myc
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Men då är vi där igen.
Frugan blir fet och "frånstötande". Då går äkta mannen på bordell eller inleder affärer vid sidan om.
Äkta mannen blir fet och "frånstötande". Då inleder frugan affärer vid sidan om.
Helt enkelt - folk knullar runt och är otrogna. Detta blir ju döden för äktenskapet.
Kan man inte ta sig igenom svårigheter tillsammans? Den energin, spänningen och engagemanget man lägger på det nya/den nya älskarinnan/älskaren kan man inte lägga det på sin relation och nytända den? Rak och ärlig kommunikation: "du har gått upp i vikt sen vi träffades, jag tycker inte det är attraktivt, nu går vi till gymmet, det kommer gagna oss båda". Typ.
Folk blir så bekväma och "relationslata". Både mannen och kvinnan måste lägga tid och engagemang på sin relation/äktenskap, den underhåller inte sig självt.
Jag vet inte... Visserligen är kvinnor mer benägna till uppbrott, men ser vi verkligen detta beteende breda ut sig bland kvinnor 40+? Visst ser vi vissa sådana fenomen bland afghan-tanter och gambiabesökare, men är det vanligt att äldre kvinnor i äktenskap upplever sexbrist i större utsträckning öht?
Inte heller tycks samhället bli lidande av kvinnors brist på sex. Kvinnor blir inte våldsamma eller apatiska av sexbrist, möjligtvis frustrerade i de fall det förekommer.
Det är tydligt att det haltar inom svenska äktenskap, nästan alla skiljer sig. Även fast det oftast är kvinnan som tar steget att bryta upp betyder det inte att mäns beteenden inte är orsaken till uppbrottet.
Oavsett är det tydligt att det saknas möjligheter och/eller kompetens att hålla ihop ett äktenskap i dagens Sverige.
Personligen upplever jag att kvinnor uppmuntras till uppbrott från alla håll om mannen visar "mansgristendenser" och tex begär nybakat bröd var morgon, men det kanske bara är jag...
Det saknas strippklubbar för kvinnor i Sverige. Orsaken är att det saknas en marknad. Kvinnor kollade chipendales när de kom, mest som en kul grej. Nu går de hellre på shoppingtur för pengarna.
Hur många kvinnor känner du som varit på strippklubb? Eller som säger sig vilja ha en strippklubb att besöka? Hur många män?
Min uppskattning är att ca 75% av alla svenska män någon gång besökt en strippklubb, och de flesta av dessa har gjort det flera gånger. Finns säkert undersökningar på det.
Edit:
Jag förtydligar: håll mannen mätt! Det är inte våldtäkt (Fatta!) och löser mycket. Då menar jag mätt.