli så här i år vilket gör det ännu fulare av dem att klaga nu. Utöver det så är det här en väldigt speciell säsong och då får man kompromissa lite, bland annat men den här typen av frågor. Ser fram emot hur Häcken reagerar när de inser att det inte kommer bli helt rättvist när man börjar släppa på publik igen... Några lag får spela fler matcher mer publik än andra!?!

Det är inte Djurgårdens fel att det inte finns något datum att flytta matchen till. Häcken får gärna kommunicera ut det samtidigt som de skrivit på att de accepterat att sånt här kan ske i år, så får du fortsätta tro att Djurgården får ta den moraliska smällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in