2020-08-28, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Det kanske inte är sannolikt men ska man ut i europa måste man tro på det och planera därefter. Att ge upp på förhand sänder fel signaler.

Sen är det mest sannolikt så att det finns en del luft i vårt schema efter nästa landslagsuppehåll, men då saknar inte Häcken massa bra spelare heller :evilgrin39:

Och där har vi det fittiga beteendet jag skrev om i mitt första inlägg.
Citera
2020-08-28, 10:03
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Jag hoppas att det mynnar ut i att Häcken väljer att vägra släppa sina spelare helt enkelt. Sjukt att det fanns alternativ att tacka nej och såklart ska plastlaget tacka nej också.

Hoppas på en enkel Häcken vinst oavsett hur de blir.
Citera
2020-08-28, 10:14
Medlem
Ali Youssef är skadad eller? Har för mig att han var det?

Tycker Häcken kan ställa upp med ett hyfsat lag trots alla avbräcken, t ex Adam Andersson på Bengtssons plats, inte optimalt såklart, men det är ändå en hyfsad spelare, sedan Yasin på sin vanliga position, han har faktiskt levererat i år trazke hehe, han leder väl assistligan? Söderlund som central anfallare.

Bänken blir ju utarmad såklart och någon riktig ersättare till Irandust finns det väl inte, kanske flytta upp Friberg där och spela med Berggren och Faltsetas.

Lundberg finns ju också.
Citera
2020-08-28, 10:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Jag hoppas att det mynnar ut i att Häcken väljer att vägra släppa sina spelare helt enkelt. Sjukt att det fanns alternativ att tacka nej och såklart ska plastlaget tacka nej också.

I vanliga fall skulle det blivit en enorm backlash om en klubb vägrade släppa spelare till en landslagssamling, och då tänker jag mest på spelarnas reaktion. Nu tror jag inte att någon av dessa vill missa en sådan viktig match som kan vara helt avgörande för säsongen. Spelarna kanske rent av kommer be klubben att vägra släppa dom så att dom själva inte bränner några broar till spel i landslag.
Citera
2020-08-28, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ali Youssef är skadad eller? Har för mig att han var det?

Tycker Häcken kan ställa upp med ett hyfsat lag trots alla avbräcken, t ex Adam Andersson på Bengtssons plats, inte optimalt såklart, men det är ändå en hyfsad spelare, sedan Yasin på sin vanliga position, han har faktiskt levererat i år trazke hehe, han leder väl assistligan? Söderlund som central anfallare.

Bänken blir ju utarmad såklart och någon riktig ersättare till Irandust finns det väl inte, kanske flytta upp Friberg där och spela med Berggren och Faltsetas.

Lundberg finns ju också.
Japp Youseff borta ett par månader till.

Hyfsad elva kan vi absolut hålla, dock är den oerhört mycket svagare än den normala elvan. Och sedan har vi inte en enda offensiv spelare kvar på bänken...

Dra på trissor, det var faktiskt förvånande att Yasin låg så högt i assistligan men samtidigt är det väl naturligt med tanke på hur mycket lägen han kommit till. Flera av assisten är stenhårda inspel som han slagit på chans dock.

Den naturliga ersättaren till Irandust är ju såklart Tuominen, oj vänta han är också borta i landslagsspel...
Citera
2020-08-28, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
I vanliga fall skulle det blivit en enorm backlash om en klubb vägrade släppa spelare till en landslagssamling, och då tänker jag mest på spelarnas reaktion. Nu tror jag inte att någon av dessa vill missa en sådan viktig match som kan vara helt avgörande för säsongen. Spelarna kanske rent av kommer be klubben att vägra släppa dom så att dom själva inte bränner några broar till spel i landslag.
Men du förstår väl att matchen inte går att flytta? Det är fullt av matcher med allsvenskan och ett eventuellt EL redan. Flyttar man matchen utan att ha ett datum riskerar man att inte kunna spela matchen förrän efter sista omgången. Det är inte Djurgårdens fel, det är förbundets fel.

Ni kan väl inte seriöst mena att man ska flytta en match utan att ha ett datum för när matchen ska spelas?
Citera
2020-08-28, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Malmö hade gjort exakt samma sak, de hade inte heller flyttat sin match. Sen kan jag tycka att Häckens spelar också ska tacka nej pga usel planering av förbundet men det är inte vårt fel.
Citera
2020-08-28, 11:35
Medlem
Citat:
Dra på trissor, det var faktiskt förvånande att Yasin låg så högt i assistligan men samtidigt är det väl naturligt med tanke på hur mycket lägen han kommit till. Flera av assisten är stenhårda inspel som han slagit på chans dock.

Verkar vara lite olika uppgifter där. På allsvenskan.se står det 6 assist, på andra håll 4 assist. Vet i sjutton vilket som är officiellt. Skulle det förstnämnda stämma får man ändå säga att det är en bra poängskörd, han har lirat 962 minuter enligt transfermarkt, dvs ca 10-11 matcher, eventuellt då 8 poäng, 2+6.
Citera
2020-08-28, 11:37
Avslutad
Citat:

Verkar vara lite olika uppgifter där. På allsvenskan.se står det 6 assist, på andra håll 4 assist. Vet i sjutton vilket som är officiellt. Skulle det förstnämnda stämma får man ändå säga att det är en bra poängskörd, han har lirat 962 minuter enligt transfermarkt, dvs ca 10-11 matcher, eventuellt då 8 poäng, 2+6.

Och vad har Wålemark? 2+4 på 2 matcher från start och 2-3 inhopp i slutet av matcherna. Kanske ändå är förståeligt att jag klagar?

Här är korrekt info. https://www.svenskfotboll.se/serier-cuper/spelarstatistik/allsvenskan-herr-2020/82492/

Yasin har 2+4 och Wålemark 2+2

Wålemark hade fler starter än jag trodde dock. Oavsett så skall han spela alla dagar i veckan före Yasin. Kom på en viktig skillnad som inte syns i statistiken, Yasin får oftast spela hela matcherna medan Wålemark få nöja sig med 55-60 minuter när han startar.
Senast redigerad av trazke 2020-08-28 kl. 11:41.
Citera
2020-08-28, 11:45
Medlem
Citat:
Och vad har Wålemark? 2+4 på 2 matcher från start och 2-3 inhopp i slutet av matcherna. Kanske ändå är förståeligt att jag klagar?

Här är korrekt info. https://www.svenskfotboll.se/serier-cuper/spelarstatistik/allsvenskan-herr-2020/82492/

Yasin har 2+4 och Wålemark 2+2

Wålemark hade fler starter än jag trodde dock. Oavsett så skall han spela alla dagar i veckan före Yasin. Kom på en viktig skillnad som inte syns i statistiken, Yasin får oftast spela hela matcherna medan Wålemark få nöja sig med 55-60 minuter när han startar.

Suger att Wålemark valde er.
Fortsätter han utvecklas blir det nog en rätt bra spelare, med det sagt tycker jag inte Yasin är riktigt så usel som du ibland vill ha det till dock.

Jag ser det mer som att ni har rätt många alternativ på kanterna.
Citera
2020-08-28, 11:49
Avslutad
Citat:
Suger att Wålemark valde er.
Fortsätter han utvecklas blir det nog en rätt bra spelare, med det sagt tycker jag inte Yasin är riktigt så usel som du ibland vill ha det till dock.

Jag ser det mer som att ni har rätt många alternativ på kanterna.

Vad gäller avslut och spelförståelse så är han genomusel, bottennivå i allvenskan. Däremot löper han som en mupp och är snabb med boll när han inte sätter foten på bollen och skall dribbla som Messi trots att han aldrig dribblat en gubbe i hela sitt liv (Messi kanske var fel val då han ofta använder sin snabbhet i dribblingarna men ändå). Tack vare sin löpstyrka kommer han i otroligt mycket lägen, hade han bara haft en genomsnittlig förmåga till att avsluta skulle han ligga i toppen av skytteligan år efter år.

Så jo, det är befogat att slita sitt hår när man ser hans klena avslut och horribla beslut.
Senast redigerad av trazke 2020-08-28 kl. 11:51.
Citera
2020-08-28, 11:57
Medlem
Citat:
Så Häcken har alltså bett DIF om att flytta matchen då 5 av våra bästa spelare är borta på landslagsuppdrag men DIF sa nej. Det kan vara det fittigaste jag någonsin hört.

Det är ju ett speciellt år där landslagssamlingar för en gångs skull kan krocka med allsvenska matcher, nog fan måste man kunna anpassa sig om ett annat lag drabbas så hårt då? Att det inte skulle kunna gå att hitta ett annat datum med tanke på att det bara blir typ en allsvensk match i veckan framöver är löjeväckande. Det gick ju att spela 2-3 matcher inom en vecka hela sommaren.

Nä detta är grisigt och fegt av DIF och om det finns någon rättvisa alls så kommer vårat B-lag slå dom ändå. Sedan får gärna karma se till att deras 5 bästa spelare blir otillgängliga.

Har hört att AIK ville flytta matchen mot oss efter men fick nej. Oklart vem som gav avslag, till saken hör att vi själva har två spelare iväg på U21 med samma datum.

Lagen ska i alla fall ha skrivit under på att det kunde bli så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in